W rogu narożnego pokoju w bloku z lat 60-tych zbiera się wilgoć + lekka pleśń na styku sufitu z rogiem 2 zewnętrzych ścian, w tym jedna pod oknem z kaloryferem (kondensacja na 100%). Izolacja cieplna tych dwóch ścian jest fatalna (czuć wyraźnie powiew zimna). Rury centralnego ogrzewania z wodą do kaloryfera niestety idą w pozostałych dwóch rogach mieszkania, tak więc sytuacja jest dość zabawna - temperatura w połowie pokoju jest OK, ale przy ścianach zewnętrznych i podłodze jest bardzo zimno i trzeba zastawiać je szafami żeby za bardzo nie ciągnęło. Wspólnota mieszkaniowa przez najbliże parę lat nie ma zamiaru ocieplać budynku z zewnątrz, więc muszę ocieplić te ściany samemu w środku. Ale jak? Jak to bywa, 2 specjalistów ma rózne rady. Obydwoje doradzają mi zdrapać zawilgocony tynk i nałożyć tynk antypleśniowy + farbę, ale co do reszty są odmienne opinie. 1 że trzeba watę i płytę kartonowogipsową bezpośrednio zamontować do ściany, 2 zaś że trzeba zrobić 10 cm przestrzeń pomiędzy starymi a nowymi ścianami z płyt, tam wrzucić rurki co idą do kaloryfera i zrobić jeszcze w roku co wilgotnieje kratkę wentylacyjną. Obaj też mają logiczne argumenty 1 że izolacja terminaczna polega na przymocowaniu wełny do ściany a nie robieniu dziur w przestrzeni, drugi zaś że trzeba zrobić prestrzeń bo jak zacznie mi gnić znowu to grzyb będzie dopiero dużycg rozmiarów... Jaka jest Wasza rada? Dzieki z góry za podpowiedzi
kondensacja + ocieplenie
Moderator: Redakcja e-izolacje.pl
kondensacja + ocieplenie
Witam,
W rogu narożnego pokoju w bloku z lat 60-tych zbiera się wilgoć + lekka pleśń na styku sufitu z rogiem 2 zewnętrzych ścian, w tym jedna pod oknem z kaloryferem (kondensacja na 100%). Izolacja cieplna tych dwóch ścian jest fatalna (czuć wyraźnie powiew zimna). Rury centralnego ogrzewania z wodą do kaloryfera niestety idą w pozostałych dwóch rogach mieszkania, tak więc sytuacja jest dość zabawna - temperatura w połowie pokoju jest OK, ale przy ścianach zewnętrznych i podłodze jest bardzo zimno i trzeba zastawiać je szafami żeby za bardzo nie ciągnęło. Wspólnota mieszkaniowa przez najbliże parę lat nie ma zamiaru ocieplać budynku z zewnątrz, więc muszę ocieplić te ściany samemu w środku. Ale jak? Jak to bywa, 2 specjalistów ma rózne rady. Obydwoje doradzają mi zdrapać zawilgocony tynk i nałożyć tynk antypleśniowy + farbę, ale co do reszty są odmienne opinie. 1 że trzeba watę i płytę kartonowogipsową bezpośrednio zamontować do ściany, 2 zaś że trzeba zrobić 10 cm przestrzeń pomiędzy starymi a nowymi ścianami z płyt, tam wrzucić rurki co idą do kaloryfera i zrobić jeszcze w roku co wilgotnieje kratkę wentylacyjną. Obaj też mają logiczne argumenty 1 że izolacja terminaczna polega na przymocowaniu wełny do ściany a nie robieniu dziur w przestrzeni, drugi zaś że trzeba zrobić prestrzeń bo jak zacznie mi gnić znowu to grzyb będzie dopiero dużycg rozmiarów... Jaka jest Wasza rada? Dzieki z góry za podpowiedzi
W rogu narożnego pokoju w bloku z lat 60-tych zbiera się wilgoć + lekka pleśń na styku sufitu z rogiem 2 zewnętrzych ścian, w tym jedna pod oknem z kaloryferem (kondensacja na 100%). Izolacja cieplna tych dwóch ścian jest fatalna (czuć wyraźnie powiew zimna). Rury centralnego ogrzewania z wodą do kaloryfera niestety idą w pozostałych dwóch rogach mieszkania, tak więc sytuacja jest dość zabawna - temperatura w połowie pokoju jest OK, ale przy ścianach zewnętrznych i podłodze jest bardzo zimno i trzeba zastawiać je szafami żeby za bardzo nie ciągnęło. Wspólnota mieszkaniowa przez najbliże parę lat nie ma zamiaru ocieplać budynku z zewnątrz, więc muszę ocieplić te ściany samemu w środku. Ale jak? Jak to bywa, 2 specjalistów ma rózne rady. Obydwoje doradzają mi zdrapać zawilgocony tynk i nałożyć tynk antypleśniowy + farbę, ale co do reszty są odmienne opinie. 1 że trzeba watę i płytę kartonowogipsową bezpośrednio zamontować do ściany, 2 zaś że trzeba zrobić 10 cm przestrzeń pomiędzy starymi a nowymi ścianami z płyt, tam wrzucić rurki co idą do kaloryfera i zrobić jeszcze w roku co wilgotnieje kratkę wentylacyjną. Obaj też mają logiczne argumenty 1 że izolacja terminaczna polega na przymocowaniu wełny do ściany a nie robieniu dziur w przestrzeni, drugi zaś że trzeba zrobić prestrzeń bo jak zacznie mi gnić znowu to grzyb będzie dopiero dużycg rozmiarów... Jaka jest Wasza rada? Dzieki z góry za podpowiedzi
-
SGL
Re: kondensacja + ocieplenie
ocieplenie "od środka" to pudrowanie trupa.
Zakryjesz tylko grzyba karton gipsem, który bez cyrkulacji powietrza jeszcze bardziej będzie żreć zarażoną ścianę.
Zamiast takich debilnych pomysłów dostaw drugi grzejnik w miejscu gdzie dochodzi do przemarzania ściany i po sprawie.
Zakryjesz tylko grzyba karton gipsem, który bez cyrkulacji powietrza jeszcze bardziej będzie żreć zarażoną ścianę.
Zamiast takich debilnych pomysłów dostaw drugi grzejnik w miejscu gdzie dochodzi do przemarzania ściany i po sprawie.
Re: kondensacja + ocieplenie
Dostaw grzejnik? Przecież to blok i wspólnota... Na wiosnę przyszliby sprawdzać grzejniki a tam dodatkowy bez kalorymetru??? A pozwolenie na przeróbki? Nigdy w życiu nikt się nie zgodzi, bo rurki nowe by trzeba bylo do pionu podłączyć. Poza tym tonie rozwiąże problemu kiepskiej termoizolacji ścian - ja będę grzać, a ściany swoje przepuszczać
A co myślicie o pomyśle na tzw. płyty klimatyczne? Czy ma ktoś w tym względzie doświadczenie? Ile kosztuje m. kw.?
http://www.e-sciany.pl/a/916,plyty-klim ... d-wewnatrz
A co myślicie o pomyśle na tzw. płyty klimatyczne? Czy ma ktoś w tym względzie doświadczenie? Ile kosztuje m. kw.?
http://www.e-sciany.pl/a/916,plyty-klim ... d-wewnatrz
Re: kondensacja + ocieplenie
Witam,
W Pana sytuacji nie można stosować wełny mineralnej pod płyty ponieważ w połączeniu z wilgocią traci swoje właściwości izolacyjne.
Racją jest, że należy usunąć grzybnię i wykwit grzyba, zastosować środki grzybobójcze wraz z Ozonowaniem (patrz: www.klimateo.pl). Następną czynnością jest zastosowanie potocznie mówiąc tynków antygrzybicznych (chyba, że pozbędziemy się mostka termicznego, wtedy wystarczy jedynie tynk cementowo-wapienny)
Czy zastosowane są nawiewniki w oknach w celu eliminacji nadmiaru wilgoci w pomieszczeniach ?.
Jednym słowem występuje u Pana mostek termiczny.
Zapraszam do kontaktu z naszą firmą, uzyska Pan niezbędne informacje. www.klimateo.pl
Pozdrawiam
Technik Klimateo
W Pana sytuacji nie można stosować wełny mineralnej pod płyty ponieważ w połączeniu z wilgocią traci swoje właściwości izolacyjne.
Racją jest, że należy usunąć grzybnię i wykwit grzyba, zastosować środki grzybobójcze wraz z Ozonowaniem (patrz: www.klimateo.pl). Następną czynnością jest zastosowanie potocznie mówiąc tynków antygrzybicznych (chyba, że pozbędziemy się mostka termicznego, wtedy wystarczy jedynie tynk cementowo-wapienny)
Czy zastosowane są nawiewniki w oknach w celu eliminacji nadmiaru wilgoci w pomieszczeniach ?.
Jednym słowem występuje u Pana mostek termiczny.
Zapraszam do kontaktu z naszą firmą, uzyska Pan niezbędne informacje. www.klimateo.pl
Pozdrawiam
Technik Klimateo
Re: kondensacja + ocieplenie
Dziękuję za odpowiedź, ale to chyba częściowe rozwiązanie problemu... A co dalej z termoizolacją ścian? 
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kondensacja + ocieplenie
Oczywiście, że ocieplenie od wewnątrz załatwi sprawę ( wraz z wentylacją) tylko konieczna jest paroizolacja - odcięte od wody i wystudzone grzybki znikną. 

-
KatarzynaS
- Aktywny

- Posty: 140
- Rejestracja: 20 paź 2010, 18:36
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: kondensacja + ocieplenie
Ozonowanie to świetny sposób na pozbycie się wykwitów grzyba, czy pleśni z przegrody. Dopiero, gdy ściana będzie pozbawiona grzyba i zawilgocenia można myśleć o skutecznym ociepleniu wełną mineralną. Każde ocieplanie przegrody od środka należy jednak poprzedzić obliczeniami cieplno-wilgotnościowymi, aby nie dopuścić do sytuacji, w której znów będzie wilgoć w pomieszczeniu. Zawilgocenie wełny mineralnej skutkuje utratą jej właściwości termoizolacyjnych, a także przykrymi zapachami. Zachęcam do skorzystania z darmowego programu do obliczeń współczynnika temperaturowego i analizy kondensacji pary wodnej w zaprojektowanej przegrodzie. Program KI-Humidity znajdziesz na stronach Knauf Insulation w zakładce "Doradztwo" i dalej "Programy obliczeniowe". Jak słusznie zauważył Przedmówca przed wełną mineralną konieczne jest zastosowanie folii paroizolacyjnej (po ciepłej stronie izolacji - a więc od strony pomieszczenia ogrzewanego), która nie pozwoli na przenikanie pary wodnej do warstwy termoizolacyjnej.Klimateo pisze: W Pana sytuacji nie można stosować wełny mineralnej pod płyty ponieważ w połączeniu z wilgocią traci swoje właściwości izolacyjne.
Racją jest, że należy usunąć grzybnię i wykwit grzyba, zastosować środki grzybobójcze wraz z Ozonowaniem
Służę pomocą
e-Rzecznik KI
e-Rzecznik KI
-
SGL
Re: kondensacja + ocieplenie
A czy ja gdziekolwiek pisałem o lewiźnie ??? Oczywiste że na taką operacje wymagana jest zgoda administracji / zarządcy / właściciela nieruchomości.stalot pisze:Dostaw grzejnik? Przecież to blok i wspólnota... Na wiosnę przyszliby sprawdzać grzejniki a tam dodatkowy bez kalorymetru??? A pozwolenie na przeróbki? Nigdy w życiu nikt się nie zgodzi, bo rurki nowe by trzeba bylo do pionu podłączyć. Poza tym tonie rozwiąże problemu kiepskiej termoizolacji ścian - ja będę grzać, a ściany swoje przepuszczać![]()
Podłączenie nowych rurek i grzejnika do pionu to operacja góra na kilka godzin roboty, posiadając wszystkie wymagane pozwolenia, uzgodnienia etc nie ma żadnego problemu na taką operację.
Kiepska izolacja przegrody jest stricte związana z jej wilgotnością, wilgotność przegrody zaś jeżeli nie ma czynnika zwenętrzego (np urwana rynna z której leci woda po ścianie) jest stricte związana z temperaturą wewnątrz pomieszczeń.
Jeżeli nie chce ci się bawić w dostawienie grzejnika - postaw w tamtym miejscu grzejnik elektryczny (np olejowy).
Tomasz_Brzeczkowski - pokaż zdjęcia ściany (z zerwaną wełną i KG) z takim "ociepleniem" po 3-4 latach po "ociepleniu"... Ja widziałem - ty raczej nie...
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kondensacja + ocieplenie
Bardzo chętnie - widziałem takie - jakiś [...] dał izolację i nawet paroizolacje - i dał wentylację "grawitacyjną" !!! Są jeszcze tacy niedouczeni!Tomasz_Brzeczkowski - pokaż zdjęcia ściany (z zerwaną wełną i KG) z takim "ociepleniem" po 3-4 latach po "ociepleniu"... Ja widziałem - ty raczej nie...
jak walczyć z wilgocią? Wyrzucić "fachowca" od wentylacji "grawitacyjnej" razem z tą "wentylacją" i zaizolować np. http://www.superwand.pl/ czy reklamowane na naszym forum http://www.e-izolacje.pl/a/8632,plyta-i ... urothane-g Przez aluminium wilgoć praktycznie nie przejdzie a na aluminium też się kondensatu nie będzie, bo za nim jest izolacja termiczna i temperatura folii będzie wyższa od punktu rosy powietrza wewnętrznego.
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kondensacja + ocieplenie
czy uwagi o Panu Szanownego Draba...arek_d
Aktywny
Dołączył: 13.07.2009
Posty: 132
Skąd: Dolny śląsk
cytuj
Wysłany: 17.01.2012, 15:13 Temat postu: Re: węzeł ciesielski - potrzebny rysunek
Panie SGL, pozwole się wtrącić. Nie wiem co kieruje Panem pisząc te posty ( nabijanie bez sensownych, nic nie wnoszących postów? )
Może by Pan raczył jeszcze raz prześledzić merytorykę i wątpliwe przeintelektualizowanie Swoich postów! Można je zebrać w Swoim profilu!
Re: kondensacja + ocieplenie
i rozmawiamy o bloku gdzie z góry grzeją z dołu grzeją i z boków też grzeją czyli ta ściana nigdy nie będzie wystudzona i cały misterny plan w maliny poszedł. bo skoro transportowane będzie ciepło to i wilgoć też będzie transportowana , natomiast grzybek pozbawiony przewiewu warunki będzie miał idealne do dalszego rozwoju w przyspieszonym tempieTomasz_Brzeczkowski pisze:Oczywiście, że ocieplenie od wewnątrz załatwi sprawę ( wraz z wentylacją) tylko konieczna jest paroizolacja - odcięte od wody i wystudzone grzybki znikną.
-
Tomasz_Brzeczkowski
- Superużytkownik

- Posty: 24711
- Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: kondensacja + ocieplenie
Spotkałem się z taką opinią - wynika ona z braku teoretycznej wiedzy i doświadczenia - Teoria - to paroizolacja przed przegrodą i izolacja termiczna przed odbiornikiem (murem) - patrz Fizyka Budowli - temat analiza współczynnika przenikania ciepła
Praktyka, to - przy skutecznej wentylacji, paroizolacji dyfuzja pary ograniczona jest do poziomu zupełnie nieszkodliwego. Zawilgocenie poniżej 1%.
Wystarczy się uczyć fizyki
A zdjęcie ... jest skopiowane ze strony niemieckiego instytutu domów pasywnych - nie zagrzybionych
Praktyka, to - przy skutecznej wentylacji, paroizolacji dyfuzja pary ograniczona jest do poziomu zupełnie nieszkodliwego. Zawilgocenie poniżej 1%.
Wystarczy się uczyć fizyki
A zdjęcie ... jest skopiowane ze strony niemieckiego instytutu domów pasywnych - nie zagrzybionych
Re: kondensacja + ocieplenie
wystarczy w łączyć logikę może nie będzie to wilgoć z tego lokalu ale z lokali sąsiednich które wcale nie koniecznie muszą rozchodzić się liniowo o czym już niejednokrotnie pan wszystkich informował.
czyli dalej w malinach
czyli dalej w malinach
-
SGL
Re: kondensacja + ocieplenie
TB nie kieruje się ani logiką, ani wiedzą z zakresu budownictwa (bo jej zwyczajnie nie posiada)... ciągle pisze o fizyce budowli o której słyszał tylko gdzieś i kiedyś...
Jedyny cel jaki ma na tym forum to zanegować wszystkie znane metody po to by wcisnąć "jedyne lekarstwo" tj sprzedawaną przez niego wentylację mechaniczną... Aż dziw bierze że nie napisał jeszcze o matach grzewczych do trawników którymi również handluje jako panaceum na wszystkie "pozostałe" problemy w których nie da się zastosować WM.
Jedyny cel jaki ma na tym forum to zanegować wszystkie znane metody po to by wcisnąć "jedyne lekarstwo" tj sprzedawaną przez niego wentylację mechaniczną... Aż dziw bierze że nie napisał jeszcze o matach grzewczych do trawników którymi również handluje jako panaceum na wszystkie "pozostałe" problemy w których nie da się zastosować WM.
