Docieplenie sciany trójwarstwowej z pustaka żużlowego
Moderator: Redakcja e-izolacje.pl
Docieplenie sciany trójwarstwowej z pustaka żużlowego
Witam
Moze ktos będzie na tyle zorientowany w sprawie ocieplania scian ze pomoze mi odpowiedziec na pytanie czy ocieplac sciane trójwarstwową z pustaka żużlowego.
Sciana jak widac na rysunku wybudowana jest w niestandardowy sposób, od zewnątrz jest pustak 19cm w środku 5cm styropianu , szczelina ok 1cm, pustak żużlowy 9cm.
Okno jest zamocowane w warstwie pustaka 19cm , czyli poza ociepleniem ze styropianu.
Wydaje mi sie ze ocieplenie budynku z zewnątrz nawet wełną mineralną może powodowac zawilgocenie ścian, niestety bez docieplenia dom szybko sie wychładza.
(dodatkowe informacje: Nadproża jedynie zbrojone drutem w zaprawie - nie ocieplane, budynek z 3 pietrami, piwnice: 2xpustak 19 cm bez ocieplenia, pietro: 19 cm pustaka + 5cm styropian + 9cm pustaka, pietro 1: 19 cm pustaka + 5cm styropian + 9cm pustaka -tutaj wystepuja sciany skosne ocieplone 15cm wełną mineralną. Stropy izolowane od zewnątrz pustakiem 9cm. Dom wybudowany na spadku co oznacza ze piwnice z jednej strony umieszczone sa w ziemi do ok 2metry z drugiej calkowicie odkryte sciany.)
Moje pytanie dotyczy tylko tego: Czy i czym ocieplac taki dom? Czy nie spowoduje to zawilgocenia scian i osłabienia konstrukcji scian,które i tak wybudowano bez wyobraźni.
Prosze o komentarze
Moze ktos będzie na tyle zorientowany w sprawie ocieplania scian ze pomoze mi odpowiedziec na pytanie czy ocieplac sciane trójwarstwową z pustaka żużlowego.
Sciana jak widac na rysunku wybudowana jest w niestandardowy sposób, od zewnątrz jest pustak 19cm w środku 5cm styropianu , szczelina ok 1cm, pustak żużlowy 9cm.
Okno jest zamocowane w warstwie pustaka 19cm , czyli poza ociepleniem ze styropianu.
Wydaje mi sie ze ocieplenie budynku z zewnątrz nawet wełną mineralną może powodowac zawilgocenie ścian, niestety bez docieplenia dom szybko sie wychładza.
(dodatkowe informacje: Nadproża jedynie zbrojone drutem w zaprawie - nie ocieplane, budynek z 3 pietrami, piwnice: 2xpustak 19 cm bez ocieplenia, pietro: 19 cm pustaka + 5cm styropian + 9cm pustaka, pietro 1: 19 cm pustaka + 5cm styropian + 9cm pustaka -tutaj wystepuja sciany skosne ocieplone 15cm wełną mineralną. Stropy izolowane od zewnątrz pustakiem 9cm. Dom wybudowany na spadku co oznacza ze piwnice z jednej strony umieszczone sa w ziemi do ok 2metry z drugiej calkowicie odkryte sciany.)
Moje pytanie dotyczy tylko tego: Czy i czym ocieplac taki dom? Czy nie spowoduje to zawilgocenia scian i osłabienia konstrukcji scian,które i tak wybudowano bez wyobraźni.
Prosze o komentarze
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Oj kurcze nieciekawa sytuacja.Paranoiczna ściana!
Wbrew pozorom jest to trudny problem jak docieplić.Być może daltego nie było odpowiedzi.Ja przeczytałem to dziś i postam się Ci coś doradzić.
Tu złotego środka nie ma.Aby twoja praca przyniosła efekt bedziesz musiał rozważyć pewne ustępstwa.
Wyjaśniam - są konsekwencje wynikajace z fizyki budowli. Docieplenie TAKIEJ sciany warstwowej od zewnątrz powoduje stworzenie tzw sandwich-a. Pustak żużlobetonowy wbrew pozorom zacznie przemarzać.Sic! Czemu - stworzysz termos.Para która tu się dostanie zacznie się wykraplać między styropianami a więc w pustaku i obniży jeszcze bardziej jego żałosną izolacyjność a przy niskiej temperaturze woda przymrozi się.Całe twoje ciepło jest akumulowane w tej 9 cm "licówce".
Co robić -
OPCJA A - niestety wycieplić od wewnątrz z użyciem folii paroizolacyjnej + karton gips
Efekt sandwich-a będzie zminimalizowany gdyz dziewiatka będzie w strefie temperatur powyzej punktu rosy.Koszty techniczne - mniejsza powierzchnia,brak akumulacji ciepła czyli wyłączenie ogrzewania = szybkie wychłodzenie budynku
A tak z ciekawości ta paroizolacja ze zdjęcia poprzednika jakaś dziwna,wiekszość takich folii jest w kolorze zółtym i są kierunkowe.
OPCJA B - patrząc i wierząc że budynek jest tak skonstruowany jak na Twoim przekroju -Warto zrobic odkrywke wieńcy aby się upewnic i zaprosić jakiegoś inżyniera,lub konstruktora aby Ci to potwierdził po odkrywce.
Bo wg mnie ....wywal tą dziewiątke i ten styropian z wewnątrz!!!!
Stropy wygląda ze stoja na żużlobetonie.Dziewiątka jest samonośna ktoś podejrzewam juz próbował docieplać ten budynek na swój sposób.
Po wywaleniu powieksza Ci się powierzchnia,tynk suchy lub z agregatu gipsowy.
A ścianę żużlobetonową docieplasz z zewnątrz co najmniej 12 cm styropianu a najlepiej 15 cm.Na całej powierzchni budynku to wyjdzie róznica rzedu 1200 zł - a jaka oszczędność w eksploatacji!I masz jak Pan Bóg przykazał.
Szczerze wolałbym więcej wydać i mieć komfort (opcja B) niż iść na ustępstwa i się godzić(opcja A). A z zewnątrz radzę Ci nie robić.
I zostawiam Cie z Tymi przemyśleniami do wyboru.
Aaaaa i jeszcze jedno to nie tylko wilgoć Ci się pojawia to woda przesączajaca się przez żużlobeton bo nad oknami powinno byc zaizolowane taśmą EPDM!
OPCJA B rozwiazuje ten problem w OPCJI A trzeba to zrobić!
Wbrew pozorom jest to trudny problem jak docieplić.Być może daltego nie było odpowiedzi.Ja przeczytałem to dziś i postam się Ci coś doradzić.
Tu złotego środka nie ma.Aby twoja praca przyniosła efekt bedziesz musiał rozważyć pewne ustępstwa.
Wyjaśniam - są konsekwencje wynikajace z fizyki budowli. Docieplenie TAKIEJ sciany warstwowej od zewnątrz powoduje stworzenie tzw sandwich-a. Pustak żużlobetonowy wbrew pozorom zacznie przemarzać.Sic! Czemu - stworzysz termos.Para która tu się dostanie zacznie się wykraplać między styropianami a więc w pustaku i obniży jeszcze bardziej jego żałosną izolacyjność a przy niskiej temperaturze woda przymrozi się.Całe twoje ciepło jest akumulowane w tej 9 cm "licówce".
Co robić -
OPCJA A - niestety wycieplić od wewnątrz z użyciem folii paroizolacyjnej + karton gips
Efekt sandwich-a będzie zminimalizowany gdyz dziewiatka będzie w strefie temperatur powyzej punktu rosy.Koszty techniczne - mniejsza powierzchnia,brak akumulacji ciepła czyli wyłączenie ogrzewania = szybkie wychłodzenie budynku
A tak z ciekawości ta paroizolacja ze zdjęcia poprzednika jakaś dziwna,wiekszość takich folii jest w kolorze zółtym i są kierunkowe.
OPCJA B - patrząc i wierząc że budynek jest tak skonstruowany jak na Twoim przekroju -Warto zrobic odkrywke wieńcy aby się upewnic i zaprosić jakiegoś inżyniera,lub konstruktora aby Ci to potwierdził po odkrywce.
Bo wg mnie ....wywal tą dziewiątke i ten styropian z wewnątrz!!!!
Stropy wygląda ze stoja na żużlobetonie.Dziewiątka jest samonośna ktoś podejrzewam juz próbował docieplać ten budynek na swój sposób.
Po wywaleniu powieksza Ci się powierzchnia,tynk suchy lub z agregatu gipsowy.
A ścianę żużlobetonową docieplasz z zewnątrz co najmniej 12 cm styropianu a najlepiej 15 cm.Na całej powierzchni budynku to wyjdzie róznica rzedu 1200 zł - a jaka oszczędność w eksploatacji!I masz jak Pan Bóg przykazał.
Szczerze wolałbym więcej wydać i mieć komfort (opcja B) niż iść na ustępstwa i się godzić(opcja A). A z zewnątrz radzę Ci nie robić.
I zostawiam Cie z Tymi przemyśleniami do wyboru.
Aaaaa i jeszcze jedno to nie tylko wilgoć Ci się pojawia to woda przesączajaca się przez żużlobeton bo nad oknami powinno byc zaizolowane taśmą EPDM!
OPCJA B rozwiazuje ten problem w OPCJI A trzeba to zrobić!
Re: Docieplenie sciany trójwarstwowej z pustaka żużlowego
Witam, mam podobną sytuację z tym że ściana wygląda tak pustek żużlowy 19cm 5 cm styropianu wkładanego w trakcje murowania i cegła. chciałbym ocieplić dom i po powyższych wypowiedziach obawiam się wilgoci. proszę o radę.
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Docieplenie sciany trójwarstwowej z pustaka żużlowego
Wilgoć jest od wewnątrz - z kondensacji dyfuzji pary. Izolacja powinna wyglądać tak:

Trzeba też pamiętać, że wszystkie prace termo modernizacyjne zaczynamy od zrobienia skutecznej wentylacji . Im grubsza izolacja tym większy problem z wilgocią!

Trzeba też pamiętać, że wszystkie prace termo modernizacyjne zaczynamy od zrobienia skutecznej wentylacji . Im grubsza izolacja tym większy problem z wilgocią!
Re: Docieplenie sciany trójwarstwowej z pustaka żużlowego
czyli docieplenie od zewnątrz nie wchodzi w grę ?? a w przypadku usunięcia warstwy cegieł i wewnętrznego styropianu ( wtedy zostanie jednowarstwowa ściana z pustaka żużlowego ?? pytam bo gdy zacznę docieplać od wewnątrz, pójdzie to kosztem pomieszczeń a nie ukrywam że nie są zbyt duże. do tej pory wentylacja pracowała bez problemów. nie było wilgoci.
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Docieplenie sciany trójwarstwowej z pustaka żużlowego
2 cm od wewnątrz z paroizolacją

da więcej niż 20 cm za murem i fundamentem.
Trzeba też mieć odzysk ciepła z wentylacji jak non stop leci zimne powietrze oknami to trudno o niskie rachunki.

da więcej niż 20 cm za murem i fundamentem.
Trzeba też mieć odzysk ciepła z wentylacji jak non stop leci zimne powietrze oknami to trudno o niskie rachunki.
