Czyszczenie bojlera elektrycznego
Moderator: Redakcja e-instalacje.pl
Czyszczenie bojlera elektrycznego
Jak wyczyścić bojler elektryczny 80l z kamienia? bojler jest zdemontowany
(dostałem używany ) ,odkręciłem wszystko od dołu ,odłączyłem przewody, ale nie wiem jak teraz wyciągnąć grzałkę czy ją ciągnąc czy wpychać do środka,i czy jak wepchnę to czy mi nie wpadnie do środka?ewentualnie czym ją wepchnąć żeby nie uszkodzić.
Czy mogę go później zamontować w poziomie i jaką rurką zrobić dopływ 3/4 czy 1/2.
Czy czyszczenie możliwe jest tylko przez grzałkę czy też w inny sposób?
(dostałem używany ) ,odkręciłem wszystko od dołu ,odłączyłem przewody, ale nie wiem jak teraz wyciągnąć grzałkę czy ją ciągnąc czy wpychać do środka,i czy jak wepchnę to czy mi nie wpadnie do środka?ewentualnie czym ją wepchnąć żeby nie uszkodzić.
Czy mogę go później zamontować w poziomie i jaką rurką zrobić dopływ 3/4 czy 1/2.
Czy czyszczenie możliwe jest tylko przez grzałkę czy też w inny sposób?
-
Paweł_Małek
- Superużytkownik

- Posty: 993
- Rejestracja: 18 kwie 2006, 22:10
- Lokalizacja: Tychy
bojler
Jesli jest jarzmo, ktore ciagnie pokrywe w kierunku zewnetrznym to nalezy zdemontowac to jarzmo, pokrywe wepchnac do srodka, obrocic o 90 stopni, poczym wyjac. Pokrywa w tym systemie mocowania jest owalna.
Jesli jest to kolnierz, dookola jest kilka srob (im wiekszy tym wiecej) - to odkrecic sroby, i wyciagnac na zewnatrz.
W obu przypadkach uszczelka moze byc tak sklejeona, ze trzeba bedzie uzyc sily lub ostrego noza.
Po demontazu uszczelka i tak jest do wymiany - jest to element jednorazowego uzytku.
Po zdemontowaniu pokrywy sprawdzic stan zbiornika - jesli juz wylazi rdza, a jest to zbiornik emaliowany, to niewarto go czyscic i montowac - popracuje moze rok i na zlom.
Nie zapomniec o wymianie anody magnezowej. Jesli jest anoda tytanowa to sie jej nie wymienia. Anoda tytanowa jest stale zasilana z malego zasilacza.
Bojler przeznaczony do montazu pionowego nie bedzie poprawnie pracowal w pozycji poziomej, jak i bojler do pracy w poziomie nie bedzie poprawnie pracowal w pionie. (zbyt duze "martwe strefy", pobieranie wody z innego niz najwyzszy punkt bojlera - nieekonomiczne, i niebezpiecne - wieksze zuzycie energii i zimna strefa w bojlerze w ktorej beda sie rozwijac rozne bakterie).
Co do rury - jesli ma byc z tego bojlera zasilane 1...3 punktow to wystarczy 1/2", jesli wiecej - daj 3/4".
Jesli jest to kolnierz, dookola jest kilka srob (im wiekszy tym wiecej) - to odkrecic sroby, i wyciagnac na zewnatrz.
W obu przypadkach uszczelka moze byc tak sklejeona, ze trzeba bedzie uzyc sily lub ostrego noza.
Po demontazu uszczelka i tak jest do wymiany - jest to element jednorazowego uzytku.
Po zdemontowaniu pokrywy sprawdzic stan zbiornika - jesli juz wylazi rdza, a jest to zbiornik emaliowany, to niewarto go czyscic i montowac - popracuje moze rok i na zlom.
Nie zapomniec o wymianie anody magnezowej. Jesli jest anoda tytanowa to sie jej nie wymienia. Anoda tytanowa jest stale zasilana z malego zasilacza.
Bojler przeznaczony do montazu pionowego nie bedzie poprawnie pracowal w pozycji poziomej, jak i bojler do pracy w poziomie nie bedzie poprawnie pracowal w pionie. (zbyt duze "martwe strefy", pobieranie wody z innego niz najwyzszy punkt bojlera - nieekonomiczne, i niebezpiecne - wieksze zuzycie energii i zimna strefa w bojlerze w ktorej beda sie rozwijac rozne bakterie).
Co do rury - jesli ma byc z tego bojlera zasilane 1...3 punktow to wystarczy 1/2", jesli wiecej - daj 3/4".
-
Paweł_Małek
- Superużytkownik

- Posty: 993
- Rejestracja: 18 kwie 2006, 22:10
- Lokalizacja: Tychy
anoda
Anody w bojlerach byly roznie montowane - w jednych od strony grzalki (wyczyscic dekielek srodkiem do kamienia - moze byc sroba po anodzie), lub na gorze zbiornika.
Najlepiej zadzwon do producenta - tam ci powiedza gdzie jest anoda i jaka anode kupic.
Jesli masz lub mozesz zalatwic - to tez jest to w dokumentacji (instrukcja).
Zestaw anody powinien zawierac wszystkie potrzebne uszczelki. Przy demontazu nie wolno uszkodzic emalii - nie uzywac palnika. Sprobowac srobe odrdzewic srodkiem do kamienia (wolno dziala - "trzeba dac czas przyrodzie"), stare uszczelki mozna zniszczyc - i tak sa do wyrzucenia. Uszczelka jest elementem jednorazowego uzytku i po demontazu nalezy ja wymienic.
Najlepiej zadzwon do producenta - tam ci powiedza gdzie jest anoda i jaka anode kupic.
Jesli masz lub mozesz zalatwic - to tez jest to w dokumentacji (instrukcja).
Zestaw anody powinien zawierac wszystkie potrzebne uszczelki. Przy demontazu nie wolno uszkodzic emalii - nie uzywac palnika. Sprobowac srobe odrdzewic srodkiem do kamienia (wolno dziala - "trzeba dac czas przyrodzie"), stare uszczelki mozna zniszczyc - i tak sa do wyrzucenia. Uszczelka jest elementem jednorazowego uzytku i po demontazu nalezy ja wymienic.
Wypukałem i wypadła ta śruba przez otwór na dole tz. tam gdzie była grzałka,śruba jest jakby zespolona z dużą podkładka średnica ok 4cm czy teraz jeszcze chyba muszę odstukać tą podkładkę?A czy anodę nową muszę chyba włożyć z dołu no i z tą podkładką ?ale jak, przecież ręką nie da rady,no chyba żeby wciągnąć sznurkiem?poradźcie bo wziąłem się za to 1 raz
