Cześć,
jestem laikiem w temacie, stąd prośba o wyrozumiałość prostoty zagadnienia.
Mam niemal wykończone mieszkanie, kwestia jest tego typu, że z uwagi na finanse, trochę w czasie odsuwa się możliwość zrobienia schodów.
Chciałbym przez jakiś czas mieszkać z betonowymi niewykończonymi schodami, jednak mam pewien problem, deweloper oddał oczywiście nieoczyszczone schody, do tego wykonawca, który robił gładzie, dodał swoje i w efekcie końcowym zostałem z ogromnie brudnymi schodami i naklejonym na nich gipsem.
Zdarłem tego gipsu ile dałem radę. Niestety i tak jest on nabity we wszelkie chropowatości stopni schodów, nawet szczotką drucianą idzie ciężko, aby to usunąć, a przy okazji zaczynam też zdzierać wtedy sam beton.
Przechodząc do konkretów:
1) czy mogę zagruntować te stopnie, bez idealnego oczyszczenia ich z gipsu (liczę, że po zagruntowaniu, nie będzie z nich się już tak pyliło)? Są też jakieś naklejone plamy z jakiejś gumowej farby, nie wiem co oni i na którym etapie od dewelopera rozlali na tych schodach
2) jak ewentualnie inaczej zakryć te schody niewielkim kosztem, żebym mógł posprzątać sobie mieszkanie - póki nie ogarnę tych schodów, sprzątanie jest bez sensu, bo no stop roznoszę pył ze schodów
3) czy te wszystkie ubytki w stopniach schodów to wada którą powinienem zgłosić deweloperowi czy to nie ma znaczenia dla montażu schodów? Jest pełno ubytków, odszczerbień i jakiś parchów.
Ogólnie jak początkowo je oczyszczałem, to na 17 stopni zebrałem kilka kilogramów pyłu i gipsu z nich tak były zajechane.
Poniżej zdjęcia obrazujące jak to wygląda:
https://photos.app.goo.gl/8fSAVEPFc6N83nwc6
Z góry dziękuję za pomoc,
Tomek
Schody betonowe - gruntowanie i ocena uszkodzeń
Re: Schody betonowe - gruntowanie i ocena uszkodzeń
Powierzchnia betonowych schodów nie będzie przeszkadzała w montażu okładzin drewnianych lub płytek.