Termin załatwienia sprawy przez Starostwo
autor: petro » 21 paź 2008, 7:27
Witam
W postępowaniu w sprawie zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę, obowiązują przepisy kodeksu postępowania administracyjnego dotyczące terminów załatwiania spraw (art. 35 k.p.a.). Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania i nie wymagające prowadzenia postępowania wyjaśniającego. Jeżeli postępowanie dowodowe będzie konieczne, Starostwo ma miesiąc, a w sprawie szczególnie skomplikowanej dwa miesiące na załatwienie wniosku o zmianę pozwolenia na budowę. Natomiast nie rozpatrzenie wniosku w terminie granicznym 65 dni, oznacza że Starostwo naraża się na obowiązek uiszczenia kary za każdy dzień zwłoki, co wynika z odesłania w art. 36a ust. 3 Prawa budowlanego między innymi do przepisu art. 35 tej ustawy.
Reasumując, jeżeli Twój wniosek w sprawie zmiany pozwolenia nie jest sprawą szczególnie skomplikowaną to Starostwo ma 1 miesiąc na jej załatwienie, natomiast po przekroczeniu tego terminu zgodnie z art 36 par. 1 k.p.a. Urząd obowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
W praktyce wygląda to tak, że Starostwo zazwyczaj ma tyle wnioków do załatwienia, że wszystkie sprawy rozstrzyga bazując na terminie 65 dniowym.
Proponuję często przypominać Starostwu (osobiście lub telefonicznie) o Swoim wniosku, może wtedy dla świętego spokoju wydadzą decyzję.
Pozdrawiam