Sterownik ognik PID - Jakie sterowanie?

Informacje na temat instalacji grzewczych, ogrzewania domu, kotłów CO. Dowiedz się jak ogrzać mieszkanie i jakie wybrać instalacje grzewcze aby rachunki nas nie zaskoczyły.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

d3f3nd3r
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2008, 16:46

Post autor: d3f3nd3r »

Witam wszystkich!
Posiadam piec z pleszewa 75kW do tego PID OGNIK PLUS i od dłuższego czasu na piecu nie idzie uzyskać temperatury wyższej niż 43 stopnie. Nie pisałbym na forum ale fachowiec, który wszystko liczył, montował w tamtym sezonie teraz przyszedł przełączył na ręczny tryb rozgrzał piec do 70 stopni przeszedł na automatyczne sterowanie i powiedział że będzie dobrze (za usługę wziął 500zł!!!) po jakimś czasie (2-3h) gdy znowu spadło do 41 stopni (było ustawione na 55) piec niestety nie uzyskał temperatury. Po wykonanym telefonie do specjalisty kazał odłączyć czujnik od tego czujnika co jest w mieszkaniu powiedział, że teraz już powinno być dobrze i że on w tygodniu podejdzie jeszcze to sprawdzić. Niestety owy pan już się nie pojawił ani nie ma zamiaru przyjść. Czy ktoś, ktokolwiek mógłby pomóc i podpowiedzieć jaka może być przyczyna, że nie można uzyskać wyższej temperatury niż 43 stopnie (chociażby było ustawione 70)?

alemak
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2008, 22:31

Post autor: alemak »

Ja mam piec Hefa Eko-Plus 25kW i sterownik standradowy GECO.
Podłączyłem Ognika i okazało się ,że sterownik ten bardzo długo przystosowuje się do pieca.Zmieniłem ponownie na Geco i mam ustawienia :
U0 - 56
U1- 16
U2- 44
U3- 50
U4-25

Dom o powierzchni 130m2 + boiler 100l + podłogówka.

Cały zasobnik czyli 140 kg starcza mi na równy tydzień!!!

Okazuje się ,że nawet w Hefie proponują aby zostawić na GECO i dobrze wyregulować (wystarczy około 5 godz. obserwacji) i chodzi lepiej niż na PID.
Na PID nie ma wcale oczszcędności (a nawet wręcz przciwnie) tylko wygoda!

gl
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 68
Rejestracja: 21 lis 2007, 12:02

Post autor: gl »

alemak zgadzam się z Tobą mam ten sam piec tylko sterownik Compit. Podłączałem Ognik Pid i o oszczędności można zapomnieć?
GL

Awatar użytkownika
Jarecki79
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 3017
Rejestracja: 30 sty 2007, 15:53
Lokalizacja: wlkp

..

Post autor: Jarecki79 »

Do użytkownika d3f3nd3r

Jaki masz program w Ogniku PID ?? Czy owy fachowiec dobrze dobrał nastawy wyjściowe pod palnik tej mocy?? Wcześniej podałem z grubsza jakie powinny być nastawy wyjściowe dla danych mocy palnika. dla 75kW parametr serwisowy P.20-25sekund, d.100, jak nowy program czyli od sl.09 do sl.14 awaryjny przedmuch może być pomocny, zadać co 5minut.

Do użytkownika Zdich84
Podajnik typu AZP 50 kw z 2007r, Piec pleszewski typu KPR moc 50 kw 07r a dmuchawa wpa o6 Typ Silnika R2E 120 AR 77-05
Spręż. max. 360 Pa
Wydatek max. 300 m3/h
Prędkość obrotowa 2350obr/min
Moc pobierana: 80W
cz ognik plus pid nada się do takiego pieca?

Z tym palnikiem i z tym modelem sterownika sprzedawane sa kotły na rynku pleszewskim. Zatem przy dobrych nastawach wyjściowych jak najbardziej się będzie sprawdzał.

do użytkownika alemak i gl
W istocie ważny jest dobór dobrego paliwa. Ognik pomyślany jest do spalania prawdziwego ekogroszku, jak ktoś potrafi samodzielnie ustawić zwykły sterownik i dobrać oraz odpowiednio korygować nastawy możliwe jest uzyskanie lepszych wyników.

Ognik PID kierowany jest dla użytkowników, którzy nie rozumieją nastaw i nie potrafią dokonywać korekt lub nie chcą korygować nastaw przy zmianach opału czy zmianach temp. zewnętrznej.

Nowy program sl.12 czy sl.14 ma tryb symulujący zwykły sterownik, dodany został awaryjny przedmuch.

Gl jak masz tego Ognika pid to pomyśl o wysłaniu na przegranie nowego softu, sam sprawdzisz jakie są zmiany. Tryb PID.0 podaje ze stałą przerwą P.np.40sekund przy bardziej agresywnej pracy dmuchawy, nie ma w tym wypadku warunku o możliwości przeciągnięcia temp. zadanej o 5st.C (anulowany stały nadmuch), sterownik uczy się progu rozłączania dmuchawy przed temp. zadaną dla jak najmniejszego błędu temperatury, jak dobrze dobierzesz przedmuch awaryjny to słabszy opał będzie się dobrze i długo palił.
Jarecki
Serdecznie pozdrawiam wszystkich
na forumbudowlane.pl

d3f3nd3r
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 28 gru 2008, 16:46

Post autor: d3f3nd3r »

Jak się włącza sterownik to wyskakuje coś tam, później 7,7 i potem znowu coś jak to ważne to zejdę i sprawdzę. I czy może być powodem uszkodzony sterownik?

Awatar użytkownika
Jarecki79
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 3017
Rejestracja: 30 sty 2007, 15:53
Lokalizacja: wlkp

...

Post autor: Jarecki79 »

d3f3nd3r

Kolego przeczytaj str.8 końcówkę i stronę 9 tego wątku, nie będę się powtarzał w tym samym temacie.

Wersja softu jest ważna, od niej zależy sposób wejścia do menu serwisowego i ewentualne możliwe zmiany nastaw.

Jak masz stary soft, czyli 7.9 lub niższy to osiągnięcie temp. zadanej na panelu pokojowym powoduje problemy z właściwym paleniem i spadek temp. na kotle, temp. spada poniżej zadanej, bo ważniejsza jest temp powietrza w pomieszczeniu, która została osiągnięta. Panel pokojowy zakłóca działanie dmuchawy a paliwo w starych softach jest wówczas gorzej spalane, temp. zadana na ogniku nie jest pilnowana. Z tego powodu nawet producent sterownika nie polecał do tych softów stosowania panelu pokojowego. Jak chcesz w starym programie używać panel pokojowy to powinieneś go podłączyć bezpośrednio do pompy c.o. zamiast do wyjścia w sterowniku.

Jak masz soft 7.c jakaś cyfra np. 7.c1, 7c2, 7c3, to dopiero od wersji 7.c6 była poprawiana współpraca z panelem. Najlepiej jednak z panelem współpracują nowe programy, które zaczynają się od sl.09 do sl.15, w sprzedaży jest aktualnie sl.12.

Zatem jak chcesz mieć dobrą współpracę z panelem pokojowym to powinieneś wysłać panel do wgrania nowego softu do producenta, firmy Elektro-Miz.

O kodach i nastawach serwisowych pisałem na str.8 i 9 tego wątku, zobacz co możesz poprawić i doczytaj na jakiej to działa zasadzie. Do dużego palnika P.20 do 25sek. dmuchawa na 100%, czyli albo Ob.10 albo d.100 w zależności od wersji softu.
Jarecki
Serdecznie pozdrawiam wszystkich
na forumbudowlane.pl

Kulin
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 10 gru 2008, 10:45

Post autor: Kulin »

Witam.

Znalazłem dzisiaj na allegro takisterownik PID:

allegro.pl/item521763204_pid_sterownik_kotla_pieca_podajnik_zamiennik_geco.html

Cena wydaje sie być super, tylko czy ten sterownik jest wart uwagi ??


Alemak ja również mam sterownik GECO, domniewam że nie masz regulacji prędkości wentylatora tylko masz taką okragłą przysłonę, na ile ją masz otwartą, najlepiej w pełnych obrotach jakbyś podał. dzięki..

Awatar użytkownika
Jarecki79
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 3017
Rejestracja: 30 sty 2007, 15:53
Lokalizacja: wlkp

...

Post autor: Jarecki79 »

Pierwszy raz słyszę o takim producencie... obudowa wygląda ciekawie, moduł wykonawczy podobny jak w większości sterowników np. tego typu moduły wykonawcze ma GECO czy PROND.

Dobrej klasy sterownik uznanego producenta z pid do ślimaka produkuje firma Tatarek, cena jest atrakcyjna a sterownik jest w estetycznej obudowie, która na tylnej ściance może mieć gniazda typu komputerowego do łatwego podłączenie pomp, dmuchawy oraz podajnika.

Link do produktu firmy TATAREK:
tatarek.com.pl/index.php?produkt=TRT09&kat=u&podkat=u1
Jarecki
Serdecznie pozdrawiam wszystkich
na forumbudowlane.pl

Awatar użytkownika
Jarecki79
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 3017
Rejestracja: 30 sty 2007, 15:53
Lokalizacja: wlkp

..

Post autor: Jarecki79 »

Kulin poszukałem strony tego producenta...

sterauto.eu

Strona jest kompletnie świeża, nie ma na niej nic oprócz adresu firmy, brak stacjonarnego numeru telefonu. Moim zdaniem to się można tylko na minę wpuścić. To jakaś nowa firma, jak chcesz to ryzykuj, ja bym jednak postawił na wyrób markowego producenta.

Sprawdź wyroby tatarek i elektro-miz
Jarecki
Serdecznie pozdrawiam wszystkich
na forumbudowlane.pl

Kulin
Początkujący
Początkujący
Posty: 8
Rejestracja: 10 gru 2008, 10:45

Post autor: Kulin »

napisałem do gościa co i jak, odpisał mi tak:

Witam

PID - regulator proporcjonalno-całkująco-różniczkujący - w przypadku sterownika SA 1010PID - reguluje temperaturę kotła.
Do poprawnej pracy sterownika należy ustawić temperaturę zadaną i ilość powietrza. Dawka węgla jest stała.
Żaden sterownik PID dostępny na rynku nie pracuje bez ustawiania parametrów powietrza/węgla - mimo że tak są reklamowane. Jeśli kupuje Pan sterownik z kotłem od producenta - parametry te są predefiniowane (w zależności od mocy kotła, wentylatora, rodzaju podajnika i jakości węgla - tego producent nie zna). Jeśli kupuje Pan sterownik osobno - to albo producent Panu ustawi te parametry - albo trzeba je samemu ustawić. W naszym sterowniku parametry te nie są ukryte przed użytkownikiem.
Plusem sterowania PID na sterowaniem klasycznym jest to iż kocioł chodzi płynniej. Brak jest skoków temperatury. Spalanie węgla jest o wiele lepsze, kocioł się tak nie brudzi. Przy typowym paleniu brak jest okresów postoju kotła - a więc dymienia. Jeśli chodzi o wielkość spalania - w większości przypadków - jest na niższym poziomie - nawet do 20%. W pozostałej pozostaje na tym samym poziomie. Wszystko zależy od tego jak był "dostrojony" zwykły sterownik, ponieważ przy zwykłym sterowniku przy odrobinie cierpliwości też można uzyskać efekt ciągłego palenia (bez przerw - pracy w czasie podtrzymania). Jak widać oszczędny może być też zwykły sterownik, a samym powietrzem palić się nie da. Dlatego nie możemy zagwarantować Panu oszczędności.

Możliwość zwrotu sterownika wynika z prawa jakie przysługuje klientowi (sprzedaż dla konsumenta przez internet).
Przesyłkę można otworzyć, sterownik można wyjąć i podłączyć. Jednak jeśli chciałby Pan wrócić sterownik brudny, porysowany, eksploatowany a nie tylko sprawdzany - po prostu noszący ślady użytkowania - to wtedy odeslemy. Wszystko w granicach rozsądku.
Każdy sterownik wychodzący z naszej firmy jest gruntownie sprawdzany na stanowisku testowym przez określony czas. Wszystko po to aby bieć jak największą pewność że będzie działać u klienta.

Poniżej wklejam informacje od jednego klienta który podmienić sterownik zwyłku na SA 1010PID

Pozdrawiam

Piotr Baran
Ster Auto
664 533 612

> Witam
>
> Może Pan napisać coś więcej o ustawieniach sterownika, jaki kocioł,
> węgiel,
> czy robią się spieki?
>
> Pozdrawiam
> Piotr Baran
> Ster Auto
> 664 533 612


WITAM
ogrzewam niecały domek
obecnie grzeje ok 100 m2 ze 160 m2
w tym 100% podłogówki ( wszędzie ) chodzącej zimą non stop
oraz kaloryfery z osobną pompą CO uruchamiane termostatem przy jakichś spadkach temperatury ale raczej stoją zimne, dziś rano było b. zimno -19stopni, dogrzewały domek ok 2h
do tego wymiennik dwupłaszczowy 140l


kocioł Defro Eko 19KW
z dmuchawą RV06 ewmar 80W
i palnikiem 17 KW (ciekawe zatem skąd te 19 kw )
węgiel RETOPAL w oryginalnych workach z kopalni suchy (pyli dość mocno przy wsypywaniu)
a ustawienia
temperatura zadana 55
czas przerwy 76 s
Minimalna moc wentylatora 5%
Maksymalna moc wentylatora 30%

i pali sie lux w miare stabilna temperatura kotła +- 2stopnie
dmuchawa spokojnie dmucha (nie jak w palniku)
kocioł spala ok 20 kg węgla na dobe przy tych mrozach

a co do popiołu
nie jest to idealny pyłek
tworzą się małe spieki
ale to wina węgla
testowałem inny węgiel od lokalnego dostawcy który lux się spalał na pyłek ale ciepła to on nie dawał zbyt wiele i spalałem go przy ok 0 stopni na zewnątrz ok 50 kg / dobe
osobiście wole więcej popiołu

jak byłem u was w roczynach po sterownik patrzyłem tam do kotła z którym działał ten sterownik i sytuacja wyglądała podobnie jak u mnie

ale sie rozpisałem

pozdrawiam wojtek

koniec cytatu.


Hmm. sam nie wiem, gośc nie namawia wcale na ten sterownik...

mab
Początkujący
Początkujący
Posty: 1
Rejestracja: 11 sty 2009, 18:26

Post autor: mab »

Zastanawiam się nad przeróbką kotła miałowego na retortę moim faworytem jest palnik
Brucer.Mam problem z wyborem sterownika myślałem nad Ognikiem PID z softem pod Brucera .Zastanawiam się czy Ognik sobie poradzi z moją przeróbką ,palnik będzie montowany w podstawce pod kocioł,może lepszym wyborem w tej sytuacji jest sterownik Titanik.Proszę o sugestie.

Pozdrawiam wszystkich palaczy.

Marcin_ek
Początkujący
Początkujący
Posty: 5
Rejestracja: 17 mar 2009, 14:29

Post autor: Marcin_ek »

Mam kocioł SAS GroEco 23 i sterownik ognik Plus PID używam od niedawna ale jak rozumiem eko groszek powinien się spalać na miałki popiół a u mnie niestety wśród takiego popiołu ma i żużel - jeśli to tak można nazwać. Temperaturę nastawienia kotła ma 41 ponieważ zależy mi tylko by w domu było ciepło ( jeszcze tam nie mieszkamy), a CWU jest wyłączona.Co robić by wegiel spałał sie całkowiecie?
Marcin

Awatar użytkownika
Jarecki79
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 3017
Rejestracja: 30 sty 2007, 15:53
Lokalizacja: wlkp

Post autor: Jarecki79 »

Marcin_ek
spalanie na pyłek węgla jest rzadko realizowalne.
Drobne spieki są niemal zawsze.

Jeżeli opał się wypala, ale jest trochę słabszy to małe spieki powstaną.

Nie wiem jaki masz soft przy tym SaSie, od wersji sl.19 można ustawiac siłę podbicia w momencie podawania paliwa, co troszeczkę może zminimalizować spieki.

Napisz na priva jaki masz soft, przedstawię swoją wersje kodowych nastaw wyjściowych, będziesz mógł sprawdzić, czy jest lepsza od fabrycznej.

Ognik algorytm PID w tym sterowniku jest oparty o fuzzy logic, część innych pid opiera się najczęściej na tzw. samouczku i najczęściej ma liniową zależność powietrza określaną jako góra i dół mocy dmuchania, spora część producentów ułatwia sobie sprawę pisząc algorytm tylko pod jeden element kotła, czyli np. pod samą dmuchawę lub pod sam podajnik, pod sam podajnik, czyli tylko paliwo się dostosowuje np. rt09pid marki Tatarek, powietrze podaje w tym modelu ręcznie dla pracy w momenice podawania paliwa i dla pracy bez podawania paliwa, obliczana jest sama przerwa dawek paliwa. RT09pid ma taką zaletę, że mamy do dyspozycji strefy czasowe i fajny panel pokojowy. Ręczny dobór mocy nadmuchu pozwala na szersze wykorzystanie nawet przy szlakujących paliwach, niestety komplikuje się przez to obsługa.

Jak już pewnie zauważyłeś ognik pid sam dobiera zarówno przerwę dawki paliwa, jak i siłę nadmuchu w danej chwili pracy kotła.

mab
Mam klienta pracującego na Brucerze z ognikiem pid w kotle, który sam przerobił, była to konstrukcja zwykłego zębca, dorobił właśnie jakaś podstawkę pod niego, mogę podać namiar i będziesz mógł poznać opinię. Odezwij się na priva.

Jeżeli chodzi o model Titanic to z Brucerem pracuje optymalnie po właściwym ustawieniu. To bardzo dobry klasyczny sterownik z mądrymi nastawami. Nie do końca jest taki zwykły, ma algorytm przeliczający wykorzystanie mocy w cyklu grzania i w cyklu przedmuchu, najlepiej widać to na wersjach tłokowych, ale w ślimaku również można to zaobserwować.
Titanic liczy % wykorzystania mocy w cyklu grzania i przy powrocie z przedmuchu do grzania, mówiąc prostym językiem nie poda porcji paliwa zaraz po spadku o poziom histerezy tylko po wykorzystaniu nadwyżki mocy (jak histereza=1 a nastawa to 50st.c, to Titanic może podać od 48,9 lub nawet po spadku do 48 jeżeli taka była nadwyżka mocy grzania w przedmuchu)

co jest jeszcze ciekawego w Titanicu, co optymalizuje spalanie? Jest to chyba jedyny producent, który przy krotności przedmuchu oraz po powrocie do fazy grzania nie podaje w tym samym momencie paliwa. Przed przedmuchem z dawka paliwa dmuchawa pracuje sama przez 5sekund i dopiero aktywowany jest podajnik, zmniejsza to znacznie dymienie i emisje kotła, lepiej rozkłada popiół i ładniej dopala węgiel.

Reasumując, jak ma być klasyczny sterownik to POLECAM TITANIC.
Jarecki
Serdecznie pozdrawiam wszystkich
na forumbudowlane.pl

sylwestrini
Początkujący
Początkujący
Posty: 5
Rejestracja: 19 kwie 2009, 19:26

Post autor: sylwestrini »

Jarecki79
Czytam twoje posty już od jakiegoś czasu. Niezwykłe jest twoje zaangażowanie w rozwiązywanie problemów innych forumowiczów - w tobie też cała moja nadzieja.
Oczywiście jak ktoś inny będzie potrafił zmierzyć się z przedstawionym poniżej problemem, to będę ogromnie wdzięczny :D

Przedstawiam problem:
Jakiś czas temu kupiłem piecyk Hef ECO PLUS UNIWERSALNY 25KW ze sterownikiem PID. Na piec czekałem prawie 2 miesiące zamiast obiecanych 3 tygodni, miałem mieć zapewniony rozładunek pieca na miejscu odbioru a musiałem szukać pomocy po sąsiadach bo dwóch wątłych panów nie mogło sobie z piecem poradzić, nie dostałem dokumentacji do pieca - gdzieś w sklepie zaginęła - poszukiwania trwają do dziś, na uruchomienie pieca czekałem 3 tygodnie bo pan ze sklepu nie miał czasu - w końcu przyjechał w sobotę a w nagrodę za spóźnienie przywiózł na podmianę sterownik PID z nowszym softem, tj. SL19 - wymienił w pośpiechu sterownik, naprędce ustawił nastawy serwisowe i zaczął uruchamiać piec - jako że mu nie szło, piec zaczął trochę dymić - polecił najpierw wezwać kominiarza, a następnie ulotnił się. Zacząłem samodzielnie piec rozpalać i okazało się o dziwo, że opał znika mi z palnika :D zadzwoniłem do pana ze sklepu, a ten przekazał, że to żaden problem i żebym sobie kabelki do zasilania ślimaka zamienił - co też ze stoickim spokojem uczyniłem. Jak już ślimak obracał się we właściwą stronę, podjąłem kolejną próbę rozpalenia pieca - na ustawieniach ręcznych wszystko szło OK, natomiast gdy przełączyłem na automat, w przeciągu kilkunastu minut piec wygasł - podajnik tak szybko podawał opał, że cały żar został wyparty z palnika do popielnika. Jak dostałem się do ustawień serwisowych to okazało się, że przerwa w podawaniu opału była ustawiona przez pana ze sklepu tylko na 22 sekundy!

Obecnie jestem na etapie eksperymentowania z ustawieniami serwisowymi sterownika - do chwili obecnej nie udało mi się osiągnąć sukcesu w tej materii, a moja cierpliwość już się kończy!
PROSZĘ O POMOC!!!!!!!!!

Zaznaczę, że jestem kompletnym laikiem w dziedzinie hydrauliki, mechaniki przepływów, pieców i ogrzewania. W związku z tym postaram się opisać swoją instalację (nie wiem które jej parametry są istotne dla rozwiązania problemu)

- otwór kominowy: 14x40 wysokość jakieś 7 metrów (otwór powinien być kwadratowy, to już wiem, np 20x20, ale nie miałem takiego w swoim kominie) - gdy rękę włożę w wyczystkę, to wyczuwam silny ciąg komina
- czopuch do komina z jednym łagodnym skrętem o długości jakieś 30-40 cm
- bojler 200 litrów - na razie ustawiłem w sterowniku na "0", bo nie mam jeszcze swojej wody (podłączyłem się tymczasowo wężem do sąsiadki)
- ekogroszek mam z olsztyńskiego MPEC-u, który na własne potrzeby kupuje niesortowany (bo tańszy) węgiel i we własnym zakresie dokonuje jego sortowania i sprzedaży różnych jego frakcji - wydaje mi się, że powiniem być OK, bo dla siebie byle czego by nie kupowali
- czujnik od bojlera mam na razie odłączony
- na parterze budynku mam na powierzchni ok 85 m2 rozciągniętą podłogówkę z własną pompką i systemem mieszającym
- na górze mam ok 90 m2 i grzejniki płytowo - konwekcyjne

Teraz przedstawię, z jakimi nastawami serwisowymi sterownika próbowałem palić w piecu.
Zacznę jednak od tego, iż na sterowaniu ręcznym piec rozpala mi się wzorowo i szybko dochodzi do temperatury trzysziestu paru stopni, przy których włącza się pompa c.o. Wyższej temperatury niż 37 st. nie udało mi się jednak na st. ręcznym uzyskać (brak cierpliwości, bo temperatura przyrastała w ślimaczym tempie)
Po włączaniu sterowania w trybie automatycznym występują 3 główne scenariusze, w zależności od przyjętych ustawień:

1. przy maksymalnie odsłoniętej przysłonie wiatraka i ustawieniu czasu przerwy w podawaniu na poziomie pomiędzy 50 a 60 s (w ustawieniach d100 - 100% mocy dmuchawy) piec dochodzi maksymalnie do temperatury czterdziestu paru stopni i zaczyna się sukcesywnie wygaszać bez osiągnięcia temperatury zadanej (temperatura docelowa to 60 st) - wygląda to tak, że płomień jest coraz krótszy, aż w końcu na palenisku zostaje sam żar pomimo tego, że opał jest do palnika cały czas podawany (wypycha się górka żaru) a wiatrak daje powietrze, że aż świszcze i lecą w górę iskry z paleniska wraz z zalagającym popiołem.
2. przy przysłonie wiatraka odsłoniętej na jakąś jedną trzecią lub ustawieniu w sterowniku max mocy dmuchawy w przedziale d60 do d80 i ustawieniu czasu przerwy w podawaniu na poziomie pomiędzy 50 a 60 s - piec gaśnie z uwagi na zbyt szybkie podawanie węgla, który z czasem niespalony wraz z żarem spada do popielnika
3. przesłona wiatraka zasłonięta zupełnie (i w sterowniku dmuchawa na d100) a czas podawania ustawiony na 76 sekund - ogień jest stabilny i wszystko się ładnie spala, temperatura bardzo powoli (0,5 stopnia na 3 do 5 minut) wzrasta - jest jednak przy tym ustawieniu jeden mały problem, gdy tylko włączę pompkę ogrzewania podłogowego, to temperatura przestaje na piecu przyrastać, następnie zaczyna spadać (w piecu cały czas się stabilnie pali) i długo (na pewno w czasie powyżej 1,5 godziny) nie daje rady wzrosnąć - PIEC W TAKIEJ SYTUACJI SIĘ WYŁĄCZA Z KOMUNIKATEM "BRAK OPAŁU" (tego parametru z kodu serwisowego nie można zmienić powyżej 90 minut)

Dodam jeszcze na koniec, że podłogówka nie była wcześniej grzana.

CZY MOŻE KTOŚ MI POMÓC W ZDIAGNOZOWANIU PROBLEMU, BO NA "FACHOWCÓW" ZE SKLEPU NIE MAM CO LICZYĆ???

Awatar użytkownika
Jarecki79
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 3017
Rejestracja: 30 sty 2007, 15:53
Lokalizacja: wlkp

...

Post autor: Jarecki79 »

Nie wiem na jaką powierzchnię domu to 25kW... Jak do 200m2 powinno być OK

Nastawy serwisowe proponuje następujące:
kod 1704
dU.5 (nie używasz bojlera, także zostaw w ten sposób)
P.35-40 (to ma odpowiadać pełnej mocy kotła, aby zawsze można było dojść do temp. zadanej. Fabrycznie jest 35sekund, sprawdza się też 40sekund, wyżej raczej nie rób)
d.100 tyle jest fabrycznie, przy palnikach 25kw sprawdza się d.90 (przy dmuchawie typu Konwektor na silniku EMC)
ni.3 (fabrycznie jest 1, sugeruję zadać na 3%mocy minimalnej)
PID.1 aktywny pełen algorytm PID, jak opał jest syfny to zmiana na PID.0 powoduje prace ze stałą przerwą np. P.40sekund, dmuchawa pracuje bardziej agresywnie a sterownik uczy sie progu rozłączania dla minimalizacji błędu przeciągnięcia

kod 1504
tA.80 (w/g mojego doświadczenia sprawdza sie 80minut zamiast 60 producenta)

kod 1709
noc - ENTER
n."cyfra" - nic nie rób, ENTER
PnC.0 zmień na PnC.1 - będzie zamiennie pokazywać aktualną moc kotła
Cb.10 - to clean blow, czyli wartość pracy dmuchawy w chwili podawania paliwa, do 25kw ustawiam Cb.8 lub Cb.9 w zalezności od jakości paliwa.

kod 1203
Pd.Sl - zostaje
tEr.0 jak nie ma pokojowego to tak zostaje, jak dołączysz pokojowy to przełącz na tEr.1
tC.- nastawa od - do 70st.c to temperatura alarmu czujnika kosza, jak go nie ma to zostaje -, jak jest ustaw na 70st.C
Po.34 temp. załączenia pompy C.O.
ZAP.0 gniazdo zapalarki nieaktywne - to dla kotłów na pellets
Pr.10 awaryjny przedmuch co 10minut, gdy temp. zadana przekroczona jest powyżej 5st.C lub dla pracy w trybie PID.0

Dmuchawę możesz lekko przysłonić, gdy jest mocny ciąg komina (1/3otwarta), jak ciąg jest słaby zostaw ja otwartą na maxa.

Daj sterownikowi ok.1 dzień czasu na dopasowanie

Sęk w tym, że te dane serwisowe powinien ustawić ten dostawca kotła a Ty nie powinieneś się tym zajmować.
Jarecki
Serdecznie pozdrawiam wszystkich
na forumbudowlane.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje grzewcze i ogrzewanie domu”