Chciałbym zapytać o możliwość wykonania otworów na odpływ oraz dopływ w wody w ścianie nośnej w bloku 4-piętrowym. Pomysł narodził się, gdy podjęliśmy z kobietą decyzję o przeniesieniu kuchni w formę aneksu w salonie. Przyznam szczerze, że jestem bardzo zielony w kwestiach budowlanych, dlatego mam nadzieję, że pokierujecie "świeżaka" krok po kroku
Otwór w ścianie nośnej w bloku
-
Nowaczek1989
- Początkujący

Otwór w ścianie nośnej w bloku
Na wstępie witam serdecznie wszystkich użytkowników
Chciałbym zapytać o możliwość wykonania otworów na odpływ oraz dopływ w wody w ścianie nośnej w bloku 4-piętrowym. Pomysł narodził się, gdy podjęliśmy z kobietą decyzję o przeniesieniu kuchni w formę aneksu w salonie. Przyznam szczerze, że jestem bardzo zielony w kwestiach budowlanych, dlatego mam nadzieję, że pokierujecie "świeżaka" krok po kroku
Chciałbym wiedzieć jakiej średnicy potrzebne będą otwory na odpływ oraz dopływ wody, a także, czy mogę wykonać taki zabieg bez zgłaszania tego faktu do spółdzielni ? Z góry ślicznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Łączę pozdrowienia, Konrad.
Re: Otwór w ścianie nośnej w bloku
To zależy jak bardzo poyebanych masz sąsiadów. Jak normalni to niczego nie zgłaszaj bo z reguły spółdzielnie robią problemy z czymkolwiek. A z przebiciem ściany pod rurę fi 5 albo 7,5cm (zależy od odległości od pionu i co chcesz nią odprowadzić-jak tylko jeden zlew to 5 wystarczy ale jak zmywarka i zlew to już lepiej 7,5 żeby ci nie waliło wody do zlewu przy spuszczaniu) nie będzie większych problemów. Kup na aliewro otwornicę do betonu na SDSa pożycz od znajomego młotowiertarkę i na przód żołnierzu!
-
Nowaczek1989
- Początkujący

Dziękuję bardzo za poradę.