Drobny remont, odświeżenie ścian.
Moderator: Redakcja e-mieszkanie.pl
Drobny remont, odświeżenie ścian.
Witam!
Planuję przeprowadzić drobny remont w swoim pokoju. Chciałbym zacząć od ścian, odnowić je, załatać. Problem polega na tym, że nie mam doświadczenia w tej dziedzinie. Mimo to mam duże chęci podjęcia się zadania wyremontowania ścian. Kilka lat temu na ścian była kładziona gładź, a więc są gładkie za wyjątkiem obitych miejsc (obicia: 0,5 cm) oraz miejsc gdzie odstrzeliła farba (nie jest ich dużo) ponadto drobne zgrubienia po malowaniu. W związku z tym mam kilka pytań.
Czy osoba bez doświadczenia powinna się podejmować takiego zadania?
Czym najlepiej pokryć obicia w ścianach?
Aby położyć farbę muszę ściągać stary kolor? (połlożony jest dulux, niby nadający się do czyszczenia)
Planuję przeprowadzić drobny remont w swoim pokoju. Chciałbym zacząć od ścian, odnowić je, załatać. Problem polega na tym, że nie mam doświadczenia w tej dziedzinie. Mimo to mam duże chęci podjęcia się zadania wyremontowania ścian. Kilka lat temu na ścian była kładziona gładź, a więc są gładkie za wyjątkiem obitych miejsc (obicia: 0,5 cm) oraz miejsc gdzie odstrzeliła farba (nie jest ich dużo) ponadto drobne zgrubienia po malowaniu. W związku z tym mam kilka pytań.
Czy osoba bez doświadczenia powinna się podejmować takiego zadania?
Czym najlepiej pokryć obicia w ścianach?
Aby położyć farbę muszę ściągać stary kolor? (połlożony jest dulux, niby nadający się do czyszczenia)
1. Oczywiście ,że możesz to nic skąplikowanego jeśli chodzi o pokój.
2. Drobne zadrapania obicia wystarczy zaszpachlować masą finiszową po wyschnięciu przeszlifować delikatnie.
3.Farby nie musisz zrywać ale warto przelecieć sciany farba podkładową szczególnie kiedy zamieniasz kolor z ciemniejszego na jasny w innym przypadku może nie wyjść odzwierciedlenie koloru ze wzornika
2. Drobne zadrapania obicia wystarczy zaszpachlować masą finiszową po wyschnięciu przeszlifować delikatnie.