W bloku zostały wymienione wodomierze i wodomierz u mnie w kuchni naliczał zbyt szybko wodę. Stary wodomierz w kuchni nigdy nie naliczał więcej niż 1m na 3 miesiące a nowy po wymianie naliczał 6 m na 3 miesiące - w tym czasie nikt w domu nie uzywał więcej wody niż zwykle, nie mieliśmy więcej gości nie używaliśmy wody do pojenia słonia ani podlewania trawy na podwurku a jednak różnica była aż taka duża. Zaczęliśmy obserować licznik okazało się że wręcz przyspiesza później naliczył 1m w ciagu tygodnia a później już parwie półtora metra.
Zgłosiliśmy to do spółdzielni mieszkaniowej - licznik został wymieniony i oddany do expertyzy.. Licznik który jest zamontowany teraz nalicza tak jak poprzedni stary licznik czyli prawidłowo.
Niedawno przyszło pismo że expertyza wykazała iż licznik działa prawidłowo czyli że nie był zepsuty a jednak nie działał prawidłowo - Spółdzielnia każe mi zapłacić za licznik 261,68 zł (wodomierz + expertyza) i jeszcze zapłacić za wodę którą wodomierz naliczył niepoprawnie.
Pan który przyszedł wymienić po zgłoszeniu wodomierz stwierdził że był zamontowany pionowy wodomierz na poziomą rurkę. Czy to ma jakieś znaczenie? I jeśli wodomierz działa prawidłowo to dlaczego źle naliczał wodę? Co zrobić aby wygrać ze spółdzielnią i nie płacić spółdzielni za darmo - bo to nie jest nasza wina że wodomierz źle naliczał wodę..
Bardzo proszę o szybką odpowiedź i z góry dziękuję...