Witam .
W łazience około 2 lat temu , robiłem remont mieszkania ( stan deweloperski). Wymyśliłem sobie ogrzewanie podłogowe-elektryczne. Położono kabel bezpośrednio na membrane wodoodporną zalano to posadzką samopoziomującą 30 mm. połozono kafle na kleju elastycznym. Po tych dwóch latach wszystkie płytki odeszły- są luźne. Ogrzewanie nie działa ( w sumie od początku prawie nie grzało). Płytki są zerwane. Pogodziłem się z tym. Ogrzewnie olałęm. Pytanie i problem . W chwili obecnej chciałbym położyć nowe płytki gresowe 50 na 50 , fuga 1mm. na kleju elastycznym. pomieszczenie (łazienka) wielkości 4m2. czy moge to zrobić na posadzce która już jest? Stare płytki zebrałem, posadzka jest. Choć jest popękana dość znacznie. Wydaje się trzymać podłoża. czy mogę położyć na niej ten gres? Czy jakoś ją wzmocnić? Nie jestem w 100% pewien że trzyma się podłoża-membrany. Czy to jest problem biorąc pod uwagę jej grubość? Wydaje się stabilne mimo wbijania przecinaka w szpary ruch nie jest znaczący ,prawie nie wyczuwalny. Widziałem matę wzmacniającą do tynków, może ja dodatkowo zastosować? Proszę o rade co należy zrobić w takim przypadku. Przyjmując nawet wersję, że posadzka odspoiła się od podłoża, czy można położyć na niej płytki?
Pozdrawiam.
Wylewka samopoziomująca- odpadajace kafle -pękniecia.
Moderator: Redakcja e-mieszkanie.pl
Re: Wylewka samopoziomująca- odpadajace kafle -pękniecia.
Najpierw należy zastanowić się dlaczego poprzednie płytki odeszły.Czy klej był na całej powierzchni kafli czy tylko w tzw plackach?
-
Glazurnik_Rotberg
- Zainteresowany

- Posty: 61
- Rejestracja: 16 cze 2011, 15:35
- Kontakt:
Re: Wylewka samopoziomująca- odpadajace kafle -pękniecia.
Trochę za mało jest informacji aby określić precyzyjnie przyczynę problemów . Bez nich propozycja rozwiązania może nie być prawidłowa. Ale przyczynami odspojeń mogą być:
-niestabilne podłoże z izolacji termicznej (styropian niskiej jakości lub nierówno ułożony),
- jeżeli jest taka izolacja to warstwa wylewki jest zbyt cienka, zalecana grubość to 6-8 cm, w przypadku posadzki cementowej,
- słaba jakość posadzki, np. przelanie wody skutkuje zwiększonym skurczem i spękaniami, zmniejszeniem wytrzymałości i spoistości,
- brak dylatacji obwodowych, wzdłuż ścian i progu drzwiowym, dylatacje umożliwiają kompensacje zmian liniowych podłoża i okładziny powstających od temperatury,
- zastosowaniem zbyt małej szerokości spoiny między płytkami, w przypadku braku również dylatacji, powstały naprężenie powodujące odklejenie się płytek,
- brak hydroizolacji podpłytkowej, zawilgocenie podłoża i w związku z tym powstanie odkształceń liniowych.
Warunkiem skuteczności napraw jest uzyskanie stabilnego podłoża i odpowiedniej nośności.
Możesz to uzyskać na kika sposobmów:
1. Wymiana podłoża, szczególnie w przypadku wpływu jakości izolacji termicznej,
2. Wzmocnienie podłoża, zszycie za pomocą żywicy epoksydowej i nierdzewnych łączników stalowych, ograniczamy w ten sposób oddziaływanie spękań, bo tworzymy jedną płytę,
3. Wykonanie nadlewki o grubości min. 2 cm,
4. Wykonanie oddzielenia od podłoża za pomocą maty drenażowo-rozdzielającej o grubości około 7 mm, przeszpachlowanej klejem (np. Rotberg R 26)
do przyklejania płytek polecałabym ten sam klej. Spoina o szerokości min. 3-5 mm, np. Rotberg R 51. Warto również pamiętać o wykonaniu hydroizoalcji podpłytkowej, np. z folii lub zaprawy wodoszczelnej.
-niestabilne podłoże z izolacji termicznej (styropian niskiej jakości lub nierówno ułożony),
- jeżeli jest taka izolacja to warstwa wylewki jest zbyt cienka, zalecana grubość to 6-8 cm, w przypadku posadzki cementowej,
- słaba jakość posadzki, np. przelanie wody skutkuje zwiększonym skurczem i spękaniami, zmniejszeniem wytrzymałości i spoistości,
- brak dylatacji obwodowych, wzdłuż ścian i progu drzwiowym, dylatacje umożliwiają kompensacje zmian liniowych podłoża i okładziny powstających od temperatury,
- zastosowaniem zbyt małej szerokości spoiny między płytkami, w przypadku braku również dylatacji, powstały naprężenie powodujące odklejenie się płytek,
- brak hydroizolacji podpłytkowej, zawilgocenie podłoża i w związku z tym powstanie odkształceń liniowych.
Warunkiem skuteczności napraw jest uzyskanie stabilnego podłoża i odpowiedniej nośności.
Możesz to uzyskać na kika sposobmów:
1. Wymiana podłoża, szczególnie w przypadku wpływu jakości izolacji termicznej,
2. Wzmocnienie podłoża, zszycie za pomocą żywicy epoksydowej i nierdzewnych łączników stalowych, ograniczamy w ten sposób oddziaływanie spękań, bo tworzymy jedną płytę,
3. Wykonanie nadlewki o grubości min. 2 cm,
4. Wykonanie oddzielenia od podłoża za pomocą maty drenażowo-rozdzielającej o grubości około 7 mm, przeszpachlowanej klejem (np. Rotberg R 26)
do przyklejania płytek polecałabym ten sam klej. Spoina o szerokości min. 3-5 mm, np. Rotberg R 51. Warto również pamiętać o wykonaniu hydroizoalcji podpłytkowej, np. z folii lub zaprawy wodoszczelnej.
-
IWB
Re: Wylewka samopoziomująca- odpadajace kafle -pękniecia.
PYTANIE DO GLAZURNIKÓW
no dobrze a kto powie jaka powinna być odległość pomiędzy płytką na podłodze a płytką na ścianie cokołem, jaka szeroka szczelna w mm i czym się je wypełnia. Ja wiem ale pytam innych o doświadczenia z tego punku newralgicznego.
no dobrze a kto powie jaka powinna być odległość pomiędzy płytką na podłodze a płytką na ścianie cokołem, jaka szeroka szczelna w mm i czym się je wypełnia. Ja wiem ale pytam innych o doświadczenia z tego punku newralgicznego.

