Piec na paliwo stałe - podstawowe informacje

Informacje na temat instalacji grzewczych, ogrzewania domu, kotłów CO. Dowiedz się jak ogrzać mieszkanie i jakie wybrać instalacje grzewcze aby rachunki nas nie zaskoczyły.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

Bartnik1983
Początkujący
Początkujący

Piec na paliwo stałe - podstawowe informacje

Post autor: Bartnik1983 »

Witam!

Proszę chętne osoby o udzielenie mi podstawowych i rzetelnych informacji na temat użytkowania pieca na paliwo stałe (węgiel i drewno) z pompą.
Jestem zielony w tym temacie i chciałbym wiedzieć z jakimi zagrożeniami mogę mieć w przyszłości do czynienia. Czego się wystrzegać i jakie kroki podejmować w sytuacjach awaryjnych.

Ciężko mi sprecyzować konkretne zapytania, stąd prosiłbym o wszelkie Waszym zdaniem istotne uwagi dotyczące tego zagadnienia. Z góry serdecznie dziękuję!

wyrzutnia
Aktywny
Aktywny

Re: Piec na paliwo stałe - podstawowe informacje

Post autor: wyrzutnia »

Musisz obawiać się rosnących cen węgla :lol: A tak poważnie ,jeśli masz naczynie przelewowe otwarte, musisz uważać żeby ci nie zamarzło ,po to ono jest żeby w przypadku zagotowania wody rosnące ciśnienie miało którędy ''wybulgotać''

ondre
Aktywny
Aktywny

Post autor: ondre »

W razie niekontrolowanego wzrostu temperatury z jakiejś awaryjnej przyczyny nie gaś czasem wodą!!! :D nie obraź się ale takie działania się zdarzały!!! pamiętaj odciąć wtedy dopływ powietrza bo nie wiemy jaki masz układ grzewczy maksymalnie ograniczyć to najważniejsze. Ja przed przyłożeniem ognia podczas rozpalania zawsze sprawdzam stan napełnienia instalacji płynem. Poprostu mam manometr na kotle i widzę czy czasem nie ubyło od poziomu max.To dobre przyzwyczajenie. Zimą tak mocną pilnuję też czy nie zamarzło tak jak kolega powyżej napisał. No i przy dokładaniu do pieca pamietaj że może fuknąć, taki mały wybuch gazów w piecu a wtedy idzie oberwać furtką lub być poparzony gorącym podmuchem. Uważaj na to!!

samouk

Post autor: samouk »

Witam,