Jaka szklarnia przy domu?

Czy jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami ogrodu z tarasem czy malutkiego balkonu musimy się zastanowić nad aranżacją tego miejsca i doborem roślin. Tutaj znajdziesz inspiracje, ciekawe pomysły i nietypowe rozwiązania związane z tym tematem.

Moderator: Redakcja e-mieszkanie.pl

Aaspio
Początkujący
Początkujący

Re: Jaka szklarnia przy domu?

Post autor: Aaspio »

O! Ja odkopię temat i zapytam. Wraz z żoną myśleliśmy o wzbogaceniu naszego ogrodu szklarnią ogrodową. Przyznam się, że jestem zielony jeśli chodzi o uprawy w szklarni, jest tu może jakiś specjalista, który podpowie co najlepiej sadzić w takiej szklarni, no i gdzie można kupić jakąś wytrzymałą w niewygórowanej cenie. Słyszałem, że najlepsza jest ze szkła hartowanego. Czy kupował ktoś takie szklarnie i może podzielić się opinią? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam serdecznie!

adamgorka
Zainteresowany
Zainteresowany

Post autor: adamgorka »

Cześć. Szklarnia ma być solidna i służyć lata, więc się nie dziwie, że chcesz ta z poliwęglanu. Gdzieś w necie mignęła mi strona gr-solar.sklep . pl/. Może warto się ich ofertą zainteresować?

kliper
Początkujący
Początkujący

Post autor: kliper »

Wielkość szklarni zależy od tego, co chcesz w niej uprawiać. Na podstawowe potrzeby rodziny 4-osobowej (pomidory, ogórki, papryka, zioła) wystarczy 3x4m, czyli 12m². Większa — lepiej, ale realnie 12m² to już sporo miejsca.
Co do budżetu — w przedziale do 3000 zł dostaniesz przyzwoitą szklarnię poliwęglanową od polskiego producenta. Tunele foliowe są tańsze, ale ich trwałość to 2-3 sezony folii, potem wymiana.

Ja wybrałem szklarnię Botanic model Rolnik 3x4 — ocynkowana konstrukcja, poliwęglan 6mm, darmowa dostawa. Zmieścił się w budżecie 3500 zł. Kluczowe było to, że producent jest polski (Podlasie) i mogłem do nich zadzwonić z pytaniami technicznymi o fundament — gość wytłumaczył mi dokładnie jakie opcje mam przy mojej gliniastej glebie.