Kotly z podajnikiem - przekladnia (motoreduktor)
Moderator: Redakcja e-instalacje.pl
-
Paweł_Małek
- Superużytkownik

- Posty: 993
- Rejestracja: 18 kwie 2006, 22:10
- Lokalizacja: Tychy
Kotly z podajnikiem - przekladnia (motoreduktor)
Jesli ktos posiada kociol, z podajnikiem, w ktorym zastosowano przekladnie firmy BEFARED to polecam wymontowac przekladnie, postawic tak zeby silnik byl skierowany do gory, po czym rozebrac silnik. Po wyjeciu wirnika sprawdzic czy jest obecny pierscien Simmera uszczelniajacy wal silnika.
Jesli niema - to nalezy go zamontowac.
Trafil mi sie do naprawy taki motoreduktor - po 4 lataxch pracy olej wyplukal smar z lozyska silnika i zalal silnik co skonczylo sie jego zniszczeniem. W tym reduktorze NIE BYLO pierscienia uszczelniajacego pomiedzy przekladnia a silnikiem!!!!!
Ponadto w czesci zalanej olejem zastosowano lozyska kryte, zawierajace fabryczny smar, ktory okazal sie niekompatybilny z zastosowanym w tej przekladni olejem.
Z tego zmaru i oleju zrobila sie "ciapa" z grodkami, co spowodowalo koniecznosc wymiany lozysk.
W czesci zalanej olejem zastosowac lozyska odkryte, w silniku - zakryte pierscieniami gumowymi.
Granice strefy zalanej olejem stanowi simmering na wale silnika.
Radze sprawdzic stan przekladni poki silnik nie jest zalany olejem - jesli bedzie to nadaje sie do przewiniecia, gdyz olej zniszczy izolacje uzwojen. (uzwojenia zwyklego silnika nie sa odporne na dzialanie oleju)
Jesli niema - to nalezy go zamontowac.
Trafil mi sie do naprawy taki motoreduktor - po 4 lataxch pracy olej wyplukal smar z lozyska silnika i zalal silnik co skonczylo sie jego zniszczeniem. W tym reduktorze NIE BYLO pierscienia uszczelniajacego pomiedzy przekladnia a silnikiem!!!!!
Ponadto w czesci zalanej olejem zastosowano lozyska kryte, zawierajace fabryczny smar, ktory okazal sie niekompatybilny z zastosowanym w tej przekladni olejem.
Z tego zmaru i oleju zrobila sie "ciapa" z grodkami, co spowodowalo koniecznosc wymiany lozysk.
W czesci zalanej olejem zastosowac lozyska odkryte, w silniku - zakryte pierscieniami gumowymi.
Granice strefy zalanej olejem stanowi simmering na wale silnika.
Radze sprawdzic stan przekladni poki silnik nie jest zalany olejem - jesli bedzie to nadaje sie do przewiniecia, gdyz olej zniszczy izolacje uzwojen. (uzwojenia zwyklego silnika nie sa odporne na dzialanie oleju)
...
Nie wiem, czy to dobry pomysł, aby rozbierać przekładnię, jak jest na gwarancji.
Przekładni BEFARED nie trzeba rozbierać, aby sprawdzić, czy jest simmering. O tym czy jest mówi norma silnika tj.:
IP 54 - brak simmeringa z jednej i drugiej strony silnika- wykonanie na kraje europejskie ( w tym Polskę)
IP 55 - simmering od strony czoła silnika, brak od strony wirnika (tył). To dodatkowe zabezpieczenie, za które BEFARED pobierał dopłatę, później był to już standard
IP 56 - simmering po obu stronach silnika.
Kontrolę o której Pan pisze mozna przeprowadzić ewentualnie po upływie gwarancji i tylko dla tego modelu przekładni BEFARED.
Przekładnie NORD czy Chiaravalli nie maja połączenia bezpośredniego silnika z przekładnią zalaną olejem, tam są przekładki w formie najczęściej plastikowych zazębień. Przekładnie NORDa czy Chiaravalli są osobno zalewanymi elementami i w razie awarii wymienia się konkretny moduł.
Przekładni BEFARED nie trzeba rozbierać, aby sprawdzić, czy jest simmering. O tym czy jest mówi norma silnika tj.:
IP 54 - brak simmeringa z jednej i drugiej strony silnika- wykonanie na kraje europejskie ( w tym Polskę)
IP 55 - simmering od strony czoła silnika, brak od strony wirnika (tył). To dodatkowe zabezpieczenie, za które BEFARED pobierał dopłatę, później był to już standard
IP 56 - simmering po obu stronach silnika.
Kontrolę o której Pan pisze mozna przeprowadzić ewentualnie po upływie gwarancji i tylko dla tego modelu przekładni BEFARED.
Przekładnie NORD czy Chiaravalli nie maja połączenia bezpośredniego silnika z przekładnią zalaną olejem, tam są przekładki w formie najczęściej plastikowych zazębień. Przekładnie NORDa czy Chiaravalli są osobno zalewanymi elementami i w razie awarii wymienia się konkretny moduł.
Jarecki
Serdecznie pozdrawiam wszystkich
na forumbudowlane.pl
Serdecznie pozdrawiam wszystkich
na forumbudowlane.pl
Re: Kotly z podajnikiem - przekladnia (motoreduktor)
Przekładnie i motoreduktory oraz cała gama produktów dostępna jest na stronie http://przekladniebonfiglioli.pl Doradztwo na najwyższym poziomie w związku z tym mogę z czystym sumieniem polecić tą firmę.
-
SUSPENSER
- Superużytkownik

- Posty: 666
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 21:15
- Lokalizacja: Miłoszyce, tel. 690 678 778
- Kontakt:
Re: Kotly z podajnikiem - przekladnia (motoreduktor)
Odkopanie wątku sprzed 8 lat po to, żeby wrzucić reklamę to dopiero jest desperacja 
Preferuję kontakt przez @ bo prywatne wiadomości znikają.
Re: Kotly z podajnikiem - przekladnia (motoreduktor)
Jeżeli chodzi o motoreduktory to możesz je zakupić Motoredukory są elektromechanicznym układem napędowym.W sprzedaży posiadają motoreduktory od firm Besel, Motovario, Bonfiglioli, SITI, STM, Chiaravalli a termin oczekiwań mają dośc krótkie, wystarczy wejść na stronę i złożyć zamówienie, najlepiej jest wcześniej zadzwonić.
Re: Kotly z podajnikiem - przekladnia (motoreduktor)
To co mogę Wam polecić w temacie jakim jest przekładnia, to zajrzyjcie sobie najlepiej na stronę https://www.dualsystem.com.pl/przekladnie-walcowo-stozkowe/ . Ja zamówiłem tam jakiś czas temu przekładnie walcowo-stożkowa i szczerze mogę powiedzieć, że jeśli chodzi o jakość to jest to najlepsze rozwiązanie. Dodatkowo na pewno nie przepłacicie za ten sprzęt i mam nadzieję, że skorzystacie z porady 

