Rekuperacja o okap kuchenny

Jeżeli Twoje rachunki za ogrzewanie są spore, masz pleśń w pokoju to może być spowodowane złą wentylacją w domu czy w mieszkaniu. Dowiedz się jak temu zaradzić i stworzyć zdrowy klimat w domu.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

WojtekK1902
Początkujący
Początkujący

Rekuperacja o okap kuchenny

Post autor: WojtekK1902 »

Dzień dobry!
Na wstępie zaznaczę, że jestem totalnym amatorem, więc z góry dziękuję za wyrozumiałość :)
Chciałem uprzejmie prosić o pomoc. Kupiłem gotowy dom jednorodzinny w stanie deweloperskim z rekuperacją (rekuperator jeszcze nie jest zamontowany). Zastanawiałem się jak najlepiej podłączyć okap kuchenny i zapytałem o to dewelopera. Dzisiaj deweloper poinformował mnie, że może być problem z okapem kuchennym z powodu ryzyka wytwarzania się podciśnienia. Stwierdził, że rekuperator będzie wtedy wariował i przy gotowaniu będę musiał otworzyć okno.
Alternatywą jest montaż pochłaniacza zamiast okapu, lecz jest to dla mnie absolutnie beznadziejna opcja, której chciałbym uniknąć.

Czy mam jakieś alternatywy? Czy rzeczywiście problem z podciśnieniem jest realny? Czym to de facto grozi, gdybym w kuchni miał wlot do oddzielnego, wyprowadzonego ponad dach, kanału wentylacyjnego?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik

Re: Rekuperacja o okap kuchenny

Post autor: Tomasz_Brzeczkowski »

Okap jest do kuchni gazowych i węglowych, do elektrycznych nie ma sensu a nawet jest szkodliwy.
Okap nie zakłóca wentylacji, po prostu podciśnienie sprawia, że są mniejsze opory nawiewu i więcej powietrza przez centralę wchodzi.
rekuperacja od 1989r

WojtekK1902
Początkujący
Początkujący

Post autor: WojtekK1902 »

Dziękuję za odpowiedź. Przyznam, że to dla mnie rewolucyjne podejście. Czy okap nie ma za zadanie odciągać zapachy i tłuszcze z jedzenia? (przepraszam jeśli to głupie pytanie)

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik

Post autor: Tomasz_Brzeczkowski »