LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ???
-
IWB
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
tym powinna się prokuratura zająć i posadzić jeszcze obecnych prezesów, inżynierów i projektantów i inspektorów
może trzeba zacząć domagać się prawnych konsekwencji tego bubla z gliną w tle
może trzeba zacząć domagać się prawnych konsekwencji tego bubla z gliną w tle
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
Czy możesz wyjaśnić jak się ma obrazek, który zamieściłeś do sytuacji na lotnisku?
-
IWB
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
skoro nie ma hydrofobizacji na betonie sądzisz, że woda nie przedostaje się pod płytę ??
przedostawała się - bo teraz zamarzła, szkoda, że dylatacji nie ma zdjęciach, wypełnianie żywicą, która jest sztywna miejsc połączeń dwóch elementów jest chyba paranormalne.
Mówi się o solach które stosowali - była wzmianka ale ją usunęli ze stron, a jeśli była grana sól
to istnieje coś co nazywamy ciśnieniem krystalicznym, te ubytki nie powstały w ciągu 1-2 dni tylko znacznie dłużej.
Z tym marglem to trochę bym polemizował - żaden przecież inspektor który wiedział że w mieszance betonowej dostarczonej na plac jest zbyt duża lub przekroczona ilość tego nie dopuściłby do jej zastosowania. Zaniechanie ?
Na wszystko są dokumenty -w betoniarni która robiła beton ( no chyba że na fakturze co innego a w gruszce co innego było)
to zdjęcie to dla laików więc im pozostaw do oceny, my możemy wyłącznie pracować w rysunkach technicznych a nie kolorowych.
Ale jeśli już
po prawej stronie masz podkład betonowy zabezpieczony a po lewej nie zabezpieczony
zauważyłeś że problem powstał gdy temperatury spadły poniżej - 7*C wcześniej jakoś nie było problemów, przy jakiej temperaturze przestają piaskarki sypać sól albo przy jakiej temperaturze powstaje "błoto pośniegowe" piszę prosto bo często prości ludzie to czytają
przedostawała się - bo teraz zamarzła, szkoda, że dylatacji nie ma zdjęciach, wypełnianie żywicą, która jest sztywna miejsc połączeń dwóch elementów jest chyba paranormalne.
Mówi się o solach które stosowali - była wzmianka ale ją usunęli ze stron, a jeśli była grana sól
to istnieje coś co nazywamy ciśnieniem krystalicznym, te ubytki nie powstały w ciągu 1-2 dni tylko znacznie dłużej.
Z tym marglem to trochę bym polemizował - żaden przecież inspektor który wiedział że w mieszance betonowej dostarczonej na plac jest zbyt duża lub przekroczona ilość tego nie dopuściłby do jej zastosowania. Zaniechanie ?
Na wszystko są dokumenty -w betoniarni która robiła beton ( no chyba że na fakturze co innego a w gruszce co innego było)
to zdjęcie to dla laików więc im pozostaw do oceny, my możemy wyłącznie pracować w rysunkach technicznych a nie kolorowych.
Ale jeśli już
po prawej stronie masz podkład betonowy zabezpieczony a po lewej nie zabezpieczony
zauważyłeś że problem powstał gdy temperatury spadły poniżej - 7*C wcześniej jakoś nie było problemów, przy jakiej temperaturze przestają piaskarki sypać sól albo przy jakiej temperaturze powstaje "błoto pośniegowe" piszę prosto bo często prości ludzie to czytają
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
Nawierzchni betonowej nie hydrofobizuje się. Wyjątkiem są miejsca wadliwie wykonane.
Dylatacji w nawierzchni nie wykonuje się z żywic - stosuje się specjalne kordy lub bitumiczne masy zalewowe.
O zanieczyszczeniu marglem mówi ekspertyza nadzoru budowlanego. Może się mylą?
Betonu na nawierzchnię nie dowozi się betoniarkami, jego konsystencja na to nie pozwala.
Problem z odpryskami pojawił się już wcześniej, gdy nie było mrozów. Obecnie jet to drugi raz, kiedy nawierzchnia jest naprawiana.
Dylatacji w nawierzchni nie wykonuje się z żywic - stosuje się specjalne kordy lub bitumiczne masy zalewowe.
O zanieczyszczeniu marglem mówi ekspertyza nadzoru budowlanego. Może się mylą?
Betonu na nawierzchnię nie dowozi się betoniarkami, jego konsystencja na to nie pozwala.
Problem z odpryskami pojawił się już wcześniej, gdy nie było mrozów. Obecnie jet to drugi raz, kiedy nawierzchnia jest naprawiana.
-
IWB
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
http://s362184287.website-start.de/app/ ... ip_eng.pdf
tylko ich nie stać na to, i jeśli mi ktoś nie wierzy że można ten beton naprawić w 3 dni niech sobie zadzwoni do nich do Niemiec, z chęcią podejmą się tego ale ... to by była kompromitacja że Niemiecki inżynier wie więcej i dysponuje takimi materiałami
teraz zerwą wszystko a za rok znowu problem będzie
i tak jeszcze 3-4 razy aż wezmą raz i konkretnie wydadzą pieniądze podatników
tylko ich nie stać na to, i jeśli mi ktoś nie wierzy że można ten beton naprawić w 3 dni niech sobie zadzwoni do nich do Niemiec, z chęcią podejmą się tego ale ... to by była kompromitacja że Niemiecki inżynier wie więcej i dysponuje takimi materiałami
teraz zerwą wszystko a za rok znowu problem będzie
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
To jest masa uszarstniająca nawierzchnię i nie rozwiąże problemu z uszkodzeniami w Modlinie.
-
IWB
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
także sądzisz, że betonów się nie hydrfobizuje - dlaczego ???
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
Nie hydrofobizuje się prawidłowo wykonanej nawierzchni, bo nie ma takiej potrzeby.
-
IWB
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
więc gdyby nie hydrofobizacja elementów konstrukcyjnych na mostach, przepustach,itp - problem byłby taki sam jak Modlinie - praktycznie są takim samym obciążeniom poddawane a jednak są odporne na mróz i nasiąkliwość wody
czym się różnią te konstrukcje ???
czym się różnią te konstrukcje ???
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
W tym wypadku zasadnicza różnica wynika z zawartości powietrza, zawartości i rozkładu mikroporów.
W betonie nawierzchniowym zawartość powietrza wynosi od 4-6%, a w betonie konstrukcyjnym do 2%.
Taka duża zawartość powietrza oraz właściwy rozkład mikroporów uniemożliwia wodzie, która wnika w nawierzchnię powodowanie wykruszeń.
Na lotnisku w Modlinie wykruszenia zostały spowodowane przez margiel, który pod wpływem temperatury i wilgoci zmienia swoją objętość. stąd największe wykruszenia wystąpiły w torze gondol silnikowych.
http://www.ippt.gov.pl/~djozwiak/dnibetonu.pdf
W betonie nawierzchniowym zawartość powietrza wynosi od 4-6%, a w betonie konstrukcyjnym do 2%.
Taka duża zawartość powietrza oraz właściwy rozkład mikroporów uniemożliwia wodzie, która wnika w nawierzchnię powodowanie wykruszeń.
Na lotnisku w Modlinie wykruszenia zostały spowodowane przez margiel, który pod wpływem temperatury i wilgoci zmienia swoją objętość. stąd największe wykruszenia wystąpiły w torze gondol silnikowych.
http://www.ippt.gov.pl/~djozwiak/dnibetonu.pdf
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
Nie wiem skąd te 4-6% skoro o ile dobrze pamiętam to praktycznie objętość porów w betonie zwartym nie może przekraczać 3% przy uziarnieniu >16mm lub 4% gdy uziarnienie <16mm.
Dawid2304
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
Odśwież pamięć, bo źle pamiętasz.
-
IWUBE
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
tak samo jak większość polskich dróg

