Dodatkowe docieplenie domu
Moderator: Redakcja e-izolacje.pl
Dodatkowe docieplenie domu
Mury mojego domu to dwie warstwy pustaka a w środku 4 cm styropianu. Właśnie docieplam go styropianem 8cm i obawiam się wilgoci w domu. Czy może pojawić się wilgoć w tak docieplonym domu? Część domu ma zewnętrzną ścianę z supereksu.
Gosia F.
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli ciepło nie dotrze do izolacji zewnętrznej, to nie dotrze także do zewnętrznej strony obecnej ściany. Znaczyłoby to, że jest to idealna ściana - nie trzeba jej ocieplać.Tomasz_Brzeczkowski pisze:Przy braku paroizolacji od środka (jak w dachu) to zawilgocenie wzrośnie im więcej damy izolacji termicznej. Nie obawia się Pani, że ciepło do kolejnego styropiany może nie dotrzeć. Przecież tyle jest możliwości jego rozproszenia wcześniej.
Jednak tak z pewnością nie jest. Ciepło zawsze rozchodzi się od temepratury wyższej do niższej. W sezonie grzewczym nie ma takiej możliwości, żeby nie dotarło do zewnętrznej strony izolacji. Ile tego ciepła przeniknie zależy od izolacyjności ściany.
Oczywiście ważny jest też rozkład temperatur i dyfuzja pary wodnej przez ścianę.
Moim zdaniem 8cm izolacja ze styropianu może być ryzykowna. Przez część sezonu grzewczego na styku styropianu i muru zewnętrznego może pojawić się wilgoć. Aby takie zjawisko nie zachodziło należało by zwiększyć grubość styropianu.
-
no_name
Re: Dodatkowe docieplenie domu
Jakie to są dokładnie pustaki i jaka jest ich grubość?GosiaF pisze:Mury mojego domu to dwie warstwy pustaka a w środku 4 cm styropianu. Właśnie docieplam go styropianem 8cm i obawiam się wilgoci w domu. Czy może pojawić się wilgoć w tak docieplonym domu? Część domu ma zewnętrzną ścianę z supereksu.
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Oczywiście, łapie mnie Pan za słówka. Ja uwypuklam problem, by dać do myślenia. Jestem przeciwnikiem izolowania tego co nie powinniśmy ogrzewać. A zewnętrzny mur czy fundament i dalej grunt pod domem , nie są tym, za czego ogrzewanie chciałbym płacić.HenoK pisze:Jeżeli ciepło nie dotrze do izolacji zewnętrznej, to nie dotrze także do zewnętrznej strony obecnej ściany. Znaczyłoby to, że jest to idealna ściana - nie trzeba jej ocieplać.Tomasz_Brzeczkowski pisze:Przy braku paroizolacji od środka (jak w dachu) to zawilgocenie wzrośnie im więcej damy izolacji termicznej. Nie obawia się Pani, że ciepło do kolejnego styropiany może nie dotrzeć. Przecież tyle jest możliwości jego rozproszenia wcześniej.
Jednak tak z pewnością nie jest. Ciepło zawsze rozchodzi się od temepratury wyższej do niższej. W sezonie grzewczym nie ma takiej możliwości, żeby nie dotarło do zewnętrznej strony izolacji. Ile tego ciepła przeniknie zależy od izolacyjności ściany.
Oczywiście ważny jest też rozkład temperatur i dyfuzja pary wodnej przez ścianę.
Moim zdaniem 8cm izolacja ze styropianu może być ryzykowna. Przez część sezonu grzewczego na styku styropianu i muru zewnętrznego może pojawić się wilgoć. Aby takie zjawisko nie zachodziło należało by zwiększyć grubość styropianu.
Znam (Pan zapewne też) całą masę przypadków, że zużycie gazu co roku wzrasta. - to wilgoć w przegrodzie, która przy dyfuzji dość łatwo wchodzi, ale nie jest prawdą, że latem cała wyjdzie. Minimalnie ale regularnie jej przybywa.
Tutaj najszczęśliwszym rozwiązaniem byłoby jakby zamiast tych 4 cm syropianu była pustka powietrzna do odprowadzania pary,a wówczas ocieplił bym zewnątrz nawet 12 cm styropianu. Kazdy inny układ grozi wykropleniem się wody za ta warstwą styropianu o gr.4 cm.
Jeśli nie mozna zrobić tego jak mówiłem na wstępie wówczas faktycznie przy dodatkowym zaizolowaniu tej ściany warstwowej sensownie byłoby dać paroizolacje od środka jak mówi Brzęczkowski a na to g/k.
Jeśli nie mozna zrobić tego jak mówiłem na wstępie wówczas faktycznie przy dodatkowym zaizolowaniu tej ściany warstwowej sensownie byłoby dać paroizolacje od środka jak mówi Brzęczkowski a na to g/k.
Ale gdzie chcialeś go zastosować? Wewnątrz czy z zewnątrz tej sciany?lexus pisze:moze tynk perlitowy będzie dobrym rozwiazaniem
Dla jakiej właściwości tynku perlitowego to rozwiązanie zaproponowałeś?
Jeśli skupiłeś się na izolacyjności termicznej to lambda tynku perlitowego to niestety tylko 0,18-0,19 W/m*K (płyty g/k to 0,23 W/m*K) ,a wełna/styropian dla porównania ma 0,045 W/m*K
Czyli tynk perlitowy ma prawie 5 razy gorszy parametr izolacyjności w stosunku do styropianu.
Paroizolacyjność? Żadna - doskonale przepuszcza parę wodną.
Natomiast jest dosyć odporny na wodę opadową i jest ognioodporny.O to ma sens.Ale w tym przypadku wcale nie poprawi to warunków tej ściany.
Reasumując pozostane przy poprzedniej mojej propozycji.
faktycznie tynk perlitowy stoisuje się jako docieplenie docieplenia bądz tam gdzie niemozliwe jest użycie styropianu .głównym jego przeznaczeniem jest poprawienie parametrów cieplnych i akustycznych murów jednowarstwowych.współczynnik przewodzenia ciepła tego tynku jak wyczytałem na stronie producenta wynosi 0,15 czylim jest faktycznie gorszy od tradycyjnych materiałów tylko czy ktos wie jaki jest współczynnik wełny lub styropianu po zawilgoceniu ,.pogarsza sie i to radykalnie.nie mam powodu promowac tego materiału ale pracujac w austri zauwazyłem że tam to powszechny i szanowany materiał
Re: Dodatkowe docieplenie domu
Witam,GosiaF pisze:Mury mojego domu to dwie warstwy pustaka a w środku 4 cm styropianu. Właśnie docieplam go styropianem 8cm i obawiam się wilgoci w domu. Czy może pojawić się wilgoć w tak docieplonym domu? Część domu ma zewnętrzną ścianę z supereksu.
może warto zastanowić sie nad dociepleniem ściany wełną od wewnątrz na systemie izolacji termoakstucznej?
Pozdrawiam
r.
AKUSTA - podłogi ciche i ciepłe.
Re: Dodatkowe docieplenie domu
O ile zmniejszy się wtedy powierzchnia użytkowa domu ? Jak zaizolujesz mostki cieplne, np. styk ściany zewnętrznej i stropu, styk ścian wewnętrznych i zewnętrznych ?AKUSTA_01 pisze:może warto zastanowić sie nad dociepleniem ściany wełną od wewnątrz na systemie izolacji termoakstucznej?
Jeśli potrafisz poprawnie rozwiązać te problemy to oczywiście można taką izolację zastosować. O paroizolacji nie piszę, bo to chyba oczywiste
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Gutex ?
Niezbyt czytelny ten Pana rysunek
.
Pozwoliłem sobie pokazać trochę więcej szczegółów z tych rozwiązań :


Czy uważa Pan, że 2cm tej izolacji wystarczy, żeby nie dopuścić do kondensacji pary wodnej w takich mostkach cieplnych, o których pisałem ?
Pozwoliłem sobie pokazać trochę więcej szczegółów z tych rozwiązań :


Czy uważa Pan, że 2cm tej izolacji wystarczy, żeby nie dopuścić do kondensacji pary wodnej w takich mostkach cieplnych, o których pisałem ?
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Henok - Czy uważa Pan, że 2cm tej izolacji wystarczy, żeby nie dopuścić do kondensacji pary wodnej w takich mostkach cieplnych, o których pisałem ?
Oj Brzęczkowski znów nie doczytaleś folderu reklamowego.Tomasz_Brzeczkowski Dlaczego "uważa" ? To jest sprawdzone.
Wystarczyło zajrzec do karty technicznej
http://www.gutex.de/download/downloads/ ... wnload.pdf
I czytam dla tej płyty:
Inhaltsstoffe:
– unbehandeltes Tannen- und Fichtenholz aus dem Schwarzwald
– Zuschlagstoff: 4% PUR-Harz
Dampfdiffusion (μ) 3 - to mówi już za siebie (za wysoki poziom jak dla tej izolacji czyli zadna rewelacja)
i mimo tego że jest (śladowo) PUR
parametr: Wärmeleitfähigkeit Bemessungswert λ (W/mK)=0,040 !!!!!
Czyli ten Gutex jest jak przeciętny styropian!!!
No to jak możesz proponować to rozwiązanie o grub. 2 cm????
Jeśli wszem i wobec trąbisz o 30-40 cm izolacji?
I Ty twierdzisz że...sprawdzone??I co nie będzie mostka w tak cienko zaizolowanym nadprożu?
Panie Brzęczkowski masz Pan kompletny brak konsekwencji w myśleniu.
Juz kolejny raz mówię Ci, że zanim coś palniesz bez sensu to 2 x pomyśl.


