Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
Moderator: Redakcja e-izolacje.pl
Re: Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
Niby dlaczego drożej od środka niż od zewnątrz. Jedyna różnica to ta że dochodzi paroizolacja i zamiast tynku płyta. Jak ktoś potrafi sam położyć prawidłowo płyty g-k lub g-w, to nawet taniej, a na pewno równiej i gładziej niż tynk.
Ale powiem jeszcze tak. Większość inwestorów buduje ściany z porothermu, ederu, keramzytobetonu lub gazobetonu o gr 24-30 cm, chcąc uzyskać dobrą izolacyjność muru. Nośność tych materiałów jest co najwyżej wystarczająca dla domu piętrowego (eder jest znacznie lepszy). Z ich izolacyjnością w warunkach rzeczywistych jest różnie (zależy od źródła), na pewno jest znacznie gorsza niż deklarowana laboratoryjnie. Cena też jest wysoka. Moim zdaniem ściana ma przenieść ciężar stropu i dachu, a nie izolować termicznie od tego jest izolacja. Ja zastosowałem silikat 18 jego cena to 3,40, a porothermu? Wytrzymałość 20-25 MPa, gazobetonu 5 MPa. Jeżeli dodam do tego od środka paroizolację i 6-10 cm styropianu, wełny lub celulozy, otrzymam tą samą grubość ściany, 4 krotnie większą nośność, min. trwałość 300 lat (PN dla silikatu, PN dla gazobetonu 50 lat). Na zewnątrz 15-20 cm styropianu jak większość i mam suchą przegrodę pasywną, bez mostka termicznego do gruntu, nie tworzącą efektu bunkra i za mniejszą kasę. I wcale nic nie muszę zmieniać w projekcie.
Nie wspomnę o systemie grzewczym, nawet centralnym, który jest o znacznie mniejszej mocy, a co za tym idzie, tańszy w instalacji i eksploatacji.
Ale powiem jeszcze tak. Większość inwestorów buduje ściany z porothermu, ederu, keramzytobetonu lub gazobetonu o gr 24-30 cm, chcąc uzyskać dobrą izolacyjność muru. Nośność tych materiałów jest co najwyżej wystarczająca dla domu piętrowego (eder jest znacznie lepszy). Z ich izolacyjnością w warunkach rzeczywistych jest różnie (zależy od źródła), na pewno jest znacznie gorsza niż deklarowana laboratoryjnie. Cena też jest wysoka. Moim zdaniem ściana ma przenieść ciężar stropu i dachu, a nie izolować termicznie od tego jest izolacja. Ja zastosowałem silikat 18 jego cena to 3,40, a porothermu? Wytrzymałość 20-25 MPa, gazobetonu 5 MPa. Jeżeli dodam do tego od środka paroizolację i 6-10 cm styropianu, wełny lub celulozy, otrzymam tą samą grubość ściany, 4 krotnie większą nośność, min. trwałość 300 lat (PN dla silikatu, PN dla gazobetonu 50 lat). Na zewnątrz 15-20 cm styropianu jak większość i mam suchą przegrodę pasywną, bez mostka termicznego do gruntu, nie tworzącą efektu bunkra i za mniejszą kasę. I wcale nic nie muszę zmieniać w projekcie.
Nie wspomnę o systemie grzewczym, nawet centralnym, który jest o znacznie mniejszej mocy, a co za tym idzie, tańszy w instalacji i eksploatacji.
-
Max van dal
- Aktywny

- Posty: 150
- Rejestracja: 15 sty 2010, 13:52
Re: Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
No ja nie twierdze że pustak ma jaką izolację...
tylko chodzi mi o pustaki specjalne np do łączenia balkonu z budynkiem lub coś coby pozwoliło odciąć mur od fundamentu...
Mnie chodziło że muszę wyizolować stropy i ściany działowe
a jak się z zewnątrz pojawia izolacja to ok
Przewiduję u siebie grzanie wentylacją tj
nawiew od dołu co by czuć ciepło na nogach a nie na suficie
skromne 2kW przy -30 nie jest złym wynikiem dla domku o kubaturze 360m^3
A efekt bunkra rzecz gustu a o gustach...
I myślę nad połączeniem grzania ciepłej wody i wentylacji
gdzie to pierwsze zjada więcej energii a drugie jest marginalne.
tylko chodzi mi o pustaki specjalne np do łączenia balkonu z budynkiem lub coś coby pozwoliło odciąć mur od fundamentu...
Mnie chodziło że muszę wyizolować stropy i ściany działowe
a jak się z zewnątrz pojawia izolacja to ok
Przewiduję u siebie grzanie wentylacją tj
nawiew od dołu co by czuć ciepło na nogach a nie na suficie
skromne 2kW przy -30 nie jest złym wynikiem dla domku o kubaturze 360m^3
A efekt bunkra rzecz gustu a o gustach...
I myślę nad połączeniem grzania ciepłej wody i wentylacji
gdzie to pierwsze zjada więcej energii a drugie jest marginalne.
Re: Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
http://www.forumbudowlane.pl/viewtopic. ... 040#132040
1) czy "nie ekonomiczność CO" jest wyznacznikiem wystarczającej izolacji termicznej budynku?
2) Czy zatem jeśli wykonam budynek o niskiej średniej wartości U i startach mocy, a mimo to "dla jaj" zamontuje kominek i piec CO wraz z instalacją podłogową, to mój budynek nie będzie już dobrze izolowany?
Bo mi się do dziś wydawało, że ocieplam po to, żeby nie zbankrutować potem na ogrzewaniu...
Tak z czystej ciekawości:Tomasz_Brzeczkowski pisze:Pan wie co to ekonomia? Izolacja termiczna domu służy do marginalizacji roli ogrzewania - a jej ekonomiczna grubość to taka, przy której nieekonomiczne jest centralne ( pośrednie ) ogrzewanie. .
1) czy "nie ekonomiczność CO" jest wyznacznikiem wystarczającej izolacji termicznej budynku?
2) Czy zatem jeśli wykonam budynek o niskiej średniej wartości U i startach mocy, a mimo to "dla jaj" zamontuje kominek i piec CO wraz z instalacją podłogową, to mój budynek nie będzie już dobrze izolowany?
Bo mi się do dziś wydawało, że ocieplam po to, żeby nie zbankrutować potem na ogrzewaniu...
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
Nie ma czegoś takiego! 30 cm styropianu od gruntu i 30 cm w ścianie nie zastąpi 60 cm w ścianie.średniej wartości U
W budynku dobrze zaizolowanym z takim ogrzewaniem nie da się mieszkać. Potrzeby są tak małe, że automatyka pokojowa musi być precyzyjna. Druga sprawa, to nie znam nikogo, kto by chciał dla jaj wydać więcej by znacznie obniżyć komfort i podnieść opłaty.dla jaj" zamontuje kominek i piec CO wraz z instalacją podłogową,
Re: Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
1) Co sprawia, że " W budynku dobrze zaizolowanym z takim ogrzewaniem nie da się mieszkać" ?Tomasz_Brzeczkowski pisze:Nie ma czegoś takiego! 30 cm styropianu od gruntu i 30 cm w ścianie nie zastąpi 60 cm w ścianie.średniej wartości UW budynku dobrze zaizolowanym z takim ogrzewaniem nie da się mieszkać. Potrzeby są tak małe, że automatyka pokojowa musi być precyzyjna. Druga sprawa, to nie znam nikogo, kto by chciał dla jaj wydać więcej by znacznie obniżyć komfort i podnieść opłaty.dla jaj" zamontuje kominek i piec CO wraz z instalacją podłogową,
2) "Potrzeby są tak małe, że automatyka pokojowa musi być precyzyjna." <- to łatwo rozwiaząc nie pakujac fortuny w ocieplanie.
"Druga sprawa, to nie znam nikogo, kto by chciał dla jaj wydać więcej by znacznie obniżyć komfort i podnieść opłaty." <- kominek chodzi w zasadzie za darmo (no dobra trzeba wydać czasem wziąść siekierę), a nic nie ogrzewa tak jak płomień ognia - ewloucji nie da sie oszukać.
Pojawia się pytanie: dlaczego peicyk? jak pisałem nie mam ochoty na wartę przy kominku, więc wieczorem coś tam podrzucę (lub nie) , będę miał miło i ciepło, a kiedy mnie nie ma, piecyk spokojnie wystarczy... co do tej automatyki pokojowej, to wodnym ogrzewnaiem na 95% też da sie sterować, są w końcu elektro-zawory hydrauliczne, czy termostaty, więc jak kogoś stać to instalacja na jedno wyjdzie, a użytkownaie już tańsze.
kolejny problem z elektrycznym, to podneisienie temperatury o kilka stopni. trzeba by dać sporą moc by to szybko nastąpiło, zeby bezwładność pomieszczenia wyeliminowac, tak zeby non stop nie marznąć, tylko szybko nagrzewac kiedy się wejdzie. w efekcie trzeba by mieć spory przydział mocy, jest to stała opłata za coś z czego sie kożysta, niby energoosczędnie... ale czy oszczędnie?
Re: Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
Nie da się mieszkać w domu izolowanym z kominkiem lub piecem gdyż potrzeby cieplne są tak małe że po napalaniu w kominku po kilku, kilkunastu minutach, trzeba go wygasić bo robi się jak w piekle. Ciepło musi być dozowane cyklicznie i precyzyjnie do poszczególnych pomieszczeń z uwzględnieniem zysków ze słońca, oświetlenia, gotowania itd. ze wszystkich odbiorników elektrycznych i ludzi. Ale zyski te są odczuwalne tylko w domach izolowanych.
Co do bezwładności, to ogrzewanie elektryczne ma najmniejszą bezwładność gdyż działa ze 100% mocą z chwilą włączenia. Po to jest automatyka aby włączyła ogrzewanie na tyle wcześniej przed naszym przyjściem do domu aby zastać temperaturę komfortową i wyłączyć je na tyle wcześniej przed opuszczeniem domu czy pomieszczenia aby temp. spadała do temp. ekonomicznej zaraz po naszym wyjściu.
Opłata za przydział mocy jest jednorazowa. Miesięczna opłata za przydział jest przy przyłączu budowlanym. Po za tym automatyka dba o to aby nie grzać wszystkich pomieszczeń na raz, tylko te w których przebywamy. W pomieszczeniach nie używanych (np. sypialnia w trakcie dnia) utrzymywana jest temp. o 3 do 5 st.C niższą.
Mam kominek w domu letniskowym, fajna rzecz. Ale jeżeli miałbym mieszkać na stałe z kotłownią w salonie, to wyprowadziłbym się na blokowisko.
Co do bezwładności, to ogrzewanie elektryczne ma najmniejszą bezwładność gdyż działa ze 100% mocą z chwilą włączenia. Po to jest automatyka aby włączyła ogrzewanie na tyle wcześniej przed naszym przyjściem do domu aby zastać temperaturę komfortową i wyłączyć je na tyle wcześniej przed opuszczeniem domu czy pomieszczenia aby temp. spadała do temp. ekonomicznej zaraz po naszym wyjściu.
Opłata za przydział mocy jest jednorazowa. Miesięczna opłata za przydział jest przy przyłączu budowlanym. Po za tym automatyka dba o to aby nie grzać wszystkich pomieszczeń na raz, tylko te w których przebywamy. W pomieszczeniach nie używanych (np. sypialnia w trakcie dnia) utrzymywana jest temp. o 3 do 5 st.C niższą.
Mam kominek w domu letniskowym, fajna rzecz. Ale jeżeli miałbym mieszkać na stałe z kotłownią w salonie, to wyprowadziłbym się na blokowisko.
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
Niestety nie! Po pierwsze - w centralnym ogrzewaniu płacimy za ciepło wytworzone a nie za odebrane ( jak w niecentralnym)co do tej automatyki pokojowej, to wodnym ogrzewnaiem na 95% też da sie sterować, są w końcu elektro-zawory hydrauliczne, czy termostaty, więc jak kogoś stać to instalacja na jedno wyjdzie, a użytkownaie już tańsze.
Dwa - miejsce umieszczenia termostatu na grzejniku i jego 'dokładność" wyklucz programowanie.
Trzy koszty instalacji rosną znacznie przy elektrozaworach i oddzielnych obwodach w każdym pomieszczeniu - co przy określonej kasie na dom - jeszcze bardziej "uszczupli 'izolacje;
Nie ma znaczenia dala delta T czy moc jest z wodnego czy elektrycznego ogrzewania. Większa moc jednostkowa w elektrycznym nie powoduje wzrostu opłat jak przy przewymiarowanej kotłowni. Natomiast izolacja ma na to ogromny wpływ. Fajnie, że Pan przytoczył ten argument - Ocieplenie ścian od zewnątrz uniemożliwia programowanie ogrzewania. Dlatego między innymi nie stosuje się takich technik "izolowania" w budownictwie energooszczędnym.trzeba by dać sporą moc
-
JBZ
Re: Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
Od 31 marca 2011 r. jako pierwszy w Polsce, uruchomiłem wykłady szkoleniowe z fizyki budowli przez internet. Teraz każdy może za niewielką opłatą podnieść swoją wiedzę techniczną, uzyskać cenne informacje techniczne i praktyczne, opisy problemów i ich rozwiązań, podpowiedzi i przestrogi - co pozwoli wszystkim podnieść jakość projektowania, nadzoru oraz wykonawstwa - także budowania we własnym zakresie.
Teraz każdy może wybrać sobie dogodny czas, siąść przed komputerem i nie wychodząc z domu czy pracowni, w ciągu kilku godzin poznać tajniki fizyki budowli oraz najważniejsze zagadnienia potrzebne przy projektowaniu i budowie - wszystko w sposób przystępny i prosty.
Podział na różne tematy, pozwoli każdemu wybrać to, czego potrzebuje dziś i czego będzie potrzebować jutro. Po wykładzie w ciągu 7 dni, każdy Uczestnik może przesłać pytania uzupełniające i otrzyma odpowiedzi nieodpłatnie. Co najważniejsze: wszystkie pytania i odpowiedzi będą dostępne przez 30 dni po każdym wykładzie w dziale ?o co pytali inni??, co pozwoli wszystkim w jednakowym stopniu poznawać to samo. Jako bonus, Uczestnik ma w ciągu 30 dni także bezpłatny dostęp do działu ?błędy i usterki?.
więcej na: http://www.bdb.com.pl/index2.php?m=info ... in&blkad=1
Teraz każdy może wybrać sobie dogodny czas, siąść przed komputerem i nie wychodząc z domu czy pracowni, w ciągu kilku godzin poznać tajniki fizyki budowli oraz najważniejsze zagadnienia potrzebne przy projektowaniu i budowie - wszystko w sposób przystępny i prosty.
Podział na różne tematy, pozwoli każdemu wybrać to, czego potrzebuje dziś i czego będzie potrzebować jutro. Po wykładzie w ciągu 7 dni, każdy Uczestnik może przesłać pytania uzupełniające i otrzyma odpowiedzi nieodpłatnie. Co najważniejsze: wszystkie pytania i odpowiedzi będą dostępne przez 30 dni po każdym wykładzie w dziale ?o co pytali inni??, co pozwoli wszystkim w jednakowym stopniu poznawać to samo. Jako bonus, Uczestnik ma w ciągu 30 dni także bezpłatny dostęp do działu ?błędy i usterki?.
więcej na: http://www.bdb.com.pl/index2.php?m=info ... in&blkad=1
Re: Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
No ale jedyny znawca z fizyki budowli w Polsce jest T.B.!JBZ pisze:Od 31 marca 2011 r. jako pierwszy w Polsce, uruchomiłem wykłady szkoleniowe z fizyki budowli przez internet.
Re: Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
a może to wy głosicie światło 19 wieku , pojedżcie 1500km na pn lub zch i pogadamy , panTB chiba jeżdzi 
Cezar
Re: Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
Chcesz nam powiedzieć, że aby wybudować dobrze dom to trzeba się kopnąć 1500km aby się dowiedzieć, że trzeba go dobrze zaizolować bo potem koszty eksploatacji będą duże!pojedżcie 1500km na pn lub zch i pogadamy , panTB chiba jeżdzi
To każde świadome dziecko w szkole powszechnej wie. Widać, że nie przeczytałeś tego wątku albo nie rozumiesz o czym się tu pisze.
Re: Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
Witam
Zaciekawila mnie wasza dywagacja na temat budowy domów energoosczędnych.
Zauważyłem kilka bardzo ciekawych wypowiedzi, parę kompletnie głupich i kilka osób z wypranym muzgiem proponujących przerost formy nad treścią.
Dom energooszczędny to taki, którego wspłóczynnki przenikalności (izolacyjności) U nie przekracza 0,14 W/(m2K) a miło jak jest niższy. Od 0,10 W/(m2K) mówi się o budynku pasywnym.
Uzyskanie takich parametrów jest proste ale na papierze i to trzeba się znać jakie materiały, gdzie i jak zastosować, od fundamentów przez ściany,strop,okna,drzwi a na dachu kończąc i to on jest najważniejszy, gdyż to on powinien zatrzymać 70% ciepła w zimne dni i chronić przed przegrzaniem w dni gorące.
W rzeczywistości jest jeszcze trudniej musimy przy budowie domu zadbać o to aby nic nie zepsuć i nie narobić mostków termicznych.
Teoria z izolacją od wewnątrz nie jest najlepsza lecz często stosowana przy izolacjach pomieszczeń
w budynkach zabytkowych, kiedy to nie mamy prawa ruszyć fasady budynku z oczywistych przyczyn.
Problem polega na tym że jeśli ściana zewnętrzna jest za cienka i przemarza w zimie to pomiędzy izolacją a ścianą występuje kondensacja pary co w dłuższym okresie może powodować korozję materiału z którego jest zbudowana ściana. Bardzo problematycze jest wentylowanie tej przestrzeni a niestety konieczne. Do każdego takiego budynku trzeba dobierać sposób wentylowania indywidualnie. Kolejnym problemem jest to że wewnątrz takiego budynku nie mamy materiałów o dużej bezwładności cieplnej co powoduje że w razie przewietrzenia budynku błyskawicznie się wychładza a zniwelowanie tego problemu generuje duże koszty aby wykonać skomplikowany system ogrzewania.
Moim zdaniem aby uzyskać dobre parametry izolacyjności i komfort mieszkania w tym domu co jest najważniejsze musimy wybudować jego konstrukcje z materiałów o stosunkowo dużej bezwładności cieplnej np, beton komórkowy, poroterm itp.
Zastosować okna o jak najlepszym bilansie energetycznym, bardzo dobre drzwi, precyzyjnie zaizolować dach. Do tego proponowałbym izolację nakrokwiową np. płyty poliuretanowe z systemu Linitherm o grubości 180 mm lub więcej.
Izolację dachu połączyć szczelnie z zewnętrzną izolacją pionową.
Do tego też możemy zastosować poliuretan lub styropian czy też wełnę lamelową, sposobów jest kilka ale to już na inne posty.
Aby doprowadzić to do perfekcji proponowałbym zastosować rekuperator, który wykorzysta i wymiesza wszelką powstającą energię w domu. Zaoszczędzimy na nie budowaniu wentylacji grawitacyjnych a zużycie energii na ogrzewanie takiego domu jest znikome a o chłodzeniu w ogóle nie ma mowy.
Komfort mieszkania w takim domu jest naprawdę duży, w każdym pomieszczeniu taka sama temperatura, chyba że chcemy inaczej.
Koszty ogrzewania gazowego normalnym piecem to ok. 2000 zł rocznie przy 250m2- sprawdzone przy temperaturze 20 stopni.
Nie jest to jedyne znanne mi rozwiązanie i można by pisać na ten temat jeszce duuuuużo ale to innym razem.
Jeśli będą posty do mojego to postaram sie odpowiedzieć.
Zaciekawila mnie wasza dywagacja na temat budowy domów energoosczędnych.
Zauważyłem kilka bardzo ciekawych wypowiedzi, parę kompletnie głupich i kilka osób z wypranym muzgiem proponujących przerost formy nad treścią.
Dom energooszczędny to taki, którego wspłóczynnki przenikalności (izolacyjności) U nie przekracza 0,14 W/(m2K) a miło jak jest niższy. Od 0,10 W/(m2K) mówi się o budynku pasywnym.
Uzyskanie takich parametrów jest proste ale na papierze i to trzeba się znać jakie materiały, gdzie i jak zastosować, od fundamentów przez ściany,strop,okna,drzwi a na dachu kończąc i to on jest najważniejszy, gdyż to on powinien zatrzymać 70% ciepła w zimne dni i chronić przed przegrzaniem w dni gorące.
W rzeczywistości jest jeszcze trudniej musimy przy budowie domu zadbać o to aby nic nie zepsuć i nie narobić mostków termicznych.
Teoria z izolacją od wewnątrz nie jest najlepsza lecz często stosowana przy izolacjach pomieszczeń
w budynkach zabytkowych, kiedy to nie mamy prawa ruszyć fasady budynku z oczywistych przyczyn.
Problem polega na tym że jeśli ściana zewnętrzna jest za cienka i przemarza w zimie to pomiędzy izolacją a ścianą występuje kondensacja pary co w dłuższym okresie może powodować korozję materiału z którego jest zbudowana ściana. Bardzo problematycze jest wentylowanie tej przestrzeni a niestety konieczne. Do każdego takiego budynku trzeba dobierać sposób wentylowania indywidualnie. Kolejnym problemem jest to że wewnątrz takiego budynku nie mamy materiałów o dużej bezwładności cieplnej co powoduje że w razie przewietrzenia budynku błyskawicznie się wychładza a zniwelowanie tego problemu generuje duże koszty aby wykonać skomplikowany system ogrzewania.
Moim zdaniem aby uzyskać dobre parametry izolacyjności i komfort mieszkania w tym domu co jest najważniejsze musimy wybudować jego konstrukcje z materiałów o stosunkowo dużej bezwładności cieplnej np, beton komórkowy, poroterm itp.
Zastosować okna o jak najlepszym bilansie energetycznym, bardzo dobre drzwi, precyzyjnie zaizolować dach. Do tego proponowałbym izolację nakrokwiową np. płyty poliuretanowe z systemu Linitherm o grubości 180 mm lub więcej.
Izolację dachu połączyć szczelnie z zewnętrzną izolacją pionową.
Do tego też możemy zastosować poliuretan lub styropian czy też wełnę lamelową, sposobów jest kilka ale to już na inne posty.
Aby doprowadzić to do perfekcji proponowałbym zastosować rekuperator, który wykorzysta i wymiesza wszelką powstającą energię w domu. Zaoszczędzimy na nie budowaniu wentylacji grawitacyjnych a zużycie energii na ogrzewanie takiego domu jest znikome a o chłodzeniu w ogóle nie ma mowy.
Komfort mieszkania w takim domu jest naprawdę duży, w każdym pomieszczeniu taka sama temperatura, chyba że chcemy inaczej.
Koszty ogrzewania gazowego normalnym piecem to ok. 2000 zł rocznie przy 250m2- sprawdzone przy temperaturze 20 stopni.
Nie jest to jedyne znanne mi rozwiązanie i można by pisać na ten temat jeszce duuuuużo ale to innym razem.
Jeśli będą posty do mojego to postaram sie odpowiedzieć.
Nered71
Re: Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
Bardzo interesujące podejście do tematu. Skąd ta informacja o stratach ciepła rzędu 70% przez dach?
Jakie jest zapotrzebowanie energetyczne budynku ogrzewanego gazem? Co do izolacji zewnętrznych, to zgadzam się, że jeżeli buduje się obiekty z betonu, to trudno jest stosować inne warianty... Na szczęście budownictwo idywidualne ma trochę więcej materiałów budowlanych do zaoferowania. Izolacje wewnętrzne prawidłowo wykonane są trzykrotnie tańsze od izolacji zewnetrznych, a do tego lepiej izolują aniżeli izolacje zewnętrzne. Polecam wątek przemilczana prawda o izolacjach zewnętrznych: http://www.forumbudowlane.pl/vt/36015/0 ... j-izolacji.
Na ile wiarygodne są dane o budynku ogrzewanym gazem? Ma Pan jakiś pomiar ze zużycia gazu do ogrzewania za ostatni rok? Czy jest to dom pasywny?
Co do "zalet" izolacji zewnętrznych, to proponuję zapoznac sie z filmem dokumentalnym telewizji niemieckiej pod wymownym tytułem " Ocieplanie- obłęd idzie dalej" http://www.ndr.de/ratgeber/verbraucher/ ... en667.html
Wystarczy to obejrzeć bez znajomości języka niemieckiego. Zdjęcia mówią same za siebie...
Jakie jest zapotrzebowanie energetyczne budynku ogrzewanego gazem? Co do izolacji zewnętrznych, to zgadzam się, że jeżeli buduje się obiekty z betonu, to trudno jest stosować inne warianty... Na szczęście budownictwo idywidualne ma trochę więcej materiałów budowlanych do zaoferowania. Izolacje wewnętrzne prawidłowo wykonane są trzykrotnie tańsze od izolacji zewnetrznych, a do tego lepiej izolują aniżeli izolacje zewnętrzne. Polecam wątek przemilczana prawda o izolacjach zewnętrznych: http://www.forumbudowlane.pl/vt/36015/0 ... j-izolacji.
Na ile wiarygodne są dane o budynku ogrzewanym gazem? Ma Pan jakiś pomiar ze zużycia gazu do ogrzewania za ostatni rok? Czy jest to dom pasywny?
Co do "zalet" izolacji zewnętrznych, to proponuję zapoznac sie z filmem dokumentalnym telewizji niemieckiej pod wymownym tytułem " Ocieplanie- obłęd idzie dalej" http://www.ndr.de/ratgeber/verbraucher/ ... en667.html
Wystarczy to obejrzeć bez znajomości języka niemieckiego. Zdjęcia mówią same za siebie...
-
JBZ
Re: Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
Dawno tu nie zaglądałem, ale widzę iż nadal te same demagogie i szastanie sobie obcymi pojęciami, więc pominę je. Enerbau zwracam jednak uwagę, iż sieje Pan sobie potrzebną propagandę: otóż cytowany film jest przedstawicielem ogólnoniemickiej histerii antystyropianowej na rzecz wełny mineralnej, a nie konieczności ocieplania od środka.
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Błędy w teorii i poradach Tomasza_Brzeczkowskiego
Przecież fizyka wyklucza ocieplanie za murem na fundamencie.
Zdaje sobie sprawę, że Pan się z definicją współczynnika przewodzenia ciepła nie zapoznał ( Sam się Pan do tego przyznał) . Szkoda, bo to podstawowa definicja. A demagogia... 24 lata? Świetnie działa w praktyce! Może więc Pan przesadza!
Zdaje sobie sprawę, że Pan się z definicją współczynnika przewodzenia ciepła nie zapoznał ( Sam się Pan do tego przyznał) . Szkoda, bo to podstawowa definicja. A demagogia... 24 lata? Świetnie działa w praktyce! Może więc Pan przesadza!

