interesuje mnie zbudowanie domku letniskowego 25 m2 ale okazyjnie użytkowanego w zimie.
Konstrukcja lekka drewniana na solidnej podłodze nie dotykającej gruntu.
Jak powinien wyglądać przekrój ściany, czy stosować paroizolację?
Wstępnie myślałem o takim wyglądzie:
od zewnątrz::
1.Deska elewacyjna,
2.Wiatroizolacja,
3.Płyta OSB,
4.Szkielet drewniany z wełna mineralną, (10 cm supermaty)
5.Paroizolacja,
6.Boazeria drewniana
ewentulanie Boazeria na dodatkowym szkielecie z profili aby dołożyć wełny i doizolować naroża.
Czy wełna nie zawilgotnieje w okresie nieużytkowym, jesiennym, zimowym kiedy temperatura wewnątrz spadnie poniżej 0.
Jak powinna wyglądać wentylacja w takim domku?
Ogrzewanie elektryczne , domek być może będzie wynajmowany.
Jak wykonać przyłącza wodne w takim domku wodne aby zimą nie było kłopotów.?
A może cały czas utrzymywać plusową temperaturę?
Dziękuje za ewentualna pomoc.
Domek rekreacyjny, letniskowy okazyjnie użytkowany w okresie
Moderator: Redakcja e-izolacje.pl
Re: Domek rekreacyjny, letniskowy okazyjnie użytkowany w okr
Jeżeli jest wełna paroizolacją jest obowiązkowa (tak czy inaczej powinna być ale przy wełnie MUSI BYĆ). Folia paroszczelna od wewnątrz i membrana paroprzepuszczalna od zewnątrz. Jeżeli choćby czasowo będziesz dom zima ogrzewał wełna może okresowo ulegać zawilgoceniu, chodzi o zminimalizowanie ilości wilgoci do takiego poziomu by latem wilgoć mogła w całości odparować.
Wentylacja grawitacyjna przewidziana przez projektanta. Jeżeli jesteś tam zimą sporadycznie nie ma najmniejszego sensu bawić się w reuperatory itp
Przyłącze wody od sieci zewnętrznej najlepiej wykonać w izolowanej studzience z możliwością spuszczenia wody z instalacji prowadzonej na działce do domu. Instalacje na działce prowadź w izolowanej rurze lub zakop poniżej głębokości przemarzania (średnio ok.1m). Pionowy odcinek wejścia instalacji do domu z przebiciem przez podłogę koniecznie w izolacji poliuretanowej. W twoim przypadku właściwe byłoby wprowadzenie między izolację a rurę kabla termorezystancyjnego i włączanie zasilania gdy wyjeżdżasz na dłużej a spodziewasz się mrozów (to taki kabel który zaczyna grzać gdy temperatura spada poniżej określonej dla kabla wartości - tylko wtedy jest pobór mocy, więc kabel działa tylko wtedy gdy jest potrzebny).
Wentylacja grawitacyjna przewidziana przez projektanta. Jeżeli jesteś tam zimą sporadycznie nie ma najmniejszego sensu bawić się w reuperatory itp
Przyłącze wody od sieci zewnętrznej najlepiej wykonać w izolowanej studzience z możliwością spuszczenia wody z instalacji prowadzonej na działce do domu. Instalacje na działce prowadź w izolowanej rurze lub zakop poniżej głębokości przemarzania (średnio ok.1m). Pionowy odcinek wejścia instalacji do domu z przebiciem przez podłogę koniecznie w izolacji poliuretanowej. W twoim przypadku właściwe byłoby wprowadzenie między izolację a rurę kabla termorezystancyjnego i włączanie zasilania gdy wyjeżdżasz na dłużej a spodziewasz się mrozów (to taki kabel który zaczyna grzać gdy temperatura spada poniżej określonej dla kabla wartości - tylko wtedy jest pobór mocy, więc kabel działa tylko wtedy gdy jest potrzebny).
wg mnie nie. Lepiej wodę spuścić gdy wyjeżdżasz na długo (kilka miesięcy), lub włączyć kabel termorezystencyjny gdy wyjeżdżasz na krótsze okresy.konkret2 pisze:A może cały czas utrzymywać plusową temperaturę?

