Witam
Proszę o porade gdyż jestem kompletnie zielony w tym temacie.
Zrobiłem fundament wykonawca stwierdzil ze na izolacje jest za zimno i ze najlepiej będzie zrobić ja na wiosnę.
Teraz okazuje sie ze do okola fundamentu stoi sporo wody w wykopach ok 20-30 cm.
Wykonawca twierdzi ze to w żadnym wypadku nie przeszkadza. Gdyż fundament jest juz zalany i taka woda nie jest w stanie nic mu zrobić czy to prawda co mówi wykonawca?
Ewentualnie podpowiedzcie co zrobić
Woda wokół fundamentów
Moderator: Redakcja e-izolacje.pl
-
Gość10463
Re: Woda wokół fundamentów
dupa nie wykonawca ... zalewasz ławy, robisz izolację poziomą na ławach, stawiasz ściany fundamentowe i izolujesz po obu stronach - nawet przy - 5 można robić hydroizolację w wykopach A jak dupa wykonawca ma pytania niech zapozna się z DIN 18195
Re: Woda wokół fundamentów
Cześć.
Trochę dni już upłynęło od Twojego zapytania...
Dla mnie ważna jest w pierwszej kolejności informacja:
1. W obrębie jakich gruntów wykonaliście wkop fundamentowy: np. piaski, piaski gliniaste, glina, glina piaszczysta (inne).
2. Czy przed pracami było wykonane rozpoznanie geotechniczne a przynajmniej geologiczne (czy ustalono na jakiej głębokości występuje zwierciadło wód podziemnych, z jakimi gruntami będziesz miał do czynienia w poziomie posadowienia i w bezpośredniej bliskości - strefie oddziaływania obiektu budowlanego)?
3. Jeśli nic nie było rozpoznane to czy w momencie wykonywania wkopu fundamentowego w dnie wkopu była jakakolwiek wilgoć (w dotyku grunt wilgotny, mokry ?)?
4. Jakie były grunty w momencie kopania - jakieś warstwowane (jaki jest okoliczny teren, czy w pobliżu płynie ciek, znajduje się rów melioracyjny - czy jest w nim woda, a jeśli tak na jakiej głębokości względem powierzchni okolicznego terenu ?
Napisz mi proszę gdzie jest dom (miejscowość, gmina, numer geodezyjny nieruchomości ... może uda mi się pobieżnie ustalić jakąś przyczynę...)
Trochę dni już upłynęło od Twojego zapytania...