jak prawidlowo wykonać fundament
Moderator: Redakcja e-izolacje.pl
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
To bardzo proste pytanie, ale odpowiedź .... podobnie ciężko bymi było odpowiedzieć np ile kosztuje samochód.
Ogólna idea jest, jak najmniej kasy wydać na ogrzewanie, jak najwięcej na to co zmniejsza zużucie energii. Nie chodzi o zwiększanie nakładów tylko o przeniesienie kosztów.
Np dom 200 m2 parter z ogrzewaniem podłogowym elektrycznym, 40 cm styropianu w podłodze , 40 cm wełny w ścianie , 50 cm wełny w dachu.
koszt materiałów izolacyjnych 31000 zł + koszt ogrzewania podłogowego 8800zł.
Razem 40 000
Gdybyśmy chcieli doprowadzić gaz ,projekty, zrobić przyzwoitą kotłownię, rurki, automatyka, odbiór,.... To w 40 000 nie ma szans się zmieścić. A jakąś izolację i tak trzeba zrobić.
Inny przykład : kolektor słoneczny do ciepłej wody, duża terma, z grzałką cyrkulacja podwójne rurki, alternatywa.... krany bezdotykowe, z termami niecentralnymi, inwestycja nieco mniejsza a - zysk,i w naszym klimacie, znacznie większe!
Ogólna idea jest, jak najmniej kasy wydać na ogrzewanie, jak najwięcej na to co zmniejsza zużucie energii. Nie chodzi o zwiększanie nakładów tylko o przeniesienie kosztów.
Np dom 200 m2 parter z ogrzewaniem podłogowym elektrycznym, 40 cm styropianu w podłodze , 40 cm wełny w ścianie , 50 cm wełny w dachu.
koszt materiałów izolacyjnych 31000 zł + koszt ogrzewania podłogowego 8800zł.
Razem 40 000
Gdybyśmy chcieli doprowadzić gaz ,projekty, zrobić przyzwoitą kotłownię, rurki, automatyka, odbiór,.... To w 40 000 nie ma szans się zmieścić. A jakąś izolację i tak trzeba zrobić.
Inny przykład : kolektor słoneczny do ciepłej wody, duża terma, z grzałką cyrkulacja podwójne rurki, alternatywa.... krany bezdotykowe, z termami niecentralnymi, inwestycja nieco mniejsza a - zysk,i w naszym klimacie, znacznie większe!
1 TB napisał:
Poza tym jakiego paliwa wtedy będą używać nasze ciepłownie?
Ciekawe ile gospodarstw domowych przestawi się na gaz lub prąd.
Gdyby wszyscy nagle zaczęli grzać energią elektryczną to rozłożylibyśmy naszą wspaniałą energetykę.
2
jak technicznie ułożyć 50 cm styropianu pod posadzkę aby nie było przemieszczeń pionowych podłogi?
3 Nie ma trudnych pytań, są tylko trudne odpowiedzi.
4 Czy pod ławę fundamentową zamiast chudego betonu można dać folię ?
Pozdrawiam.
Kiedy tak naprawdę zostaną zakazane paliwa stałe kto to wie?,, gaz to ryzyko i niepewna cena, a paliwa stałe będą i u nas zakazane. Jedynie izolacja jest pewna.''
Poza tym jakiego paliwa wtedy będą używać nasze ciepłownie?
Ciekawe ile gospodarstw domowych przestawi się na gaz lub prąd.
Gdyby wszyscy nagle zaczęli grzać energią elektryczną to rozłożylibyśmy naszą wspaniałą energetykę.
2
jak technicznie ułożyć 50 cm styropianu pod posadzkę aby nie było przemieszczeń pionowych podłogi?
3 Nie ma trudnych pytań, są tylko trudne odpowiedzi.
4 Czy pod ławę fundamentową zamiast chudego betonu można dać folię ?
Pozdrawiam.
Przepraszam, ale jak umieścić 40cm wełny w ścianie, zakładając że ściana ma mieć trzy warstwy? Dołączam się do pytanie poprzednika, jak umieścić 40cm styropianu w posadzce aby nie było przemieszczeń? Czy przypadkiem te normy nie są dla domów panelowych bez murowanych ścian?T. Brzęczkowski pisze:...40 cm wełny w ścianie...
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
1. papy i lepiki zamieniłbym na folię PCV albo na izolację mineralnąFlyBoy pisze:... co byście zmienili...
2. zamiast trzech potrójnych warstw Dysperbitu - dwie podwójne z porządnych mas KMB z obu stron bloczków
3. na zewnątrz XPS (10 cm) a wewnątrz zwykły EPS 100 (20 cm)
4. izolacja pionowa od wewnątrz nie jest niczym zabezpieczona, w kontakcie z ubijanym keramzytem zostanie zniszczona
5. izolacja pionowa od zewnątrz na styropianie - czarny bitum - czy zastanawiałeś się jak estetycznie będzie to wyglądać albo jak do tego przykleisz np. płytki klinkierowe ?
6. od zewnątrz na izolację przykleisz płyty XPS, na nie siatka z klejem, izolacja mineralna i np. w/w płytki.
To chyba tyle.
Pozdrawiam
folia kubełkowa... czemu nie
robota będzie za parę lat...
i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji
robota będzie za parę lat...
i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji
TB czy mam rozumieć, że zalecasz izolowanie elementów budowli po stronie wewnętrznej, czyli od strony źródła ciepła?
Sposób wykonania fundamentu zależy od warunków wodno-gruntowych. Przy wodzie występującej poniżej posadowienia i przy gruntach niespoistych typu piasek drobny, w których nie występuje podciąganie kapilarne, powyższy schemat wcale nie jest nieporozumieniem.
Dodatkowa warstwa izolacji termicznej, którą prowadzona jest od poziomu ławy ku górze ma na celu zabezpieczenie przed pojawieniem się pleśni. Popularnym i błędnym poglądem jest to, że "zimno wchodzi do budynku", choć tak naprawdę to ciepło ucieka na zewnątrz. Wraz z ciepłem "ucieka" wilgoć zawarta w powietrzu. Stąd właśnie takie rozwiązania jak folie z komorami pozwalającymi na swobodną dyfuzję pary wodnej. Ciepło ucieka przez wieniec będący w poziomie posadzki, wraz z nim wędruje woda, która może pozostać w ścianie albo z niej się wydostać. Wszystko zależy od izolacji zewnętrznej ściany fundamentowej - jeżeli jest dodatkowo ocieplona, to wilgoć będzie kierowała się ku izolacji i rozprężała w komorach folii. Jeśli izolacji nie będzie, to punkt rosy będzie znajdował się wewnątrz ściany, blisko strony wewnętrznej i będzie duże prawdopodobieństwo, że pojawi się pleśń.
Sposób wykonania fundamentu zależy od warunków wodno-gruntowych. Przy wodzie występującej poniżej posadowienia i przy gruntach niespoistych typu piasek drobny, w których nie występuje podciąganie kapilarne, powyższy schemat wcale nie jest nieporozumieniem.
Dodatkowa warstwa izolacji termicznej, którą prowadzona jest od poziomu ławy ku górze ma na celu zabezpieczenie przed pojawieniem się pleśni. Popularnym i błędnym poglądem jest to, że "zimno wchodzi do budynku", choć tak naprawdę to ciepło ucieka na zewnątrz. Wraz z ciepłem "ucieka" wilgoć zawarta w powietrzu. Stąd właśnie takie rozwiązania jak folie z komorami pozwalającymi na swobodną dyfuzję pary wodnej. Ciepło ucieka przez wieniec będący w poziomie posadzki, wraz z nim wędruje woda, która może pozostać w ścianie albo z niej się wydostać. Wszystko zależy od izolacji zewnętrznej ściany fundamentowej - jeżeli jest dodatkowo ocieplona, to wilgoć będzie kierowała się ku izolacji i rozprężała w komorach folii. Jeśli izolacji nie będzie, to punkt rosy będzie znajdował się wewnątrz ściany, blisko strony wewnętrznej i będzie duże prawdopodobieństwo, że pojawi się pleśń.
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Izolacja termiczna to nic innego jak termos między źródłem ciepła a odbiornikami. Termosik musi być gruby , suchy i zamknięty. Nie ma więc czegoś takiego, jak izolacja termiczna na zewnątrz. Nie ma też innej fizyki do różnych przegród, np w dachu daję się warstwę hydroizolacyjną od środka, a wentylację od zewnątrz, w ścianie nader często porowaty, oddychający materiał przewodzący ciepło do gruntu i chłonący wilgoć od środka, a nie wpuszczający powietrza stropian czy tynk na wełnie od zewnątrz!!!!???
Analogia do termosu jest o tyle nieprawdziwa, że termos nie przepuszcza wody, a tu właśnie tkwi pies pogrzebany. Nie chodzi tylko i wyłącznie o zabezpieczenie wnętrza przed stratą ciepła.
Jeśli już posługujemy się ideą termosu, to najlepszym rozwiązaniem byłby taki "termos", który miałby konstrukcję w środku, a izolację na zewnątrz. Dzięki temu konstrukcja (mury) jest ciepła i nie ma ryzyka wykraplania wilgoci.
Jeżeli izolację ułoży się po stronie wewnętrznej, to mur będzie zimny (bo od czego miałby się nagrzać). Na skutek tego para wodna będzie wykraplała się na powierzchni zimnej ściany, tak samo jak na zimnym lustrze w zaparowanej łazience. To nie jest żadne wymyślanie cudów tylko czysta fizyka budowli powszechnie wykładana i prezentowana we wszystkich publikacjach.
Oczywiście można założyć sytuację, w kórej robi się takie "styropianowe" wnętrze obłożone konstrukcją wsporczą, ale trzeba to przewidzieć już na etapie projektowania i stosowanie do tego dobrać materiały. Musiałyby to być elementy odporne na zawilgocenie, niekorodujące i niepleśniejące. Trzeba by również przewidzieć odpowiadającą temu rozwiązaniu wentylację, najlepiej z wymiennikami ciepła z uwagi na sporo większą wymianę jaka byłaby potrzebna dla pomieszczeń.
Pracuję w biurze ocieplonym od wewnątrz i widzę spore zalety - szybkie nagrzewanie się wnętrza i zużywanie energii tylko wówczas gdy jest to potrzebne tzn. podczas godzin pracy. Mankamentem są wiecznie zaparowane okna zimą i nieprzyjemny zaduch we wnętrzach o poranku.
Jeśli już posługujemy się ideą termosu, to najlepszym rozwiązaniem byłby taki "termos", który miałby konstrukcję w środku, a izolację na zewnątrz. Dzięki temu konstrukcja (mury) jest ciepła i nie ma ryzyka wykraplania wilgoci.
Jeżeli izolację ułoży się po stronie wewnętrznej, to mur będzie zimny (bo od czego miałby się nagrzać). Na skutek tego para wodna będzie wykraplała się na powierzchni zimnej ściany, tak samo jak na zimnym lustrze w zaparowanej łazience. To nie jest żadne wymyślanie cudów tylko czysta fizyka budowli powszechnie wykładana i prezentowana we wszystkich publikacjach.
Oczywiście można założyć sytuację, w kórej robi się takie "styropianowe" wnętrze obłożone konstrukcją wsporczą, ale trzeba to przewidzieć już na etapie projektowania i stosowanie do tego dobrać materiały. Musiałyby to być elementy odporne na zawilgocenie, niekorodujące i niepleśniejące. Trzeba by również przewidzieć odpowiadającą temu rozwiązaniu wentylację, najlepiej z wymiennikami ciepła z uwagi na sporo większą wymianę jaka byłaby potrzebna dla pomieszczeń.
Pracuję w biurze ocieplonym od wewnątrz i widzę spore zalety - szybkie nagrzewanie się wnętrza i zużywanie energii tylko wówczas gdy jest to potrzebne tzn. podczas godzin pracy. Mankamentem są wiecznie zaparowane okna zimą i nieprzyjemny zaduch we wnętrzach o poranku.
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Fizyka budowli to nie jest FIZYKA!!
Jedyna izolacja to termos. Przegroda termiczna musi być sucha, by tak było NIE MOŻE ODDYCHAĆ. Folia od środka (jak w dachu) zabezpiecza, by ciepłe , wilgotne powietrze nie dostało się do strefy rosy.
Najważniejszym elementem pomieszczeń w których przebywają ludzie, jest skuteczna wentylacja, której zabrakło w twoim biurze.
Fizyka budowli wypacza fizykę!!!!
Jedyna izolacja to termos. Przegroda termiczna musi być sucha, by tak było NIE MOŻE ODDYCHAĆ. Folia od środka (jak w dachu) zabezpiecza, by ciepłe , wilgotne powietrze nie dostało się do strefy rosy.
Najważniejszym elementem pomieszczeń w których przebywają ludzie, jest skuteczna wentylacja, której zabrakło w twoim biurze.
Fizyka budowli wypacza fizykę!!!!
-
JBZ
Panie Brzęczkowski!
Niechże da Pan spokój i przeniesie swoje zainteresowania z budownictwa!
Nie doć, że kaleczy Pan umysły ludziom nieobeznanym w budownictwie, to na dodatek plecie Pan idiotyzmy i zasiewa demagogię!
Jeli ocieplajšc od rodka ciany zewnętrzne damy nawet folię aluminiowš, to nie wykluczymy pary wodnej zawartej w materiale ciany. Zatem ta para zawsze się wykropli i o cianie suchej proszę zapomnieć.
Do Pana Superbia!
Bardzo proszę o adres Pana firmy, bowiem potrzebuję odwiedzić obiekty ocieplane od rodka - celem wykonania większego opracowania na ten temat i rozwiania mitów o korzyciach ocieplania wbrew prawom fizyki budowlanej. Zapewniam dyskrecję zarówno co do obiektu, jak i osoby zgłaszajšcej. Adres do mnie znajdzie Pan w Serwisie BDB.
Pozdrawiam,
Jerzy Zembrowski
Niechże da Pan spokój i przeniesie swoje zainteresowania z budownictwa!
Nie doć, że kaleczy Pan umysły ludziom nieobeznanym w budownictwie, to na dodatek plecie Pan idiotyzmy i zasiewa demagogię!
Jeli ocieplajšc od rodka ciany zewnętrzne damy nawet folię aluminiowš, to nie wykluczymy pary wodnej zawartej w materiale ciany. Zatem ta para zawsze się wykropli i o cianie suchej proszę zapomnieć.
Do Pana Superbia!
Bardzo proszę o adres Pana firmy, bowiem potrzebuję odwiedzić obiekty ocieplane od rodka - celem wykonania większego opracowania na ten temat i rozwiania mitów o korzyciach ocieplania wbrew prawom fizyki budowlanej. Zapewniam dyskrecję zarówno co do obiektu, jak i osoby zgłaszajšcej. Adres do mnie znajdzie Pan w Serwisie BDB.
Pozdrawiam,
Jerzy Zembrowski
Ostatnio zmieniony 27 lip 2007, 8:38 przez Superbia, łącznie zmieniany 1 raz.
Brzęczkowski nie ma racji i na każde pytanie, bez względu na to czy dom jest o konstrukji szkieletowej, murowany tradycyjnie, energooszczędny i pasywny ma zawse tą sama odpowiedź - docieplanie od środka i folia a izolacja ma wilgoć wypuszczać a nie wpuszczać. Szkoda że nie dodaje, że takie rozwiązania wymagaja zastosowania wentylacji mechanicznej nie mówiąc o ogromnych stratach powierzchni uzytkowej domu.
Moim zdaniem XPS 15 cm od zewnątrz, na to doskonale klei się płytki klinkierowe, tynki itp, poza tym nie rozkładaja tego kwasy zawarte w gruncie, jest całkowiecie nienasiąkliwy i tak twardy, że kamienie z runtu go nie uszkodzą. Stosowanie na XPS jakiejkolwiek hydroizolacji nie ma sensu.
W samej podłodze jak najbardziej 20 cm zwykłego, lecz twardego styropianu.
Do wysokości pierwszej wylewki daj na hydroizolację styropian lub XPS co uchroni tą hydroizolację przd uszkodzeniem prez keramzyt i dodatkowo ociepli fundament. Izolację pod styropianem w podłodze płącz z izolacją pod ścianami. Drugą wylewkę (na styropianie) zdystansuj od ściany paskami styropainu - dzięki temu betonowa płyta ( 5-6cm grubości beton) nie będzie dotykała bezpośrednio ścian dzięki czemu będzie znacznie, znacznie cieplejsza.
Moim zdaniem XPS 15 cm od zewnątrz, na to doskonale klei się płytki klinkierowe, tynki itp, poza tym nie rozkładaja tego kwasy zawarte w gruncie, jest całkowiecie nienasiąkliwy i tak twardy, że kamienie z runtu go nie uszkodzą. Stosowanie na XPS jakiejkolwiek hydroizolacji nie ma sensu.
W samej podłodze jak najbardziej 20 cm zwykłego, lecz twardego styropianu.
Do wysokości pierwszej wylewki daj na hydroizolację styropian lub XPS co uchroni tą hydroizolację przd uszkodzeniem prez keramzyt i dodatkowo ociepli fundament. Izolację pod styropianem w podłodze płącz z izolacją pod ścianami. Drugą wylewkę (na styropianie) zdystansuj od ściany paskami styropainu - dzięki temu betonowa płyta ( 5-6cm grubości beton) nie będzie dotykała bezpośrednio ścian dzięki czemu będzie znacznie, znacznie cieplejsza.
miłego dnia



