Informatyka w budownictwie

Szukasz pomysłów na oryginalne rozwiązania lub masz nietypowe pytania dotyczące budowy albo wykończenia domu? Tu znajdziesz radę i podpowiedzi.

Moderator: Redakcja e-mieszkanie.pl

Awatar użytkownika
wtyka
Początkujący
Początkujący

Informatyka w budownictwie

Post autor: wtyka »

Witam.

Jestem studentem 4. roku budownictwa i chciałbym w bliskiej przyszłości poszukać pracy w tym kierunku, aby powoli uzupełniać dziennik praktyk. Chciałbym zatem zapytać, jakich programów używacie w pracy przy liczeniu konstrukcji, rysowaniu projektów, kosztorysowaniu etc. Do tej pory poznałem RobotMillenium, AutoCad 2D, MathLab, RM-Win i pakiet Spec-Bud. Dwa pierwsze pozanałem na uczelni, ale nie mam pojęcia czy np. Robota używa się w praktyce[koszt: 11tys.]. Czy zatem jest sens przyłożyć się do poznania tego softu? Za wszelaką pomoc - wielkie dzięki ; ]

Wtyk : ]

walasb
Początkujący
Początkujący

Re: Informatyka w budownictwie

Post autor: walasb »

Ja używam do obliczeń Robota, Plato, Rm-Win i oczywiście formuły napisane w excelu do różnych prostych rzeczy. Do rysowania oczywiście AutroCad. W wielu biurach projektowych śpecjalistycznych używają oprogramowania specjalistycznego typu Tekla, Bocad, Autocad Structural Detailing. Na rynku programów jest cale mnóstwo. Wszystkich nie jesteś w stanie opanować. A będziesz używać tych, które będą w biurze w ktorym będziesz pracował. Wg, mnie podstawa to Autocad, Rm-Win, Robot oraz coś do liczenia płyt ( Plato Abc-Płyta, lub inny).

Raybeez
Początkujący
Początkujący
Kontakt:

Post autor: Raybeez »

Do kosztorysowania to najpopularniejsza jest chyba NORMA. Jest wiele wersji bardziej lub mniej rozbudowanych. Wszystko z opisami znajdziesz na stronie producenta - AthenaSoft
Powodzenia!w.

Przemek

Post autor: Przemek »

ja polecam edbud kosztorys http://www.e-dach.pl/ksiegarnia,3.html

pj11
Początkujący
Początkujący
Kontakt:

Post autor: pj11 »

Do kosztorysowania...