średnica rur do wody w domu

Instalacja wodna w mieszkaniu czy w domu to bardzo istotna kwestia. Jeżeli masz problem ze swoją instalacją wodną, nie wiesz jak ją rozplanować, jak zainstalować hydrofor, czy wykonać podłączenia, tutaj znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

MrBee1
Początkujący
Początkujący

średnica rur do wody w domu

Post autor: MrBee1 »

Witam, nie znam się na tym i jestem laikiem, mianowicie hydraulik rozłożył mi piony wodne w nowym domu (pex al pert) tynki już poszły i ma dokończyć rozkładanie przed posadzkami. Problem jest taki, że wydaje mi się że średnica tych rurek jest za mała.. mianowicie dwie wychodzące z kotłowni mają średnicę wewnątrz 1,4cm a jedna 1 cm, do baterii łazienkowych, prysznica podejścia są na tych o średnicy 1 cm. Pytanie czy przy włączonej pralce, prysznicu itp nie spadnie cisnienie i czy te rury 1/2 cala wystarczą? Na wąż ogrodowy wyjście na średnicy 1/2 będzie ok? Z hydraulikiem jeszcze nie rozmawiałem, bo dzisiaj na to wpadłem.

Interno
Superużytkownik
Superużytkownik

Re: średnica rur do wody w domu

Post autor: Interno »

MrBee1 pisze: 1. Pytanie czy przy włączonej pralce, prysznicu itp nie spadnie cisnienie i czy te rury 1/2 cala wystarczą?
2. Z hydraulikiem jeszcze nie rozmawiałem, bo dzisiaj na to wpadłem.
1. To zależy od systemu prowadzenie rur: trójnikowy czy rozdzielaczowy.
Cały system prowadzenia rur i ich stopniowania średnicami należy zaprojektować tak aby podczas eksploatacji nie było niespodzianek z poborem wody.
2. Trzeba było rozmawiać przed pracami. Czyli zawierzyłeś fachowcowi jak coś będzie nie tak z wodą zapewne Ci to przerobi na własny koszt.

Sprawdź od jakich średnic zaczynają się pex al pert bo chyba od 16x2 mm więc 12mm to już inne rurki.
Jak z kotłowni wyszedł 16 mm to już niewielkie ma pole stopniowania średnic ale może masz mały dom i nie wiele tych punktów pobrań wody.

MrBee1
Początkujący
Początkujący

Post autor: MrBee1 »