Natynkowa instalacja elektryczna w bloku
Moderator: Redakcja e-instalacje.pl
Natynkowa instalacja elektryczna w bloku
Witam
Czeka mnie renowacja instalacji elektrycznej w starym bloku (60 lat).
Nie chcę wymieniać starej instalacji aluminiowej, bo to wiązałoby się ze skuwaniem całych ścian do cegły (stare tynki).
Mój plan - odcięcie starej instalacji (zostaje w ścianie) i położenie natynkowej instalacji miedzianej w plastikowych prowadnicach.
Pytanie - czy coś takiego jest praktykowane? Czy to ma sens? Ile kosztowało by to? co jest potrzebne (jakie komponenty są lepsze, czego nie kupować).
Nadmienię, że ja jestem laikiem i pracę wykona ktoś, kto się na rzeczy zna. Ja po prostu chcę zaproponować coś taniego (nie mogę skuwać ścian).
Proszę bardzo o odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Mariusz
Czeka mnie renowacja instalacji elektrycznej w starym bloku (60 lat).
Nie chcę wymieniać starej instalacji aluminiowej, bo to wiązałoby się ze skuwaniem całych ścian do cegły (stare tynki).
Mój plan - odcięcie starej instalacji (zostaje w ścianie) i położenie natynkowej instalacji miedzianej w plastikowych prowadnicach.
Pytanie - czy coś takiego jest praktykowane? Czy to ma sens? Ile kosztowało by to? co jest potrzebne (jakie komponenty są lepsze, czego nie kupować).
Nadmienię, że ja jestem laikiem i pracę wykona ktoś, kto się na rzeczy zna. Ja po prostu chcę zaproponować coś taniego (nie mogę skuwać ścian).
Proszę bardzo o odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Mariusz
Re: Natynkowa instalacja elektryczna w bloku
Na klatce przewody mogą iść w korytkach. Szansa, że ktoś zgodzi się na instalację elektryczną w domu w korytkach jest zerowa.
Generalnie robi się bruzdę obok istniejącej instalacji. Kładzie się nowe przewody, bezpieczniki, skrzynki. Nowy kabel doprowadza się do skrzynki w mieszkaniu, która zostaje wymieniona na nową z bezpiecznikami. Instalację w domu wymieniają sobie sami lokatorzy.