Wygięcie wzdłużne drzwi - reklamacja

Asortyment okien i drzwi jest tak duży, że wybór jest naprawdę trudny. Do tego montaż, konserwacja, czasem naprawy. Z tego działu możesz dowiedzieć się czym różnią się poszczególne typy i modele, jak wybrać odpowiednie okna i drzwi do Twojego domu i mieszkania, jak je prawidłowo osadzić, konserwować i co robić jeśli pojawią się jakieś problemy.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

qazqaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 02 gru 2012, 17:35

Wygięcie wzdłużne drzwi - reklamacja

Post autor: qazqaz »

Hej,

Ponad rok temu wprowadziliśmy się do nowo wybudowanego mieszkania. Od kilku miesięcy skrzydła do wejścia do mieszkania się nie domykają (są wygięte w "banana", ościeżnica trzyma pion, drzwi z domkiem dobrze wyregulowane). To nie tylko mój problem, ale wiem, że niektórzy sąsiedzi moją to samo. Oczywiście reklamowałem sprawę, ale z tego co widać dostałem ich standardowe pismo, które przesyłają każdemu (zgłoszenie wysłane do dewelopera):

Kod: Zaznacz cały

Na wstępie wskazujemy, że zapewnienie okresowego przeglądu drzwi i podjęcia czynności regulacyjnych oraz
konserwacyjnych, leży po stronie Właściciela lub Użytkownika lokalu mieszkalnego. Natomiast sam fakt
rozregulowania stolarki nie stanowi wady fizycznej czy montażowej produktu w rozumieniu przepisów Kodeksu
Cywilnego.
Następnie przypominamy, iż zgodnie z Instrukcją użytkowania mieszkania punkt 5 A „rękojmia nie obejmuje m.in.
przebarwień i odkształceń, uszkodzeń elementów i podzespołów powstałych na skutek pęcznienia materiału,
spowodowanych nadmierną wilgotnością powietrza”.
Na sam koniec informujemy, iż zgłoszenie podczas jego weryfikacji zostało również przesłane do producenta, w
odpowiedzi uzyskano opinię, iż w związku z występującą dużą różnicą temperatur w okresie grzewczym pomiędzy
lokalem mieszkalnym, a klatką schodową zgłaszane zjawisko jest efektem naturalnej pracy materiału, z którego
zostały wykonane drzwi. W okresie wiosenno – letnim sytuacja powinna wrócić do normy. W pierwszej kolejności
jednak zaleca się przeprowadzić regulację stolarki aby sprawdzić czy problem nie jest natury użytkowej, jak już
wspomniano powyżej regulacja stolarki drzwiowej leży w obowiązku właściciela lokalu mieszkalnego.
Totalna kpina. Drzwi nie napęczniały, nie było żadnego badania różnicy temp itp.

U mnie wystarczy mocniej domknąć drzwi albo "trzasnąć" nimi, ale sąsiad raz nie mógł po domknięciu drzwi ich otworzyć, ale nie w tym sprawa, nowe mieszkanie 1,5 roczne i z jednej klatki połowa sąsiadów ma problem z drzwiami wejściowymi do mieszkania.

Trochę poczytałem i jedynie znalazłem, iż mogę powołać się o przekroczeniu normy PN-EN 1530:2001 - wygięcie wzdłużne powyżej 4mm i przekroczeniu normy PN-EN 12046-2:2001 o przekroczeniu wartości siły operacyjnej 50N przy otwieraniu drzwi (to z ich certyfikatów).

Pytanie i prośba o pomoc - co napisać jeszcze w odwołaniu od reklamacji, aby ich zmusić do faktycznego sprawdzenia drzwi i ich naprawy - bo to jakaś masakra z ich jakością.

Dzięki za jakąkolwiek pomoc i pozdrawiam.

mazwoj
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 954
Rejestracja: 25 wrz 2016, 17:55

Re: Wygięcie wzdłużne drzwi - reklamacja

Post autor: mazwoj »

Temat rzeka ale postaram się zrobić z tego esencję aby nie zanudzić Cię na śmierć.
Norma odchylenia od płaskości skrzydła mówi o 2mm na każdy 1m wysokości drzwi. Badane skrzydło ma 200-kilka cm więc przyjmuje się, że będą to 4mm.
Co do samego badania.
Kładziesz skrzydło na płasko na np. stole. 10cm od gór i 10cm od dołu kładziesz pręt np. fi 10mm. Na pręcie kładziesz łatę i sprawdzasz czy masz gdzieś ponad 14mm (10mm pręt + 4mm norma) lub mniej jak 6mm (10mm pręt - 4mm norma).

Tu bym to zostawił - niech bada to sobie producent albo jego przedstawiciel.

Co od samej pracy skrzydła to jest to rzeczywiście normalne zjawisko. Sprawa polega na tym aby mieściło się to w normie i nie powodowało problemów z otwieraniem czy szczelnością. Stąd producenci dają w lekkich konstrukcjach płytowych (np. Erkado z modelem Herse) stalowe ceowniki. Płyta już się nie odkształci.
Dalej kwestia regulacji skrzydła na zawiasach. Małe wygięcia są dopuszczalne jak pisałem. Małe odchylenia koryguje się właśnie poprzez poprawne ustawienie skrzydła na zawiasach.

Co do reklamacji to pisz do dewelopera, bo on zapewnia (pewnie tak masz w umowie), że przez 2 lata wszystko będzie działało i niech przyjedzie i wyreguluje drzwi.

To oczywiście telegraficzny skrót i dużo zależy od tego czy ktoś ma dobrą wolę aby pomóc czy jej nie ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Okna i drzwi”