Producenci systemów rekuperacyjnych?

Jeżeli Twoje rachunki za ogrzewanie są spore, masz pleśń w pokoju to może być spowodowane złą wentylacją w domu czy w mieszkaniu. Dowiedz się jak temu zaradzić i stworzyć zdrowy klimat w domu.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

Andrzej Banach
Początkujący
Początkujący

Producenci systemów rekuperacyjnych?

Post autor: Andrzej Banach »

Czy ciepło z kominka można włączyć w przewody nawiewne do pokoi wychodzące z rekuperatora? Dospel oferuje takie rozwiązanie ale spotkałem się z firmą, która nie pozwala zastosować takiego rozwiązania. Boi się, że mimo zastosowania klapy zwrotnej pomiędzy włączeniem z kominka a rekuperatorem, gorące powietrze może dostać się na wymiennik i go zniszczyć. Nie mam doświadczenia w projektowaniu coraz popularniejszych wentylacji z rekuperacją w domkach jednorodzinnych, dlatego proszę o pomoc w znalezieniu godnych polecenia producentów takich systemów. Nie ukrywam, że zależy mi na firmach, które proponują rozwiązania z umożliwiające podłączenie kominka do tej instalacji.
Dzięki za pomoc, pozdrawiam.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik

Post autor: Tomasz_Brzeczkowski »

Nie ma takich rozwiązań i nie chodzi tu o wymiennik itp. Nie da się pogodzić ogrzewania z wentylacją. Nie da się sterować. Strumień wentylacji jest stały, niezależny od temperatury w pokoju , dopasowany do ilości osób, natomiast ogrzewanie sterowane jest wyłącznie temperaturą. Są pomieszczenia o różnym zapotrzebowaniu na ciepło by utrzymać stałą temperaturę. Kolejny problem to, to, że rekuperator zapodaje świeże powietrze niewielkim strumieniem od góry, a ciepłe powietrze sensowniej jest nadmuchiwać dołem. Są też rzadsze sytuacje... mamy gości, palimy w kominku i chcemy więcej świeżego powietrza a mniej ciepła.
Zupełnie oddzielną kwestią są domy o małych potrzebach ciepła, gdzie ogrzewanie kominkiem po żadną postacią się nie sprawdza, robi się za gorąco.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
piwopijca
Aktywny
Aktywny
Kontakt: