Jaki piec z podajnikiem
Moderator: Redakcja e-instalacje.pl
Re: Jaki piec z podajnikiem
Witam. Przymierzam się do zakupu pieca na ekogroszek z podajnikiem oraz możliwością palenia drewnem (rzadko, ale czasem może się zdarzyć). Dom jednorodzinny o powierzchni grzewczej 170-180m2 ściany porotherm 24cm + 15cm styropian (0,031), poddasze ocieplone 25 cm wełny (0.033), okna nowe plastikowe z 3 szybami. Zastanawiam się nad piecem z firmy Ogniwo lub TQD HotFire. TQD ma bardzo kuszącą cenę, lecz nie mogę znaleźć zbyt wiele opinii o ich kotłach. Sprzedawcy proponowali moc 19KW z moich obliczeń wynika, że wystarczy 16-17KW (chociaż mogę się mylić). Proszę o opinie która z tych dwóch firma może być lepsza. Dodam, że jestem laikiem w tych sprawach jedynie wiem tyle co przeczytałem na forach.
- karoka65
- Superużytkownik

- Kontakt:
Wystarczy kociołek 10 do 12kW na ten domek.
- karoka65
- Superużytkownik

- Kontakt:
Tak.ptasznik pisze:wężownice schładzającą mam w starym układzie. Można ją wykorzystać przy nowym piecu?
Jak pisałem zabezpieczenie dotyczy układu zamkniętego.
No to sporo się pomyliłem. Zna Pan jeszcze jakieś opinie co do kotłów TQD?karoka65 pisze:Wystarczy kociołek 10 do 12kW na ten domek.
- karoka65
- Superużytkownik

- Kontakt:
Niestety nie znam tych kotłów.Kiezik pisze:No to sporo się pomyliłem. Zna Pan jeszcze jakieś opinie co do kotłów TQD?karoka65 pisze:Wystarczy kociołek 10 do 12kW na ten domek.
Proszę zajrzeć na moją stronę, może coś się spodoba, te znam myślę dobrze a niektóre bardzo dobrze.
Jeśli chce pan dokładnie wiedzieć jakie zapotrzebowanie będzie miał domek, również na stronie znajdzie pan namiar na firmę która zajmuje się takimi obliczeniami.