Informacje na temat instalacji grzewczych, ogrzewania domu, kotłów CO. Dowiedz się jak ogrzać mieszkanie i jakie wybrać instalacje grzewcze aby rachunki nas nie zaskoczyły.
karoka65 pisze:Selmak30, kalkulator to tylko kalkulator ale masz już jakieś pobieżne dane.
Jeśli chcesz mieć wszystko czarne na białym zrób OZC.
Znajdziesz kontakt na mojej stronie, link w stopce.
Im więcej się pisze tym więcej pytań. Mianowicie czy w piecu 12kW przy rozruchu i ewentualnie podczas schodzenia temperaturą przy wyjściu lokatorów a po ich powrocie podnoszenia nie będzie problemu z wydajnością kotła? Jak to się sprawdza u was? Trzeba założyć że parter i piętro będzie miało łącznie około 1500mb (na dole jest prawie 600mb) ogrzewania podłogowego i czy kociołkowi 12kW nie odbije się to czkawką? Podejrzewam że w piecu 17kW jest większy płaszcz i łatwiej mu będzie poradzić sobie z takim zładem. Czy też w piecu 17kW groszek nie będzie się lepiej spalał co za tym idzie rzadziej będzie się go czyścić?
Czytam czytam i zdecydowanie bardzo dużo jest informacji na ten temat. Uczciwie napisze że rozmawiałem z kilkunastoma instalatorami i tylko jeden potwierdził że ten piec 12kW sobie poradzi. Reszta zdecydowanie odradzała proponując minimum 15-17kW.
Powiem Ci że w mieszkaniach czy budynkach gdzie jest sama podłogowka ciężko jest coś zaoszczędzić ponieważ ten rodzaj ogrzewania ma bardzo dużą bezwładność.
Obniżysz temp. na parę godzin, troszkę to się wystudzi a później znowu podnosisz i znowu kociołek pociągnie więcej żeby to nadgonić. Wszystko trzeba robić z dużym wyprzedzeniem jak i obniżanie tak i dogrzewanie na jakąś konkretną godzinę.
Z tego co piszesz u Ciebie będzie na bogato chcesz wstawić centralkę i precyzyjnie sterować temp. w każdym pomieszczeniu.
Przewymiarowanie kotła będzie skutkowało spalaniem z niższą sprawnością i większym zabrudzaniem kotła.
Bolas pisze:Bo głupotą jest przy tak niskich zapotrzebowaniach montować stałopalne źródło ciepła.
A to jest jeszcze inna inkszość
Przy takich miaszkankach z takim ociepleniem, ogrzewanie niskotemperaturowe na całości można bez pieprzenia i brudu zainwestować w jakąś pompkę ciepła.
Piszę wyraźnie o stałopalnym źródle ciepła. Kocioł już na samym podtrzymaniu będzie więcej wywalał do komina niż zużyje dom. Więc po co to ciepło tracić. Nikt nie liczy tego co mu w komin ucieka? Już gazówka kondensacyjna wychodzi taniej w zakupie i montażu PC jest dla bardziej wygodnickich i tych którzy chcą być zależni od jednego nośnika.
SUSPENSER pisze:Skam może pracować tylko w otwartym - do zamkniętego mam RBR-y ze sterownikiem eCOAL.
Porozmawiałem dzisiaj z producentem i Skam jednak może pracować w zamkniętym - trzeba tylko jak w innych przypadkach tego typu zastosować zawór DBV-1 do 35 kW lub powyżej do 100 kW wężownicę schładzającą.
Grześ Skamy które sprzedawałem 3 lata temu były już wtedy montowane w układach zamkniętych
To nie jest tak że do kotłów mniejszej mocy nie możesz dać wężownicy schładzającej tylko po co przepłacać skoro zawór jest prawie o połowę tańszy a zadawala normę i producenta.
Aaa i niema pompy Wilo Alpha2 jak już to Grundfos Alpha2, z Wilo może być np. YONOS PICO, to szczegół
Wieśku może i 3 lata temu tak było montowane, ale w oficjalnych opisach kotłów jest to od niedawna.
Z tą weżownicą to oczywiste, że mocniejsze rozwiązanie da radę tylko pieniędzy szkoda.
Z Wilo masz rację - oczywiście o Grundfosa chodziło - taki dzisiaj młyn, że nie zauważyłem, że podałem Wilo [sam mam Wilo stąd mi się "przykleiło"]
Bolas pisze:Piszę wyraźnie o stałopalnym źródle ciepła. Kocioł już na samym podtrzymaniu będzie więcej wywalał do komina niż zużyje dom. Więc po co to ciepło tracić. Nikt nie liczy tego co mu w komin ucieka? Już gazówka kondensacyjna wychodzi taniej w zakupie i montażu PC jest dla bardziej wygodnickich i tych którzy chcą być zależni od jednego nośnika.
Lubię te zdania, kocioł będzie więcej wywalał kominem....
Na podtrzymaniu produkcja spalin jest praktycznie żadna, temp. spalin na poziomie lub niższe od t.wody, co ma być zatem tym kominem wywalane?
Straty na samo podtrzymanie kotła to 1 pod 1,3kg/24h pracy (utrzymanie t.zadanej kotła bez grzania cwu), ile to tego ciepła kominem wywali w ciągu 24h palnik..... ile kosztuje 1kg węgla na 24H?
Witam już wiem że skam pracuje w zamkniętym obiegu
W sprawie sterownika
Nie potrzebuje sterownika który obsługuje 4 pompy
Potrzebuje sterownika który sam dostosuje się gdy w podajniku będzie ekogroszek lub gdy będzie miał lub jakiś inny węgiel bez jakiejś wielkiej mojej ingerencji
Potrzebuje sterownika żeby sterował nadmuchem i utrzymywał temp w czasie pracy na ruszcie awaryjnym
Potrzebuje sterownika w którym mogę podglądnąć parametry i spytać się kogoś na necie czy są poprawne
Jeżeli nie możecie polecić konkretnego sterownika na forum proszę o info na priw
Wszystkie sterowniki są ustawiana pod kocioł/palnik na węgiel 24-26MJ (kamienny)
jak zmienisz na dobry miał, to raczej grzebać nie będziesz musiał, ale jak zmienisz na miał w granulacji piasku i trudniejszy - poprawka konieczna, podobnie jakbyś przeskoczył z normalnego ekogroszku 24-26MJ na groszek węgla brunatnego 17-19MJ - zmiana konieczna.
Zaimplementowany tryb obsługi rusztu awaryjnego ma Iryd PID, Bruli, Skorpion, Cobra
Dla sterownika SPP trzeba wyjąć wtyczke od podajnika ze sterownika
Przez internet obsłużysz Bruli oraz SPP
Z każdym sterownikiem otrzymasz pomoc na necie, także na tym forum
Przy sterowniku Bruli jest także forum producenta, podobnie przy sterowniku SPP, także jest forum producenta
Jak na ruszt dorzucisz papierów czy 2-3kawałków drewna, a będzie się palić na palniku, to każdy ze sterowników zdejmie moc wykrywając dodatkowy, szybszy przyrost ciepła
tomis81 pisze:Witam już wiem że skam pracuje w zamkniętym obiegu
W sprawie sterownika
Nie potrzebuje sterownika który obsługuje 4 pompy
Potrzebuje sterownika który sam dostosuje się gdy w podajniku będzie ekogroszek lub gdy będzie miał lub jakiś inny węgiel bez jakiejś wielkiej mojej ingerencji
Potrzebuje sterownika żeby sterował nadmuchem i utrzymywał temp w czasie pracy na ruszcie awaryjnym
Potrzebuje sterownika w którym mogę podglądnąć parametry i spytać się kogoś na necie czy są poprawne
Jeżeli nie możecie polecić konkretnego sterownika na forum proszę o info na priw
Wszystkie te założenia spełnia Bruli, a w SPP jak napisał Jarecki zamiast przełączać w tryb zaypowy wyciągasz wtyczkę od podajnika i masz ten sam efekt.
Jeżeli chodzi o montaż kotłów stałopalnych w układach zamkniętych to rozporządzenie zezwoliło na to ok 5lat temu (nie wspominam w jakich warunkach może być tak zamontowany) niestety tyle trwa dochodzenie do producenta wszystkich wymogów jakie musi on spełnić na swoim produkcie.
Co do palnika na podtrzymaniu jego sprawności i strat nie bądźmy śmieszni czyli jeżeli podgrzeję wodę w czajniku do 40'C i nadal będę ją podtrzymywał małym płomieniem do tej temp tzn że nie mam strat a co za tym idzie jeżeli medium ma taką samą temp jaką utrzymuje kocioł w kotle to nie ma on mocy? Nie jestem orłem i wszechwiedzącym ale w taką fizykę nie uwierzę.
Proste jeżeli w kotle panuje 40'C i medium grzewcze ma też 40'C bo nie odbiera ciepła to w komin idzie całe 100% ciepła wytworzonego przez palnik więc mamy tylko stratę lub marketingowo: "nie wykorzystujemy aktualnie tego ciepła bo nie jest ono nam potrzebne" Czy to tak trudno pojąć?
Podobne banialuki wciskają producenci solarów twierdząc że uzysk z solara to cała ilość en. słonecznej która dociera na m2 powierzchni ze słońca.
Bolas, test utrzymania kotła na zadanej bez podgrzewania cwu to 1 do 1,3kg/24h
ile z 1kg spalanego na 24h chcesz miec spalin, jakie temp.? Zastanów się o jakiej stracie mówisz...
Przy czymś takim nie ma w zasadzie przepływu spalin, bo nie ma być z czego... zostaje tylko niewielki udział promieniowania z kupeczki żaru, której w dodatku nie zawsze widać, bo jest już pod popiołem a otwarcie drzwiczek u niektórych może wywołać panikę, że zgasło, bo widać tylko czarny węgiel, żar jest pod spodem... jaki zatem płomień czy płomyczek chcesz zobaczyć? .
Podziel 1kg na 24godziny, następnie podziel godzinę na 60minut....
aha test wykonany na kotle 25kW pracującym na starszym budownictwie 280m2, palnik o mocy 25kW
Dzięki Panowie
Ale jeszcze pognębię w sprawie sterownika
Czy jeżeli Bruli ma więcej czujników niż SPP nie czyni go lepszym
SPP nie posiada czujnika zewnętrznego i czujnika spalin
Czy Bruli jest wart dopłaty 550 zł ???
tomis81 pisze:Dzięki Panowie
Ale jeszcze pognębię w sprawie sterownika
Czy jeżeli Bruli ma więcej czujników niż SPP nie czyni go lepszym
SPP nie posiada czujnika zewnętrznego i czujnika spalin
Czy Bruli jest wart dopłaty 550 zł ???
Do SPP sprzedaję dodatkowe czujniki [zewnętrzny 15 zł, wewnętrzny 15 zł, spalin 30 zł].
Dopłata - to zależy od Ciebie - znasz już różnice i sam wybierz ...
w sterowniku SPP, dodatkowe czujniki podłączane są do modułu BET i nie mają wpływu na prace kotła czy w sterowniku bruli też są tylko po to żeby dodać następną linie w wykresie
Czy może bruli korzysta z tych danych ???
A tak po zatym dziękuje za cierpliwość