Sam robię wentylację mechaniczną

Jeżeli Twoje rachunki za ogrzewanie są spore, masz pleśń w pokoju to może być spowodowane złą wentylacją w domu czy w mieszkaniu. Dowiedz się jak temu zaradzić i stworzyć zdrowy klimat w domu.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

paw3leek
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 577
Rejestracja: 19 wrz 2013, 19:05
Lokalizacja: Stryszawa

Re: Sam robię wentylację mechaniczną

Post autor: paw3leek »

wposzukiwaniuciepla pisze:Panowie - wiem, że się rozpisałem z moimi pytaniami (problemami?) ale liczę na Waszą wiedzę i nie odpuszczę, gdyż mało kto dysponuje taką wiedzą i praktyką. Panie Tomaszu - proszę o Pana opinie/uwagi.
Jeśli chodzi o podłogowe ogrzewanie, rurki z wodą to nic dziwnego, CO grzeje cały czas i nie uwzględnia zysków z słońca , AGD, TV, lodowek, nas samych itp, dlatego nie jest to komfortowe rozwiązanie. Co innego ogrzewanie podłogowe elektryczne, które tak jak wspomniał już Pan Tomasz fajnie współpracuje z kanalowka.
Podlogowka CO produkuje za dużo ciepła jeśli jeszcze ktoś ograniczy straty i dobrze zaizoluje to współczucia.
paw3leek

wposzukiwaniuciepla
Początkujący
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: 24 mar 2016, 22:26

Re: Sam robię wentylację mechaniczną

Post autor: wposzukiwaniuciepla »

paw3leek pisze:
wposzukiwaniuciepla pisze:Panowie - wiem, że się rozpisałem z moimi pytaniami (problemami?) ale liczę na Waszą wiedzę i nie odpuszczę, gdyż mało kto dysponuje taką wiedzą i praktyką. Panie Tomaszu - proszę o Pana opinie/uwagi.
Dom izolowany od środka?
Jeśli od zewnątrz to jak Pan planuje połączyć ściany z dachem i gruntem by zachować ciągłość?
Co do klimy, już wypowiadały się tutaj osoby znajacje się na temacie że najlepiej i najtaniej to kanalowka.
Grzanie wody poprzez powietrze z reku to dla mnie nonsens, zabiera Pan cenne ciepło, lepiej mieć temp powietrza wstępnie podgrzania niż wode.
Jeśli chodzi o tzw sreberko to prawda że kładąc je od środka, U mnie np alufox jest cieplej, szybciej się powietrze nagrzewa i szybciej ochładza w przypadku klimy, odcinamy się od akumulacji ciepła w scianach.
5kwh PV na dom 180 m2_ to o wiele za dużo. Lepiej już mała hybrydę wiatr+ słońce z grzałka dla cwu i celem zmniejszenia rachunków.
5kw nie dość że drogie to energetyka odkupuje Pana nadwyżki za grosze! Żaden sens, kiedy to się zwróci?
Dom na płycie fundamentowej - ciągłość od dołu jest ze ścianami.
U góry (na stropie drewnianym) pianka pur natryskowo - od ściany poprzez "zalanie" wieńca z murłatą i wejście pianką na strop. Reasumując - izolacja wkoło...

Dlaczego kanałówka - czytałem i nie widzę argumentów przeciw mojemu rozwiązaniu. Co więcej - jeżeli kanałówkę da się też do pomieszczeń z których reku pobiera powietrze to sądzę, że powstanie niepotrzebne połączenie (poprzez klimatyzator) np. sypialnia - łazienka którym powietrze będzie "skracało" drogę zamiast wentylować dom od sypialni do łazienki. Co do COP'ów i innych współczynników klim - kanałówki i splity mają zbliżone. Jednostki zewnętrzne przy splitach i kanałówkach są analogiczne...

Co do powietrza z reku - widzę niezrozumienie mojego wywodu :) - ja chcę zabrać powietrze wyrzucane z reku ale już do wyrzutni więc nic nie tracę a tylko zyskuję bo ma ono jeszcze szczątkowe ciepło i to nie tak mało bo powietrze jest wilgotne a to woda jest nośnikiem ciepła...

5kW po to, żeby była nadprodukcja. Energetyka NIE ODKUPUJE ale w net-meteringu rozlicza w stosunku 1:1. Czyli latem produkuję na dobę powiedzmy 30kWh z czego zużywam 10kWh (oszczędzam pełny koszt 10kW, które musiałbym kupić z przesyłem) - 20kWh idzie do elektrowni jako mój depozyt. W nocy nie produkuję nic więc "odbieram" moje kilowaty płacąc tylko za przesył. Rozliczenie jest 1:1 jeżeli chodzi o koszt kWh - mam w "depozycie" 1 kWh więc odbieram 1kWh. To co zostanie nie wykorzystane jest "odkładane". To "odłożone" wykorzystujemy w gorszych miesiącach z niedoborem produkcji. W net-meteringu są okresy rozliczeń półroczne. Ogólnie tak źle to nie wygląda. Przez wejściem ustawy było znacznie mniej opłacalne...

Co do zwrotu - a co się zwraca? Dla mnie to jest "ograniczacz" wydatków a nie lokata. Jeżeli "to coś" pozwoli zaoszczędzić mi chociażby połowę rocznych wydatków to sporo zostanie w kieszeni. Przy PV ma się o tyle spokój, że ich awaryjność i starzenie są na niskim, przewidywalnym poziomie w przeciwieństwie do PC.

Co do wiatru - jestem sceptykiem. Powstają przy tym dźwięki o częstotliwościach, które potencjalnie mogą na nas niekorzystnie oddziaływać a i trzeba mieć teren odpowiedni.

paw3leek
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 577
Rejestracja: 19 wrz 2013, 19:05
Lokalizacja: Stryszawa

Re: Sam robię wentylację mechaniczną

Post autor: paw3leek »

Nie miałem na myśli dużych wiatraków, chodziło mi bardziej hybrydę 1,5 kwh +1,5 paneli koszt mniejszy niż 5kwh a korzyści i w zimie będą, jak nie świeci to wieje , jak świeci to nie wieje. Rozumiem są dotacje aż dziwne dlaczego to dotuja? Oby nie po to by kiedys to opodatkować.

Jestem ciekaw jak będzie się sprawował taki reku z tym trojnikiem oby nie skutkowało to większym poborem pradu, choć koncepcja bardzo ciekawa.
Zgadzam się że wilgoć to także ciepło dlatego zawsze daje praoizolacje.
Jaki pur będzie Pan stosował na ściany zewnętrzne?
paw3leek

paw3leek
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 577
Rejestracja: 19 wrz 2013, 19:05
Lokalizacja: Stryszawa

Re: Sam robię wentylację mechaniczną

Post autor: paw3leek »

Reku wyciągi ma z łazienek i kuchni , nawiew z klimatyzacji dajemy do salonu i pokoji, nie daje się klimy do lazienek.
paw3leek

wposzukiwaniuciepla
Początkujący
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: 24 mar 2016, 22:26

Re: Sam robię wentylację mechaniczną

Post autor: wposzukiwaniuciepla »

paw3leek pisze:Reku wyciągi ma z łazienek i kuchni , nawiew z klimatyzacji dajemy do salonu i pokoji, nie daje się klimy do lazienek.
To cenna informacja i nabiera to logiki...

Przy energii ze słońca i wiatraka cały system ma jedną wadę - brak akumulowania nadwyżek a nadwyżki nawet w słabym (mocowo) systemie będą, gdyż latem mamy z reguły mniejszy pobór prądu a produkcja idzie pełną parą. Dlatego układ z "elektrownią" jest kuszący.

Co do dotowania - czy ktoś widział "państwowe" dotacje które były ok i nie dawały pola do licznych nadużyć. Ja już kiedyś chciałem wziąć dotacje na oczyszczalnię biologiczną (wychodziło finalnie taniej... bez dotacji) i orientowałem się co do dotacji na PV (prosument). Ogólnie złodziejstwo. Nie dość, że firmy zawyżają ceny to musisz wziąć na to drogi kredyt (gotówką nie można!!!), musisz zapłacić podatek od tego a w przypadku PROSUMENTA nie możesz później liczyć na inne preferencyjne warunki. Kolejny przykład - w Krakowie za zlikwidowanie pieca węglowego możesz mieć założoną gazówkę z zasobnikiem itp. U znajomego zakładali zestaw za "16 tysiaczków", który normalnie założyłby za 12 000 tylko tyle, że on nic nie płacił więc się tym nie przejmował. Kto finalnie traci - tysiące podatników.

Czy mógłbym Cię prosić o "luknięcie" na rozprowadzenie kanałów. Staram się kierować logiką "wędrówki" powietrza i zapotrzebowaniem oraz prędkościami w kanałach ale mam wątpliwości czy w "gospodarczym" dać wyciąg i czy nie będę przesuszał domu przy 300m3/h i 4 osobach.

wposzukiwaniuciepla
Początkujący
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: 24 mar 2016, 22:26

Re: Sam robię wentylację mechaniczną

Post autor: wposzukiwaniuciepla »

paw3leek pisze: Jestem ciekaw jak będzie się sprawował taki reku z tym trojnikiem oby nie skutkowało to większym poborem pradu, choć koncepcja bardzo ciekawa.
Zgadzam się że wilgoć to także ciepło dlatego zawsze daje praoizolacje.
Jaki pur będzie Pan stosował na ściany zewnętrzne?
Po konsultacjach - PUR otwartokomórkowy. Podobno jakaś dyfuzja tam zachodzi co jest na plus... Paroizolacje powinny być od środka a nie od zewnątrz muru więc nie chcę, żeby moja pianka PUR robiła za paroizolację. Swoją drogą - czy taka farba np. lateksowa nie jest już pewnym rodzajem paroizolacji od wewnątrz? Jak zrobił Pan dystans folii od regipsu?

Co do poboru prądu przez PC. W tym kanale jest nadciśnienie więc pompa będzie miała "łatwiej". Reku będzie miał te same opory bo założę trójnik bez jakichkolwiek przepustnic i redukcji.

paw3leek
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 577
Rejestracja: 19 wrz 2013, 19:05
Lokalizacja: Stryszawa

Re: Sam robię wentylację mechaniczną

Post autor: paw3leek »

Paroizolacje od środka stosuje się w przypadku izolacji od zewnątrz jak i od środka. Dla mnie pianka pur to nic ciekawego nie dość że palną, to nie wiadomo czy obojętna dla człowieka. Są stronki z badaniami że niby pianka szkodzi, tworzy alergie jak i zwiększa zachorowania na astmę .
Poza tym nie jest to jakaś genialna izolacja. Otwartokomorkowa pur ma lambde od 0.036-0.040 to już wełna ma lepszą poza tym jest nieplana.
I tak pianki minimum to natrysniecie 18-20 cm w przypadku otwartokomorkowej.
Najlepsza lambde ma zamknietokomorkowa 0.022 ale nienatrysniesz jej tak jak otwartej. Czyli np w poddasze to i tak zostają mostki liniowe. W przypadku zamknięto komórkowej nie trzeba stosować paroizolacji.

Nadwyżki z elektrowni można wykorzystać do grzania wody. Hybrydowe elektrownie są podpięte do sieci ale w razie braku prądu mają ogromne upsy od 2.5kwh
Zawsze to co dotowane to zarobek dla Państwa i banków.
Potem sobie opodatkuja i już. Oczyszczalnie były ekologiczne dotowane a teraz już są lepsze ekologiczne a tamte niby źle. Po paru latach grunt wydziela w upały niefajne zapachy tam gdzie mamy system rozsaczania.
Z zewnątrz budynków to chyba zamknietokomorkowa sia stosuje pianę więc wątpię że naniosa aż 25cm. Pianka będzie się utleniac, wystarczy nie zastosować taśm do ciepłego montażu okien i widać co z pianką się dzieje. Pewnie musiałby Pan robić ruszt zewnętrzny i na pianę kłaść folie potem jakieś wykończenie.
Co do wentylacji mechanicznej Pan Tomasz jest specjalistą.
Z reguły wyciągi dajemy z lazienek i kuchni. Nawiewy do pokoji i salonu.
U siebie mam podcinki w drzwiach wewnętrznych by powietrze cyrkulowalo po domu.
paw3leek

paw3leek
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 577
Rejestracja: 19 wrz 2013, 19:05
Lokalizacja: Stryszawa

Re: Sam robię wentylację mechaniczną

Post autor: paw3leek »

wposzukiwaniuciepla pisze:
paw3leek pisze: Jestem ciekaw jak będzie się sprawował taki reku z tym trojnikiem oby nie skutkowało to większym poborem pradu, choć koncepcja bardzo ciekawa.
Zgadzam się że wilgoć to także ciepło dlatego zawsze daje praoizolacje.
Jaki pur będzie Pan stosował na ściany zewnętrzne?
Po konsultacjach - PUR otwartokomórkowy. Podobno jakaś dyfuzja tam zachodzi co jest na plus... Paroizolacje powinny być od środka a nie od zewnątrz muru więc nie chcę, żeby moja pianka PUR robiła za paroizolację. Swoją drogą - czy taka farba np. lateksowa nie jest już pewnym rodzajem paroizolacji od wewnątrz? Jak zrobił Pan dystans folii od regipsu?

Nie jestem zwolennikiem systemów otwartych dyfuzyjnie, ciepło z domu będzie uciekać wilgoć także ale i wilgoć jest nośnikiem ciepła. Wolę izolacje dyfuzyjne zamknięte by nie dopuścić ruchu powietrza w przegrodzie. Jaki jest sens stosowania tyle otwartokomorkowej piany na zewnątrz??? Ciepło i tak ucieknie. Oddzieli się Pan tylko od zewnętrznej temp. I będzie Pan starał się akumulowac ciepło w ścianach, które i tak ucieknie. Prędzej ogrzeje Pan dom zaizolowany od zewnątrz styropianem bo on zatrzyma wilgoć i ciepło w ścianie. Jak już od zewnątrz to grafitowy styropian który ma o niebo lepsza lambde niż pianka! Skoro ma Pan płytę fundamentowa to i będzie zachowana ciągłość izolacji. Tylko dać sobie od środka np taki alufox na listewkach. Ok 2cm od ściany alufox potem listewka 2cm i gk. Kable elektryczne między gk i folia i tyle. Dom szybciej się nagrzeje i szybciej schłodzić latem w przypadku klimy.

Co do poboru prądu przez PC. W tym kanale jest nadciśnienie więc pompa będzie miała "łatwiej". Reku będzie miał te same opory bo założę trójnik bez jakichkolwiek przepustnic i redukcji.
paw3leek

paw3leek
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 577
Rejestracja: 19 wrz 2013, 19:05
Lokalizacja: Stryszawa

Re: Sam robię wentylację mechaniczną

Post autor: paw3leek »

U mnie jest izolacja od środka. Nowy dom to idąc od zewnatrz;
Pustak porotherm 30t (wełna w środku) potem łączniki końcowe 15
Na to nabita wełna i przykręcone 5cm kantówki między nimi ułożone 5cm twardej wełny na tym paroizolacja dokrecona kontrlatkami ( lepiej spisuje się ruszt drewniany niż metalowy jeśli chodzi o szczelność. Poza tym mniej dziur jakxto jest w przypadku przykręcania gk co 16-17 cm)
Na tym mam listewki 1.2 i alufox i kantówki i reszta nie wykończona.
W starym domku mam ods środka 2x alufox . od ściany 2cm listewki alufox listewki alufox listewki i OSB 1.2
paw3leek

wposzukiwaniuciepla
Początkujący
Początkujący
Posty: 27
Rejestracja: 24 mar 2016, 22:26

Re: Sam robię wentylację mechaniczną

Post autor: wposzukiwaniuciepla »

Co do Pur'a - na ściany zalecają otwartokomórkowe. W planach jest deska elewacyjna, przestrzeń wentylacyjna i pianka (ok.25cm). Pianka nie utlenia się jeżeli nie docierają do niej promienie UV. Jeżeli pianka jest na zewnątrz to nie wiem jak miałaby powodować alergię. Podobne teorie są do betonu, płyt rigipsowych, pustaków ceramicznych, ytonga, wylewek anhydrytowych, lakierów do parkietu itp. Wszystko jest albo promieniotwórcze, zawiera metale (czy pochodzenia naturalnego czy nie nie ma znaczenia), zawiera popiół (beton), zawiera szkodliwy gaz (w pęcherzykach ytonga). Proszę poczytać o rigipsach jakie to jest szkodliwe!!! PUR ma zalety, których nie mają inne materiały - świetnie przylega, jest jednolity, pokrywa wszystko, jest dosyć elastyczny (nie pęka tak łatwo). Żadnego innego materiału nie przykleimy do ściany tak dokładnie, bez mostków. Ogólnie - tworzy termos.

paw3leek
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 577
Rejestracja: 19 wrz 2013, 19:05
Lokalizacja: Stryszawa

Re: Sam robię wentylację mechaniczną

Post autor: paw3leek »

wposzukiwaniuciepla pisze:Co do Pur'a - na ściany zalecają otwartokomórkowe. W planach jest deska elewacyjna, przestrzeń wentylacyjna i pianka (ok.25cm). Pianka nie utlenia się jeżeli nie docierają do niej promienie UV. Jeżeli pianka jest na zewnątrz to nie wiem jak miałaby powodować alergię. Podobne teorie są do betonu, płyt rigipsowych, pustaków ceramicznych, ytonga, wylewek anhydrytowych, lakierów do parkietu itp. Wszystko jest albo promieniotwórcze, zawiera metale (czy pochodzenia naturalnego czy nie nie ma znaczenia), zawiera popiół (beton), zawiera szkodliwy gaz (w pęcherzykach ytonga). Proszę poczytać o rigipsach jakie to jest szkodliwe!!! PUR ma zalety, których nie mają inne materiały - świetnie przylega, jest jednolity, pokrywa wszystko, jest dosyć elastyczny (nie pęka tak łatwo). Żadnego innego materiału nie przykleimy do ściany tak dokładnie, bez mostków. Ogólnie - tworzy termos.
Zalecają otwartokomorkowa gdyż dzięki temu mają pewność że nie będzie kłopotów, grzyba pleśni itp.
Lambda nie powala. Zgodzę się że pianka fajnie wszystko okleja i zakrywa szczeliny itp.
Czym Pan zamierza budynek ogrzewać?
paw3leek

TwojOszczednyDom
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1272
Rejestracja: 30 wrz 2015, 17:11
Lokalizacja: Małopolskie

Re: Sam robię wentylację mechaniczną

Post autor: TwojOszczednyDom »

paw3leek pisze:
wposzukiwaniuciepla pisze:Co do Pur'a - na ściany zalecają otwartokomórkowe. W planach jest deska elewacyjna, przestrzeń wentylacyjna i pianka (ok.25cm). Pianka nie utlenia się jeżeli nie docierają do niej promienie UV. Jeżeli pianka jest na zewnątrz to nie wiem jak miałaby powodować alergię. Podobne teorie są do betonu, płyt rigipsowych, pustaków ceramicznych, ytonga, wylewek anhydrytowych, lakierów do parkietu itp. Wszystko jest albo promieniotwórcze, zawiera metale (czy pochodzenia naturalnego czy nie nie ma znaczenia), zawiera popiół (beton), zawiera szkodliwy gaz (w pęcherzykach ytonga). Proszę poczytać o rigipsach jakie to jest szkodliwe!!! PUR ma zalety, których nie mają inne materiały - świetnie przylega, jest jednolity, pokrywa wszystko, jest dosyć elastyczny (nie pęka tak łatwo). Żadnego innego materiału nie przykleimy do ściany tak dokładnie, bez mostków. Ogólnie - tworzy termos.
Zalecają otwartokomorkowa gdyż dzięki temu mają pewność że nie będzie kłopotów, grzyba pleśni itp.
Lambda nie powala. Zgodzę się że pianka fajnie wszystko okleja i zakrywa szczeliny itp.
Czym Pan zamierza budynek ogrzewać?
Piankę otwartokomórkową i tak należy zabezpieczać paroiozolacją.
Każdy dom/budynek może być oszczędny i kosztować nawet 3 razy i więcej MNIEJ w utrzymaniu niż dotychczas... wystarczy znać technologie, pozdrawiam, Grzegorz

TwojOszczednyDom
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1272
Rejestracja: 30 wrz 2015, 17:11
Lokalizacja: Małopolskie

Re: Sam robię wentylację mechaniczną

Post autor: TwojOszczednyDom »

paw3leek pisze:Paroizolacje od środka stosuje się w przypadku izolacji od zewnątrz jak i od środka. Dla mnie pianka pur to nic ciekawego nie dość że palną, to nie wiadomo czy obojętna dla człowieka. Są stronki z badaniami że niby pianka szkodzi, tworzy alergie jak i zwiększa zachorowania na astmę .
Poza tym nie jest to jakaś genialna izolacja. Otwartokomorkowa pur ma lambde od 0.036-0.040 to już wełna ma lepszą poza tym jest nieplana.
I tak pianki minimum to natrysniecie 18-20 cm w przypadku otwartokomorkowej.
Najlepsza lambde ma zamknietokomorkowa 0.022 ale nienatrysniesz jej tak jak otwartej. Czyli np w poddasze to i tak zostają mostki liniowe. W przypadku zamknięto komórkowej nie trzeba stosować paroizolacji.

Nadwyżki z elektrowni można wykorzystać do grzania wody. Hybrydowe elektrownie są podpięte do sieci ale w razie braku prądu mają ogromne upsy od 2.5kwh
Zawsze to co dotowane to zarobek dla Państwa i banków.
Potem sobie opodatkuja i już. Oczyszczalnie były ekologiczne dotowane a teraz już są lepsze ekologiczne a tamte niby źle. Po paru latach grunt wydziela w upały niefajne zapachy tam gdzie mamy system rozsaczania.
Z zewnątrz budynków to chyba zamknietokomorkowa sia stosuje pianę więc wątpię że naniosa aż 25cm. Pianka będzie się utleniac, wystarczy nie zastosować taśm do ciepłego montażu okien i widać co z pianką się dzieje. Pewnie musiałby Pan robić ruszt zewnętrzny i na pianę kłaść folie potem jakieś wykończenie.
Co do wentylacji mechanicznej Pan Tomasz jest specjalistą.
Z reguły wyciągi dajemy z lazienek i kuchni. Nawiewy do pokoji i salonu.
U siebie mam podcinki w drzwiach wewnętrznych by powietrze cyrkulowalo po domu.
Wracając do pianki o strukturze zamkniętej to nie można jej dawać zbyt grubo bo pojawiają się z nią potem problemy gdy zaczyna strzelać i pękać. Nie raz były takie przypadki. Czasem robi się tak, że dają pianę otwartokomórkową a na nią cięką warstwę zamkniętokomórkowej celem wyeliminowania konieczności dawania paroizolacji.

O mostkach przy pianie pełna zgoda, jeśli zrobione jest niedbale, niedokładnie i zbyt cienko to występują one głównie przy natryskach na więźbę. Ostatnio robiłem termowizję domu gdzie taki problem był ewidentnie widoczny.

Co do wentylacji to oczywiście zasada bywa prosta, pomieszczenia typowo brudne wywiew a nawiew pokoje. Czasem zachodzą dylematy ze spiżarkami, wiatrołapami czy pralniami, garderobami. Tutaj też trzeba rozsądnie otóź nie raz ktoś mądry doradza np. wywiewy do garderoby co jest nieporozumieniem jak i wywiew w holu. Spiżarka też raczej albo nic albo nawiew. Pralnia ja proponuję nawiewy bo pranie schnie lepiej jak dostaje powietrza świeżego a latem i tak suszymy na polu.

Co do podcinek w drzwiach to nie muszą być one ogromne. Prosta zasada jak mamy powiedzmy nawiew do pokoju jednym przewodem fi 75mm/63mm to ta szczelina pod drzwiami powinna mieć przynajmniej 32 cm2. Niektórzy z tym jednak przesadzają a nie warto wycinać 4 cm bo takie przypadki spotkałem...
Każdy dom/budynek może być oszczędny i kosztować nawet 3 razy i więcej MNIEJ w utrzymaniu niż dotychczas... wystarczy znać technologie, pozdrawiam, Grzegorz

TwojOszczednyDom
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1272
Rejestracja: 30 wrz 2015, 17:11
Lokalizacja: Małopolskie

Re: Sam robię wentylację mechaniczną

Post autor: TwojOszczednyDom »

wposzukiwaniuciepla pisze:
paw3leek pisze:Reku wyciągi ma z łazienek i kuchni , nawiew z klimatyzacji dajemy do salonu i pokoji, nie daje się klimy do lazienek.
To cenna informacja i nabiera to logiki...

Przy energii ze słońca i wiatraka cały system ma jedną wadę - brak akumulowania nadwyżek a nadwyżki nawet w słabym (mocowo) systemie będą, gdyż latem mamy z reguły mniejszy pobór prądu a produkcja idzie pełną parą. Dlatego układ z "elektrownią" jest kuszący.

Co do dotowania - czy ktoś widział "państwowe" dotacje które były ok i nie dawały pola do licznych nadużyć. Ja już kiedyś chciałem wziąć dotacje na oczyszczalnię biologiczną (wychodziło finalnie taniej... bez dotacji) i orientowałem się co do dotacji na PV (prosument). Ogólnie złodziejstwo. Nie dość, że firmy zawyżają ceny to musisz wziąć na to drogi kredyt (gotówką nie można!!!), musisz zapłacić podatek od tego a w przypadku PROSUMENTA nie możesz później liczyć na inne preferencyjne warunki. Kolejny przykład - w Krakowie za zlikwidowanie pieca węglowego możesz mieć założoną gazówkę z zasobnikiem itp. U znajomego zakładali zestaw za "16 tysiaczków", który normalnie założyłby za 12 000 tylko tyle, że on nic nie płacił więc się tym nie przejmował. Kto finalnie traci - tysiące podatników.

Czy mógłbym Cię prosić o "luknięcie" na rozprowadzenie kanałów. Staram się kierować logiką "wędrówki" powietrza i zapotrzebowaniem oraz prędkościami w kanałach ale mam wątpliwości czy w "gospodarczym" dać wyciąg i czy nie będę przesuszał domu przy 300m3/h i 4 osobach.
Gdy dom jest dobrze zbudowany, zużycie ma tak małe że na razie przy tych cenach PV ich zakup wydaje się być nieopłacalny, chyba że ktoś myśli o jak największej autonomii.

Dotacje w większości przypadków powodują wzrost kosztów.

Co do przesuszania to wydajność sobie można regulować. Choć oczywiście nierozsądne byłoby zastosowanie za dużej centrali.
Każdy dom/budynek może być oszczędny i kosztować nawet 3 razy i więcej MNIEJ w utrzymaniu niż dotychczas... wystarczy znać technologie, pozdrawiam, Grzegorz

paw3leek
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 577
Rejestracja: 19 wrz 2013, 19:05
Lokalizacja: Stryszawa

Re: Sam robię wentylację mechaniczną

Post autor: paw3leek »

Może mam wycinki w drzwiach ok dł 30cm i szer 1cm .
Zgadzam się że trzeba dać paroizolacje przy piance o.k
Ale dziwi mnie że dają otwartokomorkowa od zewnątrz i to aż 25cm!!
Co to za sens? Skoro ciepło i tak będzie uciekało z domu, 1+ że nie będzie grzyba;) ale po co kasę ładować w coś co nie zatrzymuje ciepła w domu? To tak jak w zimie chodzić w samym swetrze.
Przy styropianie na zewnątrz przez krótki czas odczuwa się różnice bo jest mało nasiakliwy, ale z biegiem czasu jest gorzej chyba że od wewnątrz zastosujemy paroizolacje to będzie ok.
paw3leek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wentylacja i klimatyzacja”