I po co mi była szkoła jak i tak nic mi nie wolno

Domowe prace związane z prądem mogą być bardzo niebezpieczne. Tutaj dowiesz się wszystkiego na temat instalacji elektrycznych począwszy, od wymiany kontaktu po podłączenie prądu.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

Magik_tapg
Początkujący
Początkujący

I po co mi była szkoła jak i tak nic mi nie wolno

Post autor: Magik_tapg »

Witam Jestem elektrykiem po szkole :shock: nie mam sepu. Nawet nie był mi potrzebny, zajmuję się od 8 lat robieniem remontów dla ludzi, między innymi elektryki. Instalacje robiłem nowe, ale zawsze w mieszkaniach i domkach gdzie wcześniej już jakies stare tam były, więc do niczego żadne papiery nie były mi potrzebne. zwykła wymiana.
A teraz mam wykonać instalacje w budynku gdzie tej instalacji niema, a warunkami przyłącza, które będzie wykonane przez zakład energetyczny jest to żeby elektryk naszykował skrzynkę bezpiecznikową i przewód to oni po dostarczeniu im dokómentów odpowiednich zrobią przyłącze.
Ale chwilunia o ile dobrze pamientam to jeśli ja dyplom zawodowy elektryka posiadam to mogę legalnie robić instalacje wewnęczne od licznika pod warónkiem że będę to robił bez napięcia :) bo gdybym chciał robić coś pod napięciem w domach to musiał bym mieć już sep choć do 1 kv to o co w tym chodzi co ja w końcu mogę prawnie a co nie???

elek
Początkujący
Początkujący

Re: I po co mi była szkoła jak i tak nic mi nie wolno

Post autor: elek »

Drogi kolego po fachu.
Jeżeli wykonujesz instalacje, nawet częściowe remonty, zakładasz gniazda wtykowe itp. to po zakończeniu prac należy wykonać pomiary instalacji. A do tego potrzebna jest grupa "E" w zakresie pomiarów. Aby zakład energetyczny podłączył licznik instalacja w nowym budynku musi mieć protokół pomiarów, musisz wypełnić zgłoszenie, narysować skrócony schemat i to wszystko podstemplować pieczątką z nr uprawnień (trzeba mieć też pieczątkę, same uprawnienia nie wystarczą).