projekt więźby dachowej

Więźba dachowa to drewniana konstrukcja dachu, jego szkielet, który jest elementem konstrukcyjnym. Dlatego tak ważną sprawą jest jej dobre i bezpieczne wykonanie. Poznaj tajniki więźby dachowej i nie daj się zaskoczyć przy budowie dachu swojego domu.

Moderator: Redakcja e-dach.pl

limak5
Początkujący
Początkujący

projekt więźby dachowej

Post autor: limak5 »

Witam, jestem studentem budownictwa i mam zrobić projekt, który polega na rozmieszczeniu więźby dachowej. Dach jest płatwiowo-kleszczowy z dwiema ściankami stolcowymi. Rozmieściłem sobie krokwie wszystko ładnie powychodziło a następnie patrząc na przekrój dachu chciałem położyć płatwie, ale okazuje się , że jedna z tych płatwi przechodzi przez komin. Więc moje pytanie jest takie: czy da się zrobić wymian płatwi tak jak to się robi z krokwiami? Czy trzeba przesunąć komin? Byłbym wdzięczny o pomoc.

gunar
Zaawansowany
Zaawansowany

Re: Potrzebuję pomocy.

Post autor: gunar »

Komin to totalny wróg cieśli i dekarza. Wyrzuć ten komin z pół metra od płatwi spokój. Ostatnio miałem wymian na płatwi, ale to był dach wielospadkowy ( tzw. kopertowy).
gunar-wycinam dachy z pasją

jarook
Początkujący
Początkujący

Post autor: jarook »

limak5 pisze: z dwiema ściankami stolcowymi.
Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać. :D :D :lol: :lol:

Awatar użytkownika
DACHOŁAZ
Zaawansowany
Zaawansowany
Kontakt:

Post autor: DACHOŁAZ »

"Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać."

Tak się śmiesznie składa, że właśnie mam na biurku projekt więźby ze ŚCIANKAMI STOLCOWYMI Pozdr :lol:

limak5
Początkujący
Początkujący

Post autor: limak5 »

no chyba będę musiał przesunąć komin.

Awatar użytkownika
tomo209
Aktywny
Aktywny
Kontakt:

Re: projekt więźby dachowej

Post autor: tomo209 »

A ja widziałem komin który znajdował się w koszu dachu:D Co Wy na to? Projektujący miał chyba fantazję:D

docent56
rekomendowany doradca

Post autor: docent56 »

Nie ,był mądry inaczej.

gigue
Początkujący
Początkujący