
LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ???
-
IWB
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
tak robią pomiary na zachodzie w cywilizowanym kraju, ciekaw jestem czy wiedzą ci nasi młotkarze co to za wózek i do czego służy
normalnie wszyscy się śmieją z nas, cała Europa i Amerykanie już nawet ...


-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
No i... to nie były zwykłe młotki, tylko specjalistyczne maszyny.
-
IWB
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
ups .... ależ ta technika idzie do przodu, ciekawe gdzie ów ręczne specjalistyczne narzędzia można kupić na BARTYCKIEJ ktoś ma ???

-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
Młotki modalne PCB to łatwe w użyciu rozwiązanie, pozwalające na wymuszenie impulsu siłowego na testowanym obiekcie i dostarczenie sygnału elektrycznego z informacją o amplitudzie i częstotliwości zadanej siły.
Młotki modalne znajdują zastosowanie w takich celach jak:
Znajdowanie częstotliwości rezonansowych
Analiza modalna
Wykrywanie uszkodzeń strukturalnych
Dostępne zestawy KIT młotków modalnych zawieraja wszystkie elementy potrzebne do rozpoczęcia testów z analizatorem widma tj. akcelerometry do badania odpowiedzi danego obiektu na wymuszenie oraz odpowiednie układy kondycjonowania.
http://www.ects.pl/pliki/uploader/Produ ... mlotki.pdf
Młotki modalne znajdują zastosowanie w takich celach jak:
Znajdowanie częstotliwości rezonansowych
Analiza modalna
Wykrywanie uszkodzeń strukturalnych
Dostępne zestawy KIT młotków modalnych zawieraja wszystkie elementy potrzebne do rozpoczęcia testów z analizatorem widma tj. akcelerometry do badania odpowiedzi danego obiektu na wymuszenie oraz odpowiednie układy kondycjonowania.
http://www.ects.pl/pliki/uploader/Produ ... mlotki.pdf
-
IWB
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
rozumiem, ale czy te ręczne pulsatory kinetyczne, których używają wszechstronnie przy obdukcji warstwy skorodowanej chemicznie pod wpływem warunków atmosferycznych i/lub uszkodzeń mechanicznych powodowanych przez siły zginania podczas siły nacisku kół tocznych przez B 767 także należy uważać za niezbędne wyposażenie na lotniskach przy robotach renowacyjno-naprawczo-poprawczych ???
analizując dostępną dokumentację jestem zdania, iż ów pulsatory kinetyczne, nie mają przewodowego połączenia z jednostką przetwarzające dane, czyżby te akurat pulsatory mają połączenie bezprzewodowe ??
nie prościej kredą zaznaczyć kółeczko aby być pewnym gdzie następuje odspojenie i rozwarstwienie betonu tym bardziej, iż jak sądzę , stosowana będzie metoda iniekcji ciśnieniowej punktowej przy zastosowaniu chlorosulfonowych żywic elastomerowych CMS
analizując dostępną dokumentację jestem zdania, iż ów pulsatory kinetyczne, nie mają przewodowego połączenia z jednostką przetwarzające dane, czyżby te akurat pulsatory mają połączenie bezprzewodowe ??
nie prościej kredą zaznaczyć kółeczko aby być pewnym gdzie następuje odspojenie i rozwarstwienie betonu tym bardziej, iż jak sądzę , stosowana będzie metoda iniekcji ciśnieniowej punktowej przy zastosowaniu chlorosulfonowych żywic elastomerowych CMS
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
Są droższe metody. Np na Okęciu, w celu zbadania jakości pasa, wypełniono Boeinga 767 balastem i wyłączono bezpiecznik w obwodzie sterującym wysuwanie podwozia. Wolę modalne pulsatory kinetyczne! A zwłaszcza gdybym był balastem.
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
Nie zawinił tu wykonawca ani nadzór. Moim zdaniem posypali pas solą,
a tego eksperymentu raczej żaden beton nie wytrzyma. Po naprawie będą wiedzieli że beton powinno się odmrażać alkoholem.
a tego eksperymentu raczej żaden beton nie wytrzyma. Po naprawie będą wiedzieli że beton powinno się odmrażać alkoholem.
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
Ja też wolę alkohol od soli.
-
IWB
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
widzę winiu że coś masz w głowie
ciekawe czy wiedzą jakie ciśnienie krystalizacyjne na chlorek sodu i co tak naprawdę powoduje krystalizację tej soli....
rozmawiałem z kimś kto obsługuje MODLIN - wolę tego nie pisać na forum
ale powiem tak : czego nie zrobią będzie ciągle problem co roku i po sezonie zimowym
rozmawiałem z kimś kto obsługuje MODLIN - wolę tego nie pisać na forum
ale powiem tak : czego nie zrobią będzie ciągle problem co roku i po sezonie zimowym
-
IWB
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
trochę przykładów ciśnienia krystalizacyjnego soli
ANHYDRYT : 132,5 atm
HIALIT : 219 atm
TENARDYT: 115 atm
MIRABILIT: 27,7 atm
EPSOMIT 42,5 atm
beton konstrukcyjny najmocniejszy to C100/115 także można sobie porównać
ANHYDRYT : 132,5 atm
HIALIT : 219 atm
TENARDYT: 115 atm
MIRABILIT: 27,7 atm
EPSOMIT 42,5 atm
beton konstrukcyjny najmocniejszy to C100/115 także można sobie porównać
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
Żaden zemnie ekspert.We wojsku byłem jakiś czas w obsłudze pasa i co nieco na ten temat wiem.
-
IWB
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
może do odladzania pasów startowych nie tyle co alkohol -glikol, tylko octan magnezu i potasu
to najdroższe metody odladzania dróg i pasów startowych ale najbezpieczniejsze właśnie ze względu na beton tam stosowany ... kiedyś też mocznik był ale to było bardzo dawno temu ...
związki soli i brak jej neutralizacji będą powodować dalszą destrukcję podłoża - proste jak konstrukcja cepa tylko trzeba mieć o tym pojęcie ... nie będę uczył jak to robić oraz czym
to samo dotyczy wszelkich betonów "od kostki brukowej po filary mostów" wszędzie gdzie zastosowano chlorek wapnia, magnezu, sodu oraz octany
to najdroższe metody odladzania dróg i pasów startowych ale najbezpieczniejsze właśnie ze względu na beton tam stosowany ... kiedyś też mocznik był ale to było bardzo dawno temu ...
związki soli i brak jej neutralizacji będą powodować dalszą destrukcję podłoża - proste jak konstrukcja cepa tylko trzeba mieć o tym pojęcie ... nie będę uczył jak to robić oraz czym
to samo dotyczy wszelkich betonów "od kostki brukowej po filary mostów" wszędzie gdzie zastosowano chlorek wapnia, magnezu, sodu oraz octany
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
Testowałem kiedyś rozmrażanie kratki ściekowej na ulicy z dwu metrowej rurki wbitej na 2 m w grunt - przenosiła tyle ciepła, że kratka ściekowa była drożna ! Może na pasie startowym - do zbrojenia takie słupki na dwa m gł.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2013, 15:57 przez Tomasz_Brzeczkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: LOTNISKO MODLIN - porozmawiamy o rekonstrukcji betonu ??
Nie wiem czy to był metanol czy etanol wiem że alkohol, czysty używany był do spryskiwaczy szyb samolotów, natomiast roztworem zraszany był pas.

