Wentylacja z rury pcv

Jeżeli Twoje rachunki za ogrzewanie są spore, masz pleśń w pokoju to może być spowodowane złą wentylacją w domu czy w mieszkaniu. Dowiedz się jak temu zaradzić i stworzyć zdrowy klimat w domu.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

kordel55
Początkujący
Początkujący

Re: Wentylacja z rury pcv

Post autor: kordel55 »

Na wstępie chciałbym się przywitać.
Przeczytałem wiele postów na temat wentylacji, ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.
Jestem "zielony" jeśli chodzi o sprawy budowlane, więc wybaczcie być może głupie pytania:
Mam domek jednorodzinny w stanie surowym zamkniętym. Problem polega ta tym, że partaki (bo inaczej ich nazwać nie można) nie poprowadzili w ścianach kanałów wentylacyjnych. Dotyczy to kuchni, a także całości pokoi na poddaszu. Dodam, ze domek posiada dwa murowane kominy do doprowadzania spalin z kominka i pieca oraz wentylacji salonu i łazienek na parterze i piętrze. W pozostałych pomieszczeniach zaprojektowano instalację poprzez kanały zamontowane w ścianach i wyprowadzone przez dach (membrana + blacho-dachówka). I teraz moje pytania:
Z czego i jak mam zrobić kanał wentylacyjny z kuchni? Z czego i jak mam zrobić kanały wentylacyjne z pokoi na poddaszu?
W necie znalazłem takie kształtki: -http://www.went-dom.pl/strona.php?27384
Chciałbym z nich zbudować kanał wentylacyjny z kuchni, według projektu, czyli w ścianie. Czy te profile można przykryć tynkiem/gładzią? Jeśli tak, to jak to zrobić, żeby później ściana się w tym miejscu nie rysowała?
Z góry dziękuję za odpowiedź na tego posta.

samouk

Post autor: samouk »

kordel55 pisze:Z czego i jak mam zrobić kanał wentylacyjny z kuchni? Z czego i jak mam zrobić kanały wentylacyjne z pokoi na poddaszu?
W necie znalazłem takie kształtki:-http://www.went-dom.pl/strona.php?27384