Docieplenie wełną poddasza. CO JAK KROK PO KROKU ????
Moderator: Redakcja e-dach.pl
Docieplenie wełną poddasza. CO JAK KROK PO KROKU ????
Witam !!!
Planuje docieplic w przyszlym miesiącu poddasze. Na dachu są dachówki ceramiczne, belki mają grubość okolo 10-15 cm z tego co pamietam.
Chce ocieplić skosy i sciany poniżej.
Jakiej wełny najlepiej użyć ?
Jak gruba ?
Jedna 20 cm ??? Moze 15 i 5 ?
Rola czy arkusze ?
Jaką folie zastosować ? Jedna czy dwie ?
Slyszalem ze jest fola srebrna.
Kiedy się ja daje ? Czy warto ?
Jak juz wyciagne te trociny.
Jak mocno mam ją upychac ?
Zacząc od góry czy od dołu ?
Co jeszcze powinienem wiedziec ???? Może o czymś ważnym zapomnialem ?
Planuje docieplic w przyszlym miesiącu poddasze. Na dachu są dachówki ceramiczne, belki mają grubość okolo 10-15 cm z tego co pamietam.
Chce ocieplić skosy i sciany poniżej.
Jakiej wełny najlepiej użyć ?
Jak gruba ?
Jedna 20 cm ??? Moze 15 i 5 ?
Rola czy arkusze ?
Jaką folie zastosować ? Jedna czy dwie ?
Slyszalem ze jest fola srebrna.
Kiedy się ja daje ? Czy warto ?
Jak juz wyciagne te trociny.
Jak mocno mam ją upychac ?
Zacząc od góry czy od dołu ?
Co jeszcze powinienem wiedziec ???? Może o czymś ważnym zapomnialem ?
SpeedKill
-
GipsKarton
- Superużytkownik

- Posty: 750
- Rejestracja: 21 lut 2009, 18:22
- Lokalizacja: Szczecin
Ja sam niewiem co to jest ta wiatroizolacja,
kat nachylenia okolo 45
krokwie są grube na 15 cm
wiezba jest drewniana
wogóle nie jest ocieplona
Budynek jest 2 pietrowy + moje poddasze
Nieznam sie na tym wcale, a chce to wykonac sam.
Przekrój przez moj dach:
Regips - Styropian - Pierwsze deski - Trociny - Drugie deski - Za tym wszystkim widac pokrycie dachowe, widzialem tam bardzo dużo szczelin gdzie widac bylo sporo nieba
kat nachylenia okolo 45
krokwie są grube na 15 cm
wiezba jest drewniana
wogóle nie jest ocieplona
Budynek jest 2 pietrowy + moje poddasze
Nieznam sie na tym wcale, a chce to wykonac sam.
Przekrój przez moj dach:
Regips - Styropian - Pierwsze deski - Trociny - Drugie deski - Za tym wszystkim widac pokrycie dachowe, widzialem tam bardzo dużo szczelin gdzie widac bylo sporo nieba
SpeedKill
Czy taka kolejnosc bedzie dobra ?
1.Pokrycie dachowe
2. Szczelina wentylacyjna (jesli to jest to co znajduje sie za deskami z trocinami
3. Folia wiatroizolacyjna
4. Wełna mineralna miedzy belki 15cm czy 20 ?
5. Paroizolacja
6. Styropian
7. Regips
Przepraszam za moja chaotyczność, ale nieznam sie w temacie.
1.Pokrycie dachowe
2. Szczelina wentylacyjna (jesli to jest to co znajduje sie za deskami z trocinami
3. Folia wiatroizolacyjna
4. Wełna mineralna miedzy belki 15cm czy 20 ?
5. Paroizolacja
6. Styropian
7. Regips
Przepraszam za moja chaotyczność, ale nieznam sie w temacie.
SpeedKill
-
bartek1675
- Aktywny

- Posty: 143
- Rejestracja: 13 maja 2009, 21:17
- Lokalizacja: Skaryszew
Coś tu "śmierdzi" Podwójne deski. a między nimi trociny i styropian? W dachu??? Niczego się nie dowiesz dpóki nie zrobisz szkicu przekroju warstw dachowych. co muszę wiedzieć? 1. Wysokość przekroju krokwi (dokładnie) i ich rozstaw. 2. jak wykonane jest pokrycie (łaty kontrłaty?) 3. układ istniejących warstw w dachu (szkic z opisaniem grubości poszczególnych warstw)
-
bartek1675
- Aktywny

- Posty: 143
- Rejestracja: 13 maja 2009, 21:17
- Lokalizacja: Skaryszew
Wszystko usunąć - trociny i styropian. Jeżeli na deskach (tych pod pokryciem) jest papa albo membrana tuż pod nimi, to ok. jak nie ma, to jest problem. po usunięciu trocin i styropianu miedzy krokwiami ułozyć wełnę, tak aby miedzy wełną a deskami pozostała szczelina 3-5cm. szczeliny muszą mieć wlot w okapie i ujście w kalenicy - muszą być wentylowane. Pod wełną mineralną dać koniecznie folie -paroizolacje. Jezeli poddasze bedzie uzytkowe, to grubość wełny wynosi 25-30cm zaleznie od rodzaju wełny. tyle nie zmieści się miedzy krokwie więc między krokwie dajemy tyle ile się da(pamiętając o szczelinie) a resztę poniżej krokwi w stelażu pod płyty g-k. Po paroizolacji dajemy gips - karton.
Jeżeli chodzi o membranę tzw wiatrizolację to najrozsądniejszym wyjściem jest demontaż pokrycia oraz łat i kontrłat - wykonanie krycia wstepnego z papy lub z membrany i ponowny montaz pokrycia.
Jeżeli chodzi o membranę tzw wiatrizolację to najrozsądniejszym wyjściem jest demontaż pokrycia oraz łat i kontrłat - wykonanie krycia wstepnego z papy lub z membrany i ponowny montaz pokrycia.
-
GipsKarton
- Superużytkownik

- Posty: 750
- Rejestracja: 21 lut 2009, 18:22
- Lokalizacja: Szczecin
strop za scianka kolankowa koniecznie wylozyc izolacja,
mowisz, ze przez szpary widac niebo (nie dobrze),
po wyczyszczeniu wszystkiego z przestrzeni miedzy krokwiami
w skrocie mozna tak:
nabic laty 5x2,5cm na plask do brzegow krokwi przy samym deskowaniu
na tak nabite laty zamocowac membrane dachowa (stworzy sie 5cm pustka miedzy membrana a deskowaniem) brzegi membrana krokwie uszczelnic klejem do membran,
w przestrzen miedzy krokwiami wlozyc welne 10cm,
przed tym mozna zamocowac "grzybki" do poddaszy dla profili CD o ile chcemy wykonczyc wnetrze plyta g/k (dobor dlugosci grzybkow zaleznie od grubosci docieplenia),
zamocowac profile wypelnic przestrzen pod profilami welna,
nakleic paroizolacje,
przykrecic plyty itd.
lub nim rozbierzesz wszystko dokonac przegladu i naprawy pokrycia dachu bo i tak Cie to czeka.
mowisz, ze przez szpary widac niebo (nie dobrze),
po wyczyszczeniu wszystkiego z przestrzeni miedzy krokwiami
w skrocie mozna tak:
nabic laty 5x2,5cm na plask do brzegow krokwi przy samym deskowaniu
na tak nabite laty zamocowac membrane dachowa (stworzy sie 5cm pustka miedzy membrana a deskowaniem) brzegi membrana krokwie uszczelnic klejem do membran,
w przestrzen miedzy krokwiami wlozyc welne 10cm,
przed tym mozna zamocowac "grzybki" do poddaszy dla profili CD o ile chcemy wykonczyc wnetrze plyta g/k (dobor dlugosci grzybkow zaleznie od grubosci docieplenia),
zamocowac profile wypelnic przestrzen pod profilami welna,
nakleic paroizolacje,
przykrecic plyty itd.
lub nim rozbierzesz wszystko dokonac przegladu i naprawy pokrycia dachu bo i tak Cie to czeka.
Ok. a moja opinia jest taka: Najpierw od srodka połóz folie paroprzepuszczalną, kladąc napisami "do słońca". Wełne włóż jaka ci się zmiesci, pamietając o pustce ktora ma powstac miedzy odeskowaniem a wełną. Nie ma znaczenia czy użyjesz 15cm+5cm, czy 10+10 czy co kolwiek w innej konfiguracji, kazda konfiguracja grubosci bedzie tak samo ciepła (przy sumie obu grubosci), sprawdz co taniej wychodzi. Po polozeniu wełny zastosuj folie paroizolacyjną. Mozesz tez uzyc zwykłej folji budowlanej, ogrubosci 0,2 lub 0,3 mm. regipsy kręć na profile aluminiowe, są tańsze niż łąty drewn.. Na scianki kolankowe wrzuc wełne w matach, ktora nie osunie sie pod własnym ciężarem i stosuj metode ocieplenia jak powyzej. Na łączenia regipsow daj mase rigip vario. Jesli nie dasz popęka ci - jak u każdego człowieka - ktory tego nie zrobil. Dowiedz sie jaka wełna jest w miare ciepla, pamietaj tez ze im wiecej wełny sie miesci w rolce- tym gorzej, dodają"mocznika" i pozniej śmierdzi. Polecam cos z isovera + system rigips , ktory daje dożywotnią gwarancje. Inne szczegóły co do uszczelnien powie ci wykonawca (chodz nie każdy). Pozdrawiam.
Szczerze to ja nic z tego nie rozumiem
Ja to widze tak:
Usuwam wszystkie trociny, kolejnie kłade folie paraprzepuszczalną, wełne i folie paraizolacyjną na to układam deski, styropian i regips.
Co sie stanie jak nie zostawie szczeliny miedzy deskami tylko wełna bedzie ciasno miedzy deskami?
Szanowni panstwo.Wszystkie te prace chce wykonac sam, nigdy nie ocieplałem nic.
Bardzo prosze o nie używanie fachowego jezyka bo nic nierozumiem. Chce tylko prosić o podanie mi najprostrzego sposobu na ocieplenie krok po kroku...
Przyjmijmy ze wyciągnełem wszystkie trociny i widze gołe deski za którymi jest ta pustka. Co dalej... ????
Ja to widze tak:
Usuwam wszystkie trociny, kolejnie kłade folie paraprzepuszczalną, wełne i folie paraizolacyjną na to układam deski, styropian i regips.
Co sie stanie jak nie zostawie szczeliny miedzy deskami tylko wełna bedzie ciasno miedzy deskami?
Szanowni panstwo.Wszystkie te prace chce wykonac sam, nigdy nie ocieplałem nic.
Bardzo prosze o nie używanie fachowego jezyka bo nic nierozumiem. Chce tylko prosić o podanie mi najprostrzego sposobu na ocieplenie krok po kroku...
Przyjmijmy ze wyciągnełem wszystkie trociny i widze gołe deski za którymi jest ta pustka. Co dalej... ????
SpeedKill
-
GipsKarton
- Superużytkownik

- Posty: 750
- Rejestracja: 21 lut 2009, 18:22
- Lokalizacja: Szczecin
wrzucam do profilu w galerie przyklad ze strony www.parock.pl. zwroc uwage na sposob wykonania szczeliny i zabezpieczenia welny przez zastosowanie membrany przed wlozeniem welny
kolejnosc warstw.
deskowanie, laty, membrana, welna i dalej albo kolejna warstwa welny jako docieplenie lub jak na rysunku paroizolacja stelaz i plyta g/k.
jak sie dobrze przyjzysz to zauwazysz iz krokwie zostaly nadbite latami by zwiekszyc grubosc ocieplenia miedzy nimi.
kolejnosc warstw.
deskowanie, laty, membrana, welna i dalej albo kolejna warstwa welny jako docieplenie lub jak na rysunku paroizolacja stelaz i plyta g/k.
jak sie dobrze przyjzysz to zauwazysz iz krokwie zostaly nadbite latami by zwiekszyc grubosc ocieplenia miedzy nimi.
-
GipsKarton
- Superużytkownik

- Posty: 750
- Rejestracja: 21 lut 2009, 18:22
- Lokalizacja: Szczecin
przy kryciu membrana miedzy krokwie nie mozemy montowac grubszej welny niz wysokosc krokwi.
przy kryciu folia lub deskowaniu grubosc welny musi byc mniejsza o wysokosc szczeliny wentylacyjnej
jezeli poddasze bedzie ocieplane do wysokosci przyszlych sufitow to, mozemy zamontowac welne nie grubsza niz 12cm dla krokwi 15 (najkorzystniej welna 10cm), problem w tym by skutecznie wykonac izolacje poddasza grubosc calkowita ocieplenia powinna miec ok. 25cm.
czeka cie calkowita odkrywka krokwi (tylko delikatnie z ta ostatnia warstwa desek - tych blizej dachowki, bo moze sie okazac, ze faktycznie jest to, dekskowanie dachu a nie wstawki desek przymocowanych do bokow krokwi w celu utrzymania/ochrony trocin przed wywianiem.)
jezeli ostatnia warstwa desek jest nabita na krokwie a widac w niej nieszczelnosci (wspomniales cos o widoku nieba :/). to mamy dosc duzy problem bo deskowanie takie wymaga dodatkowego krycia przed ulozeniem dachowki.
koszt takiej operacji moze cie przerosnac. mozna asekuracyjnie wykonac pierwsza warstwe izolacji jak na zamieszczonym w mojej galerii obrazku. stosujac membrane dachowa wysokoparoprzepuszczalna, nie folie.
czyli:
- szczelina od deskowania min.3cm
- pasy membrany szczelnie doklejone do bokow krokwi, wszelkie dziury po zszywkach itp. szczelnie zaklejone.
- welna 12cm. lub szczelina 5cm i welna 10cm
- dodatkowo welna w ruszt dla np. plyt g/k o grubosci 10-15cm.
- paroizolacja
- pokrycie wewnetrzne np. plyty g/k
a jezeli deskowania nie ma to tak czy inaczej nalezy wykonac prace j/w.
bo i tak czeka cie przekladka dachu.
przy kryciu folia lub deskowaniu grubosc welny musi byc mniejsza o wysokosc szczeliny wentylacyjnej
jezeli poddasze bedzie ocieplane do wysokosci przyszlych sufitow to, mozemy zamontowac welne nie grubsza niz 12cm dla krokwi 15 (najkorzystniej welna 10cm), problem w tym by skutecznie wykonac izolacje poddasza grubosc calkowita ocieplenia powinna miec ok. 25cm.
czeka cie calkowita odkrywka krokwi (tylko delikatnie z ta ostatnia warstwa desek - tych blizej dachowki, bo moze sie okazac, ze faktycznie jest to, dekskowanie dachu a nie wstawki desek przymocowanych do bokow krokwi w celu utrzymania/ochrony trocin przed wywianiem.)
jezeli ostatnia warstwa desek jest nabita na krokwie a widac w niej nieszczelnosci (wspomniales cos o widoku nieba :/). to mamy dosc duzy problem bo deskowanie takie wymaga dodatkowego krycia przed ulozeniem dachowki.
koszt takiej operacji moze cie przerosnac. mozna asekuracyjnie wykonac pierwsza warstwe izolacji jak na zamieszczonym w mojej galerii obrazku. stosujac membrane dachowa wysokoparoprzepuszczalna, nie folie.
czyli:
- szczelina od deskowania min.3cm
- pasy membrany szczelnie doklejone do bokow krokwi, wszelkie dziury po zszywkach itp. szczelnie zaklejone.
- welna 12cm. lub szczelina 5cm i welna 10cm
- dodatkowo welna w ruszt dla np. plyt g/k o grubosci 10-15cm.
- paroizolacja
- pokrycie wewnetrzne np. plyty g/k
a jezeli deskowania nie ma to tak czy inaczej nalezy wykonac prace j/w.
bo i tak czeka cie przekladka dachu.
