projekt więźby dachowej
Moderator: Redakcja e-dach.pl
projekt więźby dachowej
Witam, jestem studentem budownictwa i mam zrobić projekt, który polega na rozmieszczeniu więźby dachowej. Dach jest płatwiowo-kleszczowy z dwiema ściankami stolcowymi. Rozmieściłem sobie krokwie wszystko ładnie powychodziło a następnie patrząc na przekrój dachu chciałem położyć płatwie, ale okazuje się , że jedna z tych płatwi przechodzi przez komin. Więc moje pytanie jest takie: czy da się zrobić wymian płatwi tak jak to się robi z krokwiami? Czy trzeba przesunąć komin? Byłbym wdzięczny o pomoc.
Re: Potrzebuję pomocy.
Komin to totalny wróg cieśli i dekarza. Wyrzuć ten komin z pół metra od płatwi spokój. Ostatnio miałem wymian na płatwi, ale to był dach wielospadkowy ( tzw. kopertowy).
gunar-wycinam dachy z pasją
Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać.limak5 pisze: z dwiema ściankami stolcowymi.
"Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać."
Tak się śmiesznie składa, że właśnie mam na biurku projekt więźby ze ŚCIANKAMI STOLCOWYMI Pozdr
Tak się śmiesznie składa, że właśnie mam na biurku projekt więźby ze ŚCIANKAMI STOLCOWYMI Pozdr
no chyba będę musiał przesunąć komin.
Re: projekt więźby dachowej
A ja widziałem komin który znajdował się w koszu dachu:D Co Wy na to? Projektujący miał chyba fantazję:D
Nie ,był mądry inaczej.
Jako, że kobieta, mam kilka pytań odnośnie projektu więźby jętkowej, jeśli można, bo chyba tego nie znajdę.. dach z tego oto projektu :
/http://www.archeton.pl/projekt-domu-zorza-155-733-opisogolny-baa9836ff69be3398eac4550fcb58bf2
mianowicie
1. Czy mogę dać dach bezstolcowy skoro dolna część krokwi ma 4,60 cm, a podręcznikowo podają 4.50 czy te 10 cm zawży na bezpieczeństwie użytkowników?
1. Czy oś murłaty ma leżeć na osi ściany nośnej czy jak to jest z tą murłatą?
2. Jętka podparta na słupach z mieczami. Ale co która jętka? od czego to w ogóle zależy?