Wymiana instalacji elektrycznej
Moderator: Redakcja e-instalacje.pl
-
przemo0018
- Początkujący

Re: Wymiana instalacji elektrycznej
Bo prawda jest taka że nie bardzo wiem pod które gniazdko podłącze pralkę i teraz mam dylemat.
Jak to zrobić???
Czy lepiej obwód zwykły jedno gniazdkowy pod który będzie podłączone małe urządzenie zabezpieczyć bezpiecznikiem 10A??
Czy spokojnie można zabezpieczyć ten obwód bezpiecznikiem 16A i nic złego się nie stanie???
Cały czas pracujemy na przewodach 3*2,5mm
Jak to zrobić???
Czy lepiej obwód zwykły jedno gniazdkowy pod który będzie podłączone małe urządzenie zabezpieczyć bezpiecznikiem 10A??
Czy spokojnie można zabezpieczyć ten obwód bezpiecznikiem 16A i nic złego się nie stanie???
Cały czas pracujemy na przewodach 3*2,5mm
-
krzysiek8k
- Początkujący

Witam, pozwolę się podłączyć pod temat. Właśnie jestem na etapie elektryki i chciałbym się upewnić czy moje przemyślenia są zgodne ze sztuką. Rozbudowuje sieć. Wygląda to następująco. Od słupa przewody do skrzynki i ze skrzynki do następnej skrzynki w oddzielnej części mieszkania po drodze podlicznik.
Generalnie zdania elektryków z którymi rozmawiałem są podzielone na temat przekroju przewodów do gniazdek. Jedni twierdzą, że 3x2,5 to przesada wystarczy 3x1,5 drudzy natomiast że 3x2,5 to właściwy przekrój.
Na moje wygląda to tak:
Gniazdka w kuchni zmywarka lodówka kuchenka i gniazdka robocze nad blatem 3x2,5 i będą w osobnych obwodach. W łazience również przewody 3x2,5 podobnie na zewnątrz budynku.
Pozostałe gniazdka w domu lepiej zrobić na 3x2,5 zgodnie z myślą przezorny zawsze ubezpieczony czy wystarczy te 3x1,5 ( jeśli chodzi o odbiorniki to rtv, komputery wiec raczej nic mocnego)
Oświetlenie będzie realizowane w postaci ledów wszędzie i przewód o przekroju 3x1,5.
Proszę o opinie.