Górne spalanie

Informacje na temat instalacji grzewczych, ogrzewania domu, kotłów CO. Dowiedz się jak ogrzać mieszkanie i jakie wybrać instalacje grzewcze aby rachunki nas nie zaskoczyły.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

beeksx
Początkujący
Początkujący

Górne spalanie

Post autor: beeksx »

Witam, posiadam kocioł viadrus u22 taki jak na obrazku http://www.fuego.pl/photo/viadrus_u22523-2.jpg podłączony do lokalnego co. Jestem kompletnym laikiem w temacie palenia, ale jakoś mi idzie, choć łatwo nie jest. Usłyszałem gdzieś, że o wiele lepiej można wykorzystać potencjał kotła i paliwa w momencie gdyby się paliło od góry układając węgiel na samym dole i drewno oraz papier na górze. Kocioł nie ma dmuchawy ani żadnego innego podzespołu, który działałby na prąd (oprócz pompy). Pytanie jest takie - czy w takim kotle można palić od góry? Czy potrzeba do takiego palenia jakiegoś specjalnego kotła. Mam z nim problem - jest dobry cug, ale jak kocioł się rozgrzeje i zostanie sam żar to strasznie się z niego kopci po dorzuceniu węgla. Na początku jak się rozpala takiego problemu nie ma, tylko jak jest już rozgrzany. Nie wiem co może być tego przyczyną. Kocioł posiada regulowaną klapkę (tę na dole) która dopuszcza powietrze w zależności od temperatury i jak jest rozgrzany to jest raczej przymknięta. Proszę o rady, najbardziej mi zależy na tym górnym spalaniu, ale nie wiem czy mogę sobie na coś takiego pozwolić. Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi.

grzegorz andrychiewicz

Re: Górne spalanie

Post autor: grzegorz andrychiewicz »

beeksx pisze: Usłyszałem gdzieś, że o wiele lepiej można wykorzystać potencjał kotła i paliwa w momencie gdyby się paliło od góry układając węgiel na samym dole i drewno oraz papier na górze. .
I dobrze usłyszałeś ,poza tym sąsiedzi nie będą przeklinali pod nosem,gdy będą patrzeć na twój komin.
beeksx pisze: Mam z nim problem - jest dobry cug, ale jak kocioł się rozgrzeje i zostanie sam żar to strasznie się z niego kopci po dorzuceniu węgla. .