Jak działa c.o. z jednym piecem/kotłem w kamienicy
Moderator: Redakcja e-instalacje.pl
Jak działa c.o. z jednym piecem/kotłem w kamienicy
Witam.Mieszkam w kamienicy poniemieckiej.3 pokoje + kuchnia z łazienką.
Są tu piece kaflowe.CHciałbym zrobic c.o.Ale nawet nie wiem jak to działa.
Bo gdzies kiedyś u kogoś widzialem ze w zrobili sobie jeden piec/kocioł (dwuobiegowy???) wyburzyli kaflowe piece i założyli kaloryfery!Ale to niby jak ten jeden piec podgrzewa wode do kaloryferów?Jak tam się wodę podłącza?Czy to ciepłe powietrze jest rozprowadzane po rurach?
Jestem laikiem i sie nie znam na c.o. jak ktos nie chce sie tu rozpisywać to może jakiś link do artykułów zapodać.Będe Bardzo Wdzięczny.Pozdrawiam
Są tu piece kaflowe.CHciałbym zrobic c.o.Ale nawet nie wiem jak to działa.
Bo gdzies kiedyś u kogoś widzialem ze w zrobili sobie jeden piec/kocioł (dwuobiegowy???) wyburzyli kaflowe piece i założyli kaloryfery!Ale to niby jak ten jeden piec podgrzewa wode do kaloryferów?Jak tam się wodę podłącza?Czy to ciepłe powietrze jest rozprowadzane po rurach?
Jestem laikiem i sie nie znam na c.o. jak ktos nie chce sie tu rozpisywać to może jakiś link do artykułów zapodać.Będe Bardzo Wdzięczny.Pozdrawiam
Re: Jak działa c.o. z jednym piecem/kotłem w kamienicy
powiedz mi skad jestes - jeżeli jesteś z okolic to podjade i wysztko wytlumacze.
Stargard Szczeciński.
Zacznijmy od tego ze w grzejnikach masz wode a nie powietrze.
Kociło odgrzewa wode a pompa pcha ja do grzejników ---> grzejnik robi sie ciepły.
Ta sama woda która jest w grzejnikach jest w węrzownicy która jest zatopina w zasobniku na ciepłą wode. W kotle (o ile jest to kocioł wiszący) jest zawór przełączający który kieruje wode albo do grzejników albo do wężownicy. Wężownica działa jak grzejnik - z tym że grzejnik ogrzewa Ci pomieszczenie a węrzownica wodę w której się potem myjesz.
Czy teraz jest jasne? Jeżeli to to pytaj, odpowiem na każde pytanie.