Podcinanie fundamentów
Moderator: Redakcja e-izolacje.pl
No i gdybyś zrobił stricto metodą tradycyjną (tak jak podałem w linku do swojego postu,któregho chyba nie doczytałeś) to nie natrafiłbyś na ten problem.Otóż szczeliny się klinuje żeliwem i uzupełnia zaprawą betonową aleeee między cegła nową a cegłą starą.Stąd pochodzi określenie o "podbijanie fundamentów".Ty zrobiłeś to na ...izolacji.Podbijając żeliwem potniesz izolację.I teraz masz kłopot jak ta fugę wypełnić...
W tej Twojej sytuacji no jest sposób jak się z tego wykaraskać.Będzie kosztowniejsze niż gdybyś robił "jak trzeba" ale zapewniam że bedzie solidniejsze.
I tak
Trzeba zrobić to ostrożnie - jeśli włożyłeś juz papę.Jeśli nie to spokojnie po koleji:
1)Nawiercasz otwory długim wiertłem min fi 14 co 40 cm tak od zewnątrz od góry pod kątem w kierunku papy.
2)Wsadzasz papę
3)Bierzesz lejek i obfice zlewasz szczeline wodą lejąc od zewnątrz i przez te otwory.Jest to potrzebne do zagruntowania/namoczenia cegieł wodą
4)Jak już cegły się "napiją" potem od strony szczeliny zamykasz szczelnie aby nic z niej nie pociekło.
5)Przez otwory wlewasz beton/zaprawę naprawczą bezskurczową Deitermann VM-3 o najdrobniejszym kruszywie (8 mm) który przygotowujesz zgodnie z instrukcją i jest o konsystencji zupy.Wlewasz przez te otwory - najlepiej przez co drugi aby powietrze z tej przestrzeni uciekło i wypełniasz ta zaprawą aby wyszło ci "pod korek".I finał.
Efekt Po 24 godzinach masz szczelinę dokładnie wypełnioną czymś na styl samopoziomu,który jest zespolony z cegłą ponad papą i ma wytrzymałość rzędu 25 Mpa a po kilku dniach dojdzie do 60 MPa. Czyli wypełnienie to będzie mocniejsze od Twojego fundamentu,który pewnie jest zrobiony z B-15 lub B-20.
Kropka
W tej Twojej sytuacji no jest sposób jak się z tego wykaraskać.Będzie kosztowniejsze niż gdybyś robił "jak trzeba" ale zapewniam że bedzie solidniejsze.
I tak
Trzeba zrobić to ostrożnie - jeśli włożyłeś juz papę.Jeśli nie to spokojnie po koleji:
1)Nawiercasz otwory długim wiertłem min fi 14 co 40 cm tak od zewnątrz od góry pod kątem w kierunku papy.
2)Wsadzasz papę
3)Bierzesz lejek i obfice zlewasz szczeline wodą lejąc od zewnątrz i przez te otwory.Jest to potrzebne do zagruntowania/namoczenia cegieł wodą
4)Jak już cegły się "napiją" potem od strony szczeliny zamykasz szczelnie aby nic z niej nie pociekło.
5)Przez otwory wlewasz beton/zaprawę naprawczą bezskurczową Deitermann VM-3 o najdrobniejszym kruszywie (8 mm) który przygotowujesz zgodnie z instrukcją i jest o konsystencji zupy.Wlewasz przez te otwory - najlepiej przez co drugi aby powietrze z tej przestrzeni uciekło i wypełniasz ta zaprawą aby wyszło ci "pod korek".I finał.
Efekt Po 24 godzinach masz szczelinę dokładnie wypełnioną czymś na styl samopoziomu,który jest zespolony z cegłą ponad papą i ma wytrzymałość rzędu 25 Mpa a po kilku dniach dojdzie do 60 MPa. Czyli wypełnienie to będzie mocniejsze od Twojego fundamentu,który pewnie jest zrobiony z B-15 lub B-20.
Kropka
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz. Dużo mi pomogłeś szczególnie w zastosowaniu produktu wypełniającego. Prac jeszcze nie zacząłem, zbieram informację. Zastanawiałem się nad umieszczeniem zaprawy specjalnym pistoletem pneumatycznym z dużą dyszą (do konserwacji) wówczas obyłoby się bez wiercenia, a towar rozszedł by się pod ciśnieniem wszędzie. Co ty na to ? Skąd, gdzie można nabyć kliny żeliwne ( czy można je czymś innym zastąpić ewentualnie) ???? Dziękuję
Pistolet nie będzie się nadawał bo ta zaprawa ma w sobie kruszywo o średnicy do 8 mm.Pozatym wprowadziłbyś za duzo pęcherzy powietrza tym natryskiem więc odpada.
A jak zdobyć żeliwo - pójść do składu i kupić żeliwną rurkę kanalizacyjną albo ze składu złomu i ja potłuc na kawałki.Te kawałki w tradycyjnej metodzie wbijasz między warstwy cegieł i uzupełniasz zaprawą betonową.
Tyle że w poprzednim poście podałem Ci sposób którym obejdziesz się bez tego żeliwa.
A jak zdobyć żeliwo - pójść do składu i kupić żeliwną rurkę kanalizacyjną albo ze składu złomu i ja potłuc na kawałki.Te kawałki w tradycyjnej metodzie wbijasz między warstwy cegieł i uzupełniasz zaprawą betonową.
Tyle że w poprzednim poście podałem Ci sposób którym obejdziesz się bez tego żeliwa.
A dzięki nie wiedziałem ze Henkel też coś takiego zrobił.
Jest jednak różnica Ceresit CX15 moze wypełnić szczelinę od 20 mm.
A więc u forumowicza się nie nadaje.
I ten mały niuans zmusił mnie do sprawdzenia tego parametru u Deitermana. Także dzięki ZIBI!!!
I tu muszę sam siebie poprawić w temacie deitermana.
Trzeba by było zastosować DEITERMANN CERINOL VM-1 a nie VM-3. Ano bo VM-1 nadaje sie dla minimalnej szczeliny od 10 mm grubości.
Jest jednak różnica Ceresit CX15 moze wypełnić szczelinę od 20 mm.
A więc u forumowicza się nie nadaje.
I ten mały niuans zmusił mnie do sprawdzenia tego parametru u Deitermana. Także dzięki ZIBI!!!
I tu muszę sam siebie poprawić w temacie deitermana.
Trzeba by było zastosować DEITERMANN CERINOL VM-1 a nie VM-3. Ano bo VM-1 nadaje sie dla minimalnej szczeliny od 10 mm grubości.
jeszcze masz zaprawę samo-rosnącą ( lub spęczniającą ) firmy SIKA symbolu niestety nie pamiętam .
jednak po raz kolejny tak na wszelki wypadek przypomnę że naruszanie elementów konstrukcyjnych wymaga stosownych pozwoleń oraz inspektora z uprawnieniami konstrukcyjnymi . same posty z forum pomimo najlepszych chęci nie wystarczą.
pozdrawiam
jednak po raz kolejny tak na wszelki wypadek przypomnę że naruszanie elementów konstrukcyjnych wymaga stosownych pozwoleń oraz inspektora z uprawnieniami konstrukcyjnymi . same posty z forum pomimo najlepszych chęci nie wystarczą.
pozdrawiam
MTW
1) no tak są betony ekspansywne ale tu głównie jest problem z wprowadzeniem materiału stąd proponowałem masy zalewowe.
2) Masz rację ja też na to uczulam.Z tą różnicą że PB wymaga ustanowienia wyłącznie KB z aktualnymi uprawnieniami chyba że jest przywołane ustanowienie inspektora nadzoru w pozwoleniu na budowę.Natomiast papierologia,procedury zniechęcają kazdego do działalnosci remontowej.W tej sytuacji zalecałbym aby Inwestor mimo wszystko powierzył osobie uprawnionej nadzór nad tymi pracami.
1) no tak są betony ekspansywne ale tu głównie jest problem z wprowadzeniem materiału stąd proponowałem masy zalewowe.
2) Masz rację ja też na to uczulam.Z tą różnicą że PB wymaga ustanowienia wyłącznie KB z aktualnymi uprawnieniami chyba że jest przywołane ustanowienie inspektora nadzoru w pozwoleniu na budowę.Natomiast papierologia,procedury zniechęcają kazdego do działalnosci remontowej.W tej sytuacji zalecałbym aby Inwestor mimo wszystko powierzył osobie uprawnionej nadzór nad tymi pracami.
dla pełnego obrazu dodam
zaprawa spęczniająca też może być rzadka jednak jest istotna zależność między ilością domieszki spęczniającej , a spadkiem wytrzymałości tej zaprawy czyli większy zakres liczenia obciążeń , przewymiarowanie klasy betonu do wypełnienia obniżony zawartością domieszki .
natomiast przewagą tej domieszki jest fakt iż po zalaniu takiej niedostępnej przerwy zaprawa rośnie do oporu szczelnie wypełniając całą przestrzeń oraz brak skurczu .
oczywiście jest to jedna z propozycji a nie jedyna właściwa .
pozdrawiam
zaprawa spęczniająca też może być rzadka jednak jest istotna zależność między ilością domieszki spęczniającej , a spadkiem wytrzymałości tej zaprawy czyli większy zakres liczenia obciążeń , przewymiarowanie klasy betonu do wypełnienia obniżony zawartością domieszki .
natomiast przewagą tej domieszki jest fakt iż po zalaniu takiej niedostępnej przerwy zaprawa rośnie do oporu szczelnie wypełniając całą przestrzeń oraz brak skurczu .
oczywiście jest to jedna z propozycji a nie jedyna właściwa .
pozdrawiam
- Zibi1000
- rekomendowany doradca
- Posty: 461
- Rejestracja: 01 cze 2009, 8:55
- Lokalizacja: Skawina / Kraków
Z przedstawionych materiałów do tego celu nadaje się CERINOL VM1Zibi1000 pisze:Trzeba sprawdzić jakie jest max ziarno składników tych wyrobów a jaką średnicę ma twój pistolet do wstrzykiwania .bogusxx pisze:Znalazłem takie produkty, doradzcie, który mam wybrać:![]()
ATLAS TEN-10
ATLAS MONTER
CERESIT CX15
CERESIT CD25
CERINOL VM1
Jeżeli próbowalibyśmy metody jochwaw , otwory większej średnicy to przydatny może być CERESIT CX15.
Całość silnie nawodnić przed podawaniem środka do podbicia .


