Cześć, chciałbym zadać teoretyczne pytanie odnośnie stropu Kleina.
Jestem studentem budownictwa( II semestr) i podczas zaliczenia z jednego przedmiotów padło pytanie o żebro rozdzielcze w stropie kleina. Przejrzałem kilka książek , szukałem informacji w wyszukiwarkach, ale na nic takiego trafić nie mogłem. Jak takie coś może wyglądać? Dwa pręty przeprowadzone przez belki? Bo nad lub pod raczej nie.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
[pytanie] Strop kleina
Moderator: Redakcja e-izolacje.pl
-
IWB
Re: [pytanie] Strop kleina
oj studenci studenci i jak wy chcecie nasze miejsce zająć 

opisów ci nie dam bo m się nie chce ... mam inne ważniejsze sprawy na głowie

opisów ci nie dam bo m się nie chce ... mam inne ważniejsze sprawy na głowie
Dzięki za odpowiedź, strop kleina wiem jak wygląda, z czego się składa, ale gdzie tutaj żebro rozdzielcze czy może płaskownik pokazany na przekrojach podłużnych pełni taką funkcję?
To mówisz że wiesz jak wygląda strop Kleina a potem zadajesz głupie pytania, tam nawet płaskownika nie ma tylko dwuteownik. Jak pewne wiesz taki strop można wykonywać do 6m, jeśli jednak strop jest długi, bądź będzie obciążony dużymi siłami wprowadzamy żebro rozdzielcze w połowie bądź po 3,6m. Starałem się prosto
Dawid2304
Panowie!
Student zadał dobre pytanie, ale nie otrzymał odpowiedzi.
Można by mu odpowiedzieć, że żebra rozdzielcze są charakterystyczne dla stropów gęstożebrowych, a strop Klein'a takim nie jest, ale nie zmienia to faktu, że różnice w ugięciach belek mogą wystąpić, a za tym czy można wyrównać ich ugięcia?
Przyznam się, że osobiście nie spotkałem się z żebrami rozdzielczymi w stropach Kleina, ani nie przypominam sobie ich z książek.
Jedyny pomysł jaki nasuwa mi się to stężenie płaskownikami na zmianę raz nad, raz pod belką.
Mogły by być jeszcze skręcone o 180* podczas przeplotu, co dało by możliwość złączenia dwóch krzyżujących się płaskowników. Do tego całość w betonie i byłoby to coś na wzór żebra rozdzielczego.