Izolacja i ocieplenie przedwojennego domu
Moderator: Redakcja e-izolacje.pl
Izolacja i ocieplenie przedwojennego domu
Witam wszystkich Forumowiczow i prosze o rade kompleksowa: jakie zastosowac materialy izolacyjne i ocieplajace przy remoncie przedwojennego domu? Fundamenty z cegly naciagnely woda, wiec w niektorych miejscach we wnetrzu domu pojawil sie grzyb. Jestem laikiem w sprawach budowlanych, wiec z gory dziekuje za proste wskazowki.
Materiały izolacyjne:
hydroizolacja ->pozioma (jeżeli nie ma to odtworzenie za pomocą) iniekcja ciśnieniowa
pionowa ->bitumiczne masy KMB lub mineralne zaprawy uszczelniające
termiczne: poniżej poziomu gruntu -polistyren XPS, powyżej zwykły styropian EPS-70 (FS-15) lub wełna mineralna.
Antygrzyb - BORAMON
hydroizolacja ->pozioma (jeżeli nie ma to odtworzenie za pomocą) iniekcja ciśnieniowa
pionowa ->bitumiczne masy KMB lub mineralne zaprawy uszczelniające
termiczne: poniżej poziomu gruntu -polistyren XPS, powyżej zwykły styropian EPS-70 (FS-15) lub wełna mineralna.
Antygrzyb - BORAMON
folia kubełkowa... czemu nie
robota będzie za parę lat...
i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji
robota będzie za parę lat...
i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
-
Paweł_Małek
- Superużytkownik

- Posty: 993
- Rejestracja: 18 kwie 2006, 22:10
- Lokalizacja: Tychy
mostki termiczne
Panie Brzeczkowski jak zamierza Pan eliminowac mostki temiczne typu styk sciany dzialowej i zewnetrznej (daje to przerwe w izolacji sciny zewnetrznej), stropy pomiedzy kondygnacjami na w budynku pietrowym gdzie stropy sa betonowe, strop pomiedzy ostatnim pietrem a strychem.
Przewaznie w takim obiekcie izolacja bedzie nad ostatnim stropem (pomiedzy stropem a dachem), strop bedzie mostkiem termicznym, bo jak sie da te 50 cm od srodka (pod stro na suficie) to z wysokosci pomieszczenia zostaje 1,7m (obecny stan: 2,2m)
Podobnie strop nad piwnicami - tu czesc izolacji musi byc nad stropem (pozostanie wysokosc pom. 2m), reszta po stronie piwnicy (pozostanie wysokosc piwnicy 1,9m)
ogrzewanie
Jesli Pani planuje ogrzewanie elektryczne to warto sie zastanowic nad malym kominkiem
lub agregatem i uladem SZR
zeby jak braknie pradu grzac tym kominkiem. W Polsce energrtyka nie odpowiada za szkody wynikle z przerwy w zasilaniu czy niedotrzymanie parametrow zasilania (napiecie, czestotliwosc, zaklocenia) i jesli nie bedzie pradu tydzien i np zamarznie Pani instalacja wodna to moze Pani zapomniec o jakimkolwiek odszkodowaniu z strony energetyki.
Wykonujac instalacje elektryczna warto wykonac ochrone przepieciowa (ochronnik klacy A
na slupie (przylacze napowietrzne), ochronnik kat. B i C w glownej rozdzielnicy, miedzy tymi ochronnikami elememt odsprzegajacy (jest to dlawik), ochronniki klasy D przy gniazdach przeznaczonych do sprzetu elektronicznego, role tych ochronnikow spelni tez listwa komputerowa byle to byla listwa polskiej produkcji a nie chinszczyzna z marketu.
Do komputera i innych urzadzen wrazliwych na zaniki warto dac UPS gdyz zanik o czasie trwania 0,1 sekundy moze zawiesic komputer a nawet uszkodzic twardy dysk. Takie zaniki to w plskiej energetyce codziennosc. Obwoby zasilajace pogrzewacze czy grzejniki z sterowaniem elektronicznym tez musza miec ochronnik klasy D)
Robiac wszystko na elektryke nie ma sensu wykonywac dluzszych odcinkow instalacji cieplej wody tylko zasilac indywidualnie lub grupowo odbiory z podgrzewaczy miejscowych - na lazienke wiekszy podgrzewacz co obsluzy prysznic i umywalke( 18kW przeplywowy najlepiej z plynna regulacja mocy - z takiego woda ma zadana temperature w calym zakresie przeplywow), w WC maly (5kW) przeplywowy pod umywalke, w kuchni sredni (8...11 kW) pod zlewozmywak, chyba ze zlewozmywak jest na scianie miedzy kuchnia i lazienka to wtedy podlaczyc z lazienki.
Dobrze zeby rury do cieplej wody nie mialy wiecej niz 2....3 m dlugosci od podgrzewacza do najdalszego punktu.
Koniecznie na wejscu do instalacji wodnej zalozyc filtr siatkowy gdyz baterie bezdotykowe i pogrzewacze "nie lubia" zanieczyszczen mechanicznych.
Dobrze jest 1 kran pozostawic "dotykowy" zeby dzialal jak nie ma pradu gdzyz wtedy moze byc potrzebna woda (np jak sie ktos oparzy przy uzywaniu swieczki czy rozpalaniu kominka)
Przewaznie w takim obiekcie izolacja bedzie nad ostatnim stropem (pomiedzy stropem a dachem), strop bedzie mostkiem termicznym, bo jak sie da te 50 cm od srodka (pod stro na suficie) to z wysokosci pomieszczenia zostaje 1,7m (obecny stan: 2,2m)
Podobnie strop nad piwnicami - tu czesc izolacji musi byc nad stropem (pozostanie wysokosc pom. 2m), reszta po stronie piwnicy (pozostanie wysokosc piwnicy 1,9m)
ogrzewanie
Jesli Pani planuje ogrzewanie elektryczne to warto sie zastanowic nad malym kominkiem
lub agregatem i uladem SZR
zeby jak braknie pradu grzac tym kominkiem. W Polsce energrtyka nie odpowiada za szkody wynikle z przerwy w zasilaniu czy niedotrzymanie parametrow zasilania (napiecie, czestotliwosc, zaklocenia) i jesli nie bedzie pradu tydzien i np zamarznie Pani instalacja wodna to moze Pani zapomniec o jakimkolwiek odszkodowaniu z strony energetyki.
Wykonujac instalacje elektryczna warto wykonac ochrone przepieciowa (ochronnik klacy A
na slupie (przylacze napowietrzne), ochronnik kat. B i C w glownej rozdzielnicy, miedzy tymi ochronnikami elememt odsprzegajacy (jest to dlawik), ochronniki klasy D przy gniazdach przeznaczonych do sprzetu elektronicznego, role tych ochronnikow spelni tez listwa komputerowa byle to byla listwa polskiej produkcji a nie chinszczyzna z marketu.
Do komputera i innych urzadzen wrazliwych na zaniki warto dac UPS gdyz zanik o czasie trwania 0,1 sekundy moze zawiesic komputer a nawet uszkodzic twardy dysk. Takie zaniki to w plskiej energetyce codziennosc. Obwoby zasilajace pogrzewacze czy grzejniki z sterowaniem elektronicznym tez musza miec ochronnik klasy D)
Robiac wszystko na elektryke nie ma sensu wykonywac dluzszych odcinkow instalacji cieplej wody tylko zasilac indywidualnie lub grupowo odbiory z podgrzewaczy miejscowych - na lazienke wiekszy podgrzewacz co obsluzy prysznic i umywalke( 18kW przeplywowy najlepiej z plynna regulacja mocy - z takiego woda ma zadana temperature w calym zakresie przeplywow), w WC maly (5kW) przeplywowy pod umywalke, w kuchni sredni (8...11 kW) pod zlewozmywak, chyba ze zlewozmywak jest na scianie miedzy kuchnia i lazienka to wtedy podlaczyc z lazienki.
Dobrze zeby rury do cieplej wody nie mialy wiecej niz 2....3 m dlugosci od podgrzewacza do najdalszego punktu.
Koniecznie na wejscu do instalacji wodnej zalozyc filtr siatkowy gdyz baterie bezdotykowe i pogrzewacze "nie lubia" zanieczyszczen mechanicznych.
Dobrze jest 1 kran pozostawic "dotykowy" zeby dzialal jak nie ma pradu gdzyz wtedy moze byc potrzebna woda (np jak sie ktos oparzy przy uzywaniu swieczki czy rozpalaniu kominka)
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
A 30 cm wełny w ścianie od środka, 30 cmstyropianu w podłodze i 50 cm wełny w dachu to dyrektywy na 2006 rok uwzględniające koszty energii za parę lat , oraz limity emisji CO2 które będą nie tylko dla samochodów!!!! ale i dla domowych instalacji grzewczych!!!. Ja tak stosuję już kilkanaście lat i nikt nie płakał, że za mało płaci za ogrzewanie. A przy okazji dom jest tańszy w budowie.
Kominek istotnie ma byc.
Za szczegoly odnosnie instalacji elektrycznej bardzo dziekuje; wlasnie otrzymalam projekt instalacji, wiec bedzie mozna na biezaco wprowadzic zmiany.
Odnosnie cieplej wody: wc na parterze i lazienka na pietrze sa niemal w jednym pionie, natomiast kuchnia na parterze w pewnym oddaleniu. Planujemy jednak tylko jeden duzy bojler. Ogrzewacze przeplywowe wydaja mi sie niespecjalnie energooszczedne, a montowanie mniejszych zbiornikow w kazdym pomieszczeniu z zapotrzebowaniem na ciepla wode oznaczaloby zajecie czesci powierzchni. Jak duze bylyby straty przy prowadzeniu przewodow cieplej wody na odleglosc wieksza niz 3 m?
Za szczegoly odnosnie instalacji elektrycznej bardzo dziekuje; wlasnie otrzymalam projekt instalacji, wiec bedzie mozna na biezaco wprowadzic zmiany.
Odnosnie cieplej wody: wc na parterze i lazienka na pietrze sa niemal w jednym pionie, natomiast kuchnia na parterze w pewnym oddaleniu. Planujemy jednak tylko jeden duzy bojler. Ogrzewacze przeplywowe wydaja mi sie niespecjalnie energooszczedne, a montowanie mniejszych zbiornikow w kazdym pomieszczeniu z zapotrzebowaniem na ciepla wode oznaczaloby zajecie czesci powierzchni. Jak duze bylyby straty przy prowadzeniu przewodow cieplej wody na odleglosc wieksza niz 3 m?
Witam, jestem tu nowy. Kupiłem podobnie jak Pani domek przedwojenny. Z tąróżnicą, że posiada on piwnice. W piwnicy jest duża wilgoć - w domu nie ma jej wcale. Wiem, że muszę osuszyć piwnice, ale nie wiem czy powinienem zatrudnić firmę(nie bardzo mnie na to stać) czy może da się to zrobić z paroma kolegami?
Ogrzewanie planuję węglowe z piecem w piwnicy. Proszę napisać czy wystarczy okopać dom wokól i go zaizolować czy też trzeba podcinać mury?
Ogrzewanie planuję węglowe z piecem w piwnicy. Proszę napisać czy wystarczy okopać dom wokól i go zaizolować czy też trzeba podcinać mury?
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa

