Prośba o pomoc do ekspertów :)

Wszystko o kanalizacji i odwodnieniu. Dział poświęcony poradom na temat najnowszym rozwiązaniom technologicznym związanymi z kanalizacją, drenażem i oczyszczaniem ścieków.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

Dusia
Początkujący
Początkujący

Prośba o pomoc do ekspertów :)

Post autor: Dusia »

Witam serdecznie
jestem studentką Architektury Wnętrz,
ponieważ na studiach nie poruszamy tematu hydrauliki postanowiłam
dokształcić się na własną rękę, aby w przyszłości nie popełniać błędów projektowych.
Z góry uprzedzę, że pytania mogą się wydać banalne ale moja wiedza na temat hydrauliki jest znikoma
więc proszę o wyrozumiałość :wink:

Moje pytanie odnosi się do poniższej łazienki zlokalizowanej w bloku mieszkalnym.
Zaproponowany układ łazienki posiada miskę WC na przeciwko pionu kanalizacyjnego (kwadrat w prawym dolnym rogu). Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe skoro miska znajduje się na innej ścianie niż pion? A jeśli jest możliwe to bardzo proszę o podpowiedź w jaki sposób można to rozwiązać?

Pozdrawiam ciepło
Dusia
Obrazek

konieczny-jackowska
Początkujący
Początkujący
Kontakt:

Re: Prośba o pomoc do ekspertów :)

Post autor: konieczny-jackowska »

Miska ustępowa nie może być tak daleko od pionu kanalizacyjnego, takie rozwiązanie się nie sprawdzi, trzeba dodać pion albo przenieść miskę ustępową tam gdzie jest umywalka.
BTW: Te rysunki urządzeń sanitarnych to własny pomysł czy tak was uczą na architekturze?

wiwa
Aktywny
Aktywny

Post autor: wiwa »

Wg normy, to miska ustepowa powinna być oddalona od pionu ( który posiada rurę wywiewna wyprowadzona ponad dach) max 1,0m. Jeśli jest dalej należy zastosować dodatkowe odpowietrzenie pionu kanalizacyjnego, co się z dodatkową dekoracją w postaci rur.
W tym przypadku architekt w ogóle nie czuje instalacji sanitarnych. Miska ustępowa powinna być w miejscu umywalki.
wiwa

Bolas
Superużytkownik
Superużytkownik

Post autor: Bolas »

...lub w miejscu krzesła.