podłoże pod ogrzewanie podłogowe
Moderator: Redakcja e-instalacje.pl
-
artur052586
- Początkujący

- Posty: 2
- Rejestracja: 31 maja 2009, 20:25
podłoże pod ogrzewanie podłogowe
witam mam pytanie jak przygotoac podloze w piwnicach pod ogrzewanie podlłogowe????i co w kolejnosc nalezy zrobc??i czy nalezy dac siatke ?
- e-multimax
- Zainteresowany

- Posty: 69
- Rejestracja: 09 gru 2008, 15:42
- Lokalizacja: Zamość
- Kontakt:
Posadzka pod ogrzewanie podłogowe powinna być przygotowana w sposób następujący:
emultimax.pl/storage/fck/Image/ogrzewanie%20podlogowe.png
Między podłożem, a warstwą wylewki koniecznie musi być wykonana warstwa izolacji cieplnej (np. styropian utwardzany) o grubości przynajmniej 10cm (dla instalacji na gruncie lub nad nieogrzewanymi pomieszczeniami.
Warstwa wylewki betonowej, w której będzie zamontowane ogrzewanie podłogowe powinna mieć około 5-6cm. W przypadku tradycyjnej wylewki (piaskowo-cementowej) należy dodać specjalny plastyfikator do ogrzewania podłogowego.
Jeśli myśli Pan o ogrzewaniu wodnym, to rury rozkłada się na izolacji (np. styropianie) i zalewa wylewką betonową (z plastyfikatorem) o grubości około 5cm .
Jeśli myśli Pan o ogrzewaniu elektrycznym, to można wykonać na dwa sposoby, albo przewód grzejny zamontować w betonie, albo matę grzejną zamontować w warstwie elastycznego kleju do płytek.
W razie pytań proszę pisać, postaram się pomóc.
emultimax.pl/storage/fck/Image/ogrzewanie%20podlogowe.png
Między podłożem, a warstwą wylewki koniecznie musi być wykonana warstwa izolacji cieplnej (np. styropian utwardzany) o grubości przynajmniej 10cm (dla instalacji na gruncie lub nad nieogrzewanymi pomieszczeniami.
Warstwa wylewki betonowej, w której będzie zamontowane ogrzewanie podłogowe powinna mieć około 5-6cm. W przypadku tradycyjnej wylewki (piaskowo-cementowej) należy dodać specjalny plastyfikator do ogrzewania podłogowego.
Jeśli myśli Pan o ogrzewaniu wodnym, to rury rozkłada się na izolacji (np. styropianie) i zalewa wylewką betonową (z plastyfikatorem) o grubości około 5cm .
Jeśli myśli Pan o ogrzewaniu elektrycznym, to można wykonać na dwa sposoby, albo przewód grzejny zamontować w betonie, albo matę grzejną zamontować w warstwie elastycznego kleju do płytek.
W razie pytań proszę pisać, postaram się pomóc.
-
maciekimarta
- Zainteresowany

- Posty: 43
- Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:55
kolega zapomnial o izolacjach w tym sprytnym rysunku
\
dylatacji tez nie ma
1 izolacja pozioma przzeciw wilgociowa
2 styropian twardy - zaczynamy od grubego
3 styropian miekki
4 tasma dylatacyjna na okolo scian
5 folia pe ( na styropian)
6 ogrzewanie podlogowe
7 jastrych
sa normy wykonania podbudowy pod ogrzewanie podlogowe
dylatacji tez nie ma
1 izolacja pozioma przzeciw wilgociowa
2 styropian twardy - zaczynamy od grubego
3 styropian miekki
4 tasma dylatacyjna na okolo scian
5 folia pe ( na styropian)
6 ogrzewanie podlogowe
7 jastrych
sa normy wykonania podbudowy pod ogrzewanie podlogowe
- e-multimax
- Zainteresowany

- Posty: 69
- Rejestracja: 09 gru 2008, 15:42
- Lokalizacja: Zamość
- Kontakt:
Zgadza się, na rysunku nie ma izolacji przeciwwilgociowej, gdyż nie w każdym przypadku jest konieczna.
Styropian miękki? Tylko po co? po to, żeby później jastrych popękał?
Styropian ma być twardy (posadzkowy).
Dylatacja? Może pisząc na szybko nie wspomniałem o tym, ale na rysunku przy ścianie widoczny jest cienki styropian, który pełni dwie funkcje: dylatacyjną i izolacyjną.
Folia pe - przy ogrzewaniu wodnym tak, przy elektrycznym nie jest konieczna.
Pozdrawiam.
Styropian miękki? Tylko po co? po to, żeby później jastrych popękał?
Styropian ma być twardy (posadzkowy).
Dylatacja? Może pisząc na szybko nie wspomniałem o tym, ale na rysunku przy ścianie widoczny jest cienki styropian, który pełni dwie funkcje: dylatacyjną i izolacyjną.
Folia pe - przy ogrzewaniu wodnym tak, przy elektrycznym nie jest konieczna.
Pozdrawiam.
-
maciekimarta
- Zainteresowany

- Posty: 43
- Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:55
styropian miekki dodaje sie do calego pakietu
tzn 2 warstwy twardego ( posadzkowego:)
a nastepnie warstwe miekkiego
dlaczego tak ? - jak bedziesz skakal po podlodze zeby styropian wygluszal dodatkowo a nie przenosil dalej halasy
jak chcesz dowod wez styropian twardy i miekki w ręke puknij w jeden i puknij w drugi .
Tam gdzie bedzie mniej halasu taki styropian wybierz.
Posadzka Nie POPEKA tylko musi byc zrobiona odpowiednio !
tzn 2 warstwy twardego ( posadzkowego:)
a nastepnie warstwe miekkiego
dlaczego tak ? - jak bedziesz skakal po podlodze zeby styropian wygluszal dodatkowo a nie przenosil dalej halasy
jak chcesz dowod wez styropian twardy i miekki w ręke puknij w jeden i puknij w drugi .
Tam gdzie bedzie mniej halasu taki styropian wybierz.
Posadzka Nie POPEKA tylko musi byc zrobiona odpowiednio !
Zastanawiam się, co to za wymysły o braku konieczności tego czy tamtego, osobiście mogę się wypowiedzieć na temat ogrzewania wodnego.
teren powinien być równy i twardy 19 cm poniżej wylewki docelowej.
W takich warunkach jak autor napisał poleciłbym:
-izolacja przeciwwilgociowa
-styropian utwardzany, kolejno warstwy:
-5cm
-3cm
-5cm
-specjalna folia pod podłogówkę (są takie, które zawierają rozrysowane kratki co bardzo ułatwia równomierne rozłożenie rury)
-no i oczywiście dookoła taśma dylatacyjna
Istotne jest, aby w miejscu dylatacja dać otulinę po ok. 15cm w obie strony. Można też otulić całą rurę, od rozdzielacza aż do miejsca w którym ma zacząć grzać (przykładowo ciągniemy rurę od rozdzielacza przez łazienkę i pokój do kuchni, otulina powinna zaczynać się przy rozdzielaczu, a kończyć 10-15 cm za miejscem dylatacji między kuchnią , a pokojem (lub za ścianą-zależy którędy prowadzone zostaną rury)).
Kolejność warstw styropianu jest taka, a nie inna dlatego, że przybijany spinkami prężący alupex podnosi zbyt cienki styropian(teoretycznie wylewka i tak przyciśnie, ale niech się tafla podwinie i już masz kłopot), dlatego najlepiej, aby na górze styropian miał mix.5cm.
O miękkim styropianie nie ma co tu myśleć pod względem wyciszania, no chyba, że nie chcesz naruszać spokoju robaczków żyjących w ziemi pod budynkiem(mowa tu o piwnicy przecież).
teren powinien być równy i twardy 19 cm poniżej wylewki docelowej.
W takich warunkach jak autor napisał poleciłbym:
-izolacja przeciwwilgociowa
-styropian utwardzany, kolejno warstwy:
-5cm
-3cm
-5cm
-specjalna folia pod podłogówkę (są takie, które zawierają rozrysowane kratki co bardzo ułatwia równomierne rozłożenie rury)
-no i oczywiście dookoła taśma dylatacyjna
Istotne jest, aby w miejscu dylatacja dać otulinę po ok. 15cm w obie strony. Można też otulić całą rurę, od rozdzielacza aż do miejsca w którym ma zacząć grzać (przykładowo ciągniemy rurę od rozdzielacza przez łazienkę i pokój do kuchni, otulina powinna zaczynać się przy rozdzielaczu, a kończyć 10-15 cm za miejscem dylatacji między kuchnią , a pokojem (lub za ścianą-zależy którędy prowadzone zostaną rury)).
Kolejność warstw styropianu jest taka, a nie inna dlatego, że przybijany spinkami prężący alupex podnosi zbyt cienki styropian(teoretycznie wylewka i tak przyciśnie, ale niech się tafla podwinie i już masz kłopot), dlatego najlepiej, aby na górze styropian miał mix.5cm.
O miękkim styropianie nie ma co tu myśleć pod względem wyciszania, no chyba, że nie chcesz naruszać spokoju robaczków żyjących w ziemi pod budynkiem(mowa tu o piwnicy przecież).
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Hmm ja bym bardziej się obawiał długotrwałego wydatku jakim jest koszt prądu zużytego na ogrzanie tego niż jednorazowym wydatkiem, którym jest koszt założenia tego wszystkiego, zwróci się. Swoją drogą ogrzewanie elektryczne tez kosztuje (materiał+robocizna).
Bez urazy, ale jak czytam Twoje kolejne posty zachwalające ogrzewanie elektryczne, które w eksploatacji jest i zawsze będzie droższe, to zastanawiam się czy nie pracujesz dla jakiejś firmy zajmującej się tym i nie usiłujesz tego wcisnąć. Napisałem bez urazy, ponieważ być może moje założenia są błędne, ale jako osoba trzecia piszę, że takie coś jako pierwsze rzuca się na myśl.
Bez urazy, ale jak czytam Twoje kolejne posty zachwalające ogrzewanie elektryczne, które w eksploatacji jest i zawsze będzie droższe, to zastanawiam się czy nie pracujesz dla jakiejś firmy zajmującej się tym i nie usiłujesz tego wcisnąć. Napisałem bez urazy, ponieważ być może moje założenia są błędne, ale jako osoba trzecia piszę, że takie coś jako pierwsze rzuca się na myśl.
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Ile drożej wychodzi koszt kWh? jak teraz dzięki izolacji zredukujemy zużycie dwa - dwa do trzech razy. Jak uwzględnimy straty roczne zasobnika rurek i cyrkulacji jak dodamy zyski ze sterowania strefowego... to szanowny pan zrozumie dlaczego w Norwegii nikt się gazem nie ogrzewa.
Czy to nie widać gołym okiem ilu wrogów ma izolacja? W damach izolowanych centralnego nikt nie zakłada.
już przy dzisiejszych cenach gaz się nie opłaca ale...
od 1996 roku gaz podrożał 4x prąd 2x dlaczego ta tendencja ma się nie utrzymać ? Ma Pan jakieś wiadomości
Czy to nie widać gołym okiem ilu wrogów ma izolacja? W damach izolowanych centralnego nikt nie zakłada.
już przy dzisiejszych cenach gaz się nie opłaca ale...
od 1996 roku gaz podrożał 4x prąd 2x dlaczego ta tendencja ma się nie utrzymać ? Ma Pan jakieś wiadomości
ogrzewanie elektryczne, które w eksploatacji jest i zawsze będzie droższe,
- e-multimax
- Zainteresowany

- Posty: 69
- Rejestracja: 09 gru 2008, 15:42
- Lokalizacja: Zamość
- Kontakt:
Mimo iż powyższe stwierdzenie było kierowane do innego forumowicza pozwoliłem sobie wtrącić się do dyskusji. Mój komentarz poniżej.grankee pisze:Hmm ja bym bardziej się obawiał długotrwałego wydatku jakim jest koszt prądu zużytego na ogrzanie tego niż jednorazowym wydatkiem, którym jest koszt założenia tego wszystkiego, zwróci się. Swoją drogą ogrzewanie elektryczne tez kosztuje (materiał+robocizna).
Bez urazy, ale jak czytam Twoje kolejne posty zachwalające ogrzewanie elektryczne, które w eksploatacji jest i zawsze będzie droższe, to zastanawiam się czy nie pracujesz dla jakiejś firmy zajmującej się tym i nie usiłujesz tego wcisnąć. Napisałem bez urazy, ponieważ być może moje założenia są błędne, ale jako osoba trzecia piszę, że takie coś jako pierwsze rzuca się na myśl.
Proszę pamiętać, że koszt eksploatacji nie jest jedynym czynnikiem, jaki należy brać pod uwagę przy wyborze systemu grzewczego, bo gdyby tak było, to wszyscy opalali by drewnem lub węglem, a jak wiemy tak nie jest. Poza kosztem eksploatacji trzeba brać pod uwagę jeszcze:
- koszt montażu systemu,
- komfort użytkowania,
- prostotę obsługi,
- niezawodność,
- estetykę,
- dostępność medium (nie wszędzie jest gaz),
- potrzebę konserwacji systemu (w przypadku elektrycznego brak takiej potrzeby),
- koszty konserwacji i obsługi kotłowni (np. w przypadku ogrzewania gazowego ok. 100-500zł rocznie)
- ryzyko poważnych uszkodzeń instalacji w przypadku np. zamarznięcia wody w obiegu (np. na skutek awarii kotła, czy braku gazu),
- możliwość pozostawienia systemu grzewczego bez dozoru na czas zimowych wyjazdów,
- i wiele wiele innych.
To nie są już te czasy, gdzie każdy patrzy tylko na koszty eksploatacji. Jak dla mnie komfort obsługi i niezawodność są dużo ważniejsze. Każdy oczywiście sam podejmuje decyzję, więc nie zamierzam tutaj nikogo namawiać, ani przekonywać do konkretnego rozwiązania. Proszę tylko na problem ogrzewnictwa spojrzeć w szerszym zakresie niż tylko koszt eksploatacji.
-
Przemek
Re: podłoże pod ogrzewanie podłogowe
jak mozesz to zdjęcie z wypowiedzi powyzej dodac do galerii bede wdzieczny
- e-multimax
- Zainteresowany

- Posty: 69
- Rejestracja: 09 gru 2008, 15:42
- Lokalizacja: Zamość
- Kontakt:
Re: podłoże pod ogrzewanie podłogowe
dodane:

Koncepcja rysunku dzięki uprzejmości firmy THERMOVAL POLSKA.

Koncepcja rysunku dzięki uprzejmości firmy THERMOVAL POLSKA.