odnowienie izolacji pionowej w starej kamienicy

Fundament może być wykonany z różnych materiałów, a jego poprawne wykonanie jest podstawą budowy domu. Jeżeli jeszcze nie wiesz jakiego materiału użyć do budowy swojego domu to w tym dziale z pewnością poznasz zalety i wady różnych materiałów i rodzajów fundamentów.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 05 wrz 2008, 23:07

Ja zacząłem zabawę z Aquafinem F w 2004 roku (w lipcu). Na szczęście iniekcja była niskociśnieniowa, ale pompą od STO. Pakery też od STO, plastikowe, fatalne. Lepsze są od Tikala, brutalnie proste.
Faktycznie iniekcja grawitacyjna to totalna porażka dla wykonawcy, ale dla inwestora może być (z pewnymi ograniczeniami).

Cygi
Twój pomysł jest dobry. Jako, że ściany mogą być bardo zawilgocone zaproponowałem materiał izolacyjny lubiący wilgoć. Nie wiem czy wiesz ale nowoczesne bitumy to dyspersje (nawet wodorozcieńczalne) więc małej wilgoci nie boją się. Zresztą Eurolan 3K jako grunt rozcieńcza się z wodą w stosunku 1:10. Wszystko zależy od zawilgocenia. Możliwe scenariusze są takie:
1. odkopanie, suszenie, gruntowanie 3K, izolowanie UDM 2s lub 10
2. odkopanie, izolacja mineralna D1
3. odkopanie, izolacja mineralna sztywna (np. Ceresit CR 65 lub Schomburg Aquafin 1K) jako odcięcie od wilgoci, bitum jak w 1.
Pytanie co wyjdzie taniej i/lub szybciej. Sam musisz to porównać.
FK jako ochrona izolacji jest dobra pod warunkiem, że będzie "bąbelkami" do gruntu (odwrotnie powbija się w dość miękką izolację).

PS. Superflex D1 to odpowiednik Aquafinu 2K z tym, że pierwszy jest jedno składnikowy a drugi dwu.

Jochwaw
Czyżby to była twoja zasługa, że KNRy Schomburga są takie pracochłonne :wink:
folia kubełkowa... czemu nie
robota będzie za parę lat...
i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

cygi
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2008, 14:14

autor: cygi » 08 wrz 2008, 8:40

fruzin pisze:Nie wiem czy wiesz ale nowoczesne bitumy to dyspersje (nawet wodorozcieńczalne)


tzn. rozumiem ze woda moze sluzyc jako rozcienczalnik w procesie tworzenia tej izolacji a potem to juz gotowej izolacji na murze nie rusza - w podobny sposob jak przy mieszaniu betonu, woda zaschnietego betony juz nie rozmyje. Jezeli tak nie jest i te izolacje sa wodo rozcienczalne - tak poprostu, to chyba to jest jakis zart panow producentow, rownie dobrze moglbym sobie zrobic izolacje z cukru - tez sie w wodzie rozpusci.

Sadzilem ze ta izolacje jest czyms podobnym do smoly, ktora na bank sie w zadnej wodzie nie rozpusci i zadnej wody nie przepusci.


Co do metod to moja metode opisales w pkt 1. z tym ze przed 3K chcialem jeszcze jakas zwykla zaprawa wyrownac ten mur na gladko (tak zaleca Deitermann). Ta metoda jest porownywalna cenowo z D1 natomiast Ceresit jest sporo tanszy. Moje pytanie wiec brzmi: pomijajac cene, ktora z tych metod jest najlepsza? Czy mozna uznac ze wszystkie sa rownie dobre ?

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 12 wrz 2008, 15:27

Farby akrylowe też są wodorozcieńczalne, ale spróbuj ją zmyć po wyschnięciu... Tak samo jest z tymi masami KMB. Chodzi tylko i wyłącznie o wygodę wykonawcy, któremu pracownicy nie mdleją w wykopach od smrodu rozpiszczalnika oraz umyje narzędzia w wodzie a nie w drogim rozpuszczalniku. Bez obawy. Do tego w masach dwuskładnikowych reakcja zachodzi na drodze chemicznej więc wcześniej osiągają odporność na działanie wody (jednoskładnikowe działają poprzez odparowanie rozpuszczalnika - wody, tak jak farby akrylowe).
Wszystkiem opcje są dobre z tym, że:
1. masz dużo czasu i dobre warunki do schnięcia, chyba najtańsza
2. nie masz czasu, opcja z izolacją mineralną
3. nie masz czasu, opcja z izolacją bitumiczną.
Wybierz metodę najbardziej ci odpowiadającą.
Do wyrównywania zastosuj dodatek do zapraw Deiterman Eurolan HL (lub Schomburg Asoplast MZ albo Ceresit CC 81) znacznie polepszający przyczepność do podłoży (niestety drogi tzn ok. 20 zł/L).
folia kubełkowa... czemu nie

robota będzie za parę lat...

i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

JBZ

autor: JBZ » 12 wrz 2008, 19:49

Cygi
Popełniasz błąd już na starcie. Nie szkoda pieniędzy wyrzucać w błoto (w dom)?
Kilka uwag:
1. Zwróć się do specjalisty, niechaj on sam z tym poradzi. Sprawdzi jakie są warunki gruntowo-wodne wokół domu. Zbada co jest przyczyną zawilgoceń. Określi zakres koniecznych prac. Określi koszty.
2. Potem wykonaj zalecone prace - sam lub przez wynajętego wykonawcę. I koniecznie zatrudnij kierownika robót.
3. Wbrew pozorom, to rozwiązanie będzie najtańsze, mimo iż wydasz pieniądze dla obu specjalistów (tego nie planujesz), gdyż wykonasz robotę raz - a dobrze.
4. W każdym innym przypadku, też wydasz pieniądze (nawet mniejsze), ale po roku czy dwóch stwierdzisz, że nie mam poprawy i wrócisz do punktu 1. Potem wydasz kolejne pieniądze, a te pierwsze okażą się właśnie wyrzuconym w błoto.
5. Wcale nie ma jednego i tego samego sposobu dla każdego domu z wilgocią czy grzybem! Każdy przypadek wymaga oddzielnego rozpatrzenia.
6. Stare domy mają zwykle słabej jakości fundamenty (szczególnie z cegły). Jakiekolwiek odkopania są niebezpieczne i bez specjalisty sam nawet nie zaczynaj - jeśli ci życie miłe.
Fundamenty z wtrąceniami z kamienia są jeszcze gorsze do odkopywania!
7. Stosowanie drenażu wcale nie jest dowolne! Są przypadki, gdzie drenażu nie można zastosować, ze względu na możliwość zmiany ściśliwości gruntu! Nieszczęście wisi w powietrzu.

Co do iniekcji w murach, niezależnie od tego grawitacyjna czy ciśnieniowa, zwykła czy termoiniekcyjna - żadna nie daje 100% skuteczności. Taką skuteczność daje np. podbijanie murów, ale wymaga analizy celowości, gdyż koszt znaczny.
Co do hydroizolacji pionowych na fundamencie: nic nie dadzą, jeśli nie zablokujesz kapilarnego podciągania wody z gruntu! Szkoda pieniędzy!
Masz piwnice, a pod posadzką zapewne hydroizolacji brak? Jeśli tak, żadne prace na zewnątrz nic nie dadzą, gdyż woda i tak w piwnicy się znajdzie.

Nie zmagaj się sam z tak trudnym przypadkiem. Przecież w chorobie idziesz do lekarza, a nie wchodzisz na forum - czyż nie?

Pozdrawiam,
Jerzy Zembrowski

cygi
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2008, 14:14

autor: cygi » 14 wrz 2008, 15:30

Dom juz odkopany 3 dni temu do poziomu posadzki piwnicy. Sciany obczyszczone i powoli schna, szkoda ze pogoda sie zmienila i zrobilo sie troche chlodno - dobrze ze nie pada.

JBZ

Wokol mojego domu chodzilo juz czterech budowlancow i jeszcze kilku 'innych" fachowcow. Moj pomysl ktory jest tutaj opisany sklada jest esencja tego co sie od nich dowiedzialem, poniewaz kazdy mial z gola inny pomysl na ta robote. Nie bede korzystal z pomocy firmy w zakresie robot poniewaz:
1. Terminy - odlegle a nie wiem czy kladzenie izolacji ma sens jak zrobi sie naprawde zimno np. w listopadzie/grudniu
2. Koszty. Wycena firm ok 45.000 pln. Koszty materialow liczonych z "gorka" oraz wykop przez koparke i dodatkowa pomoc zatrudnionego robotnika max 10.000 pln.

JBZ Toje stwierdzenie o lekarzu pasuje tutaj idealnie, jak jestem chory to ide do lekarza i nie mam zadnej pewnosci ze mi pomoze i zawsze ale to zawsze przy powaznych chorobach trzeba sie konsultowac z kilkoma lekarzami poniewaz przynajmniej polowa z nich to ignoranci lub po prostu debilektorzy nie sznuja ludzkiego zycia, niestety identycznie jest z mechanikami samochodowymi, budowlancami itd. itp. wiec slucham wszystkich, wchodze na forum, czytam fachoiwe opracowania i kiedy sam to juz wszystko ogarne i zrozumiem - robie sam wtedy mam pewnosc ze bedzie dobrze...

Co do podciagania kapilarnego to zostanie zatrzymane poprzez stworzenie izolacji pionowej jednym z systemow "super magiczna skrzynka" o ktorych pisalem, na poczatku tez bylem sceptycznie do tego nastawiony, sadzilem ze to kolejny gadzet z serii "TiVi Market" ale widzialem jak to dziala efekty sa naprawdze zadziwiajace i daja na to gwarancje wiec tak naprawde niczmym nie ryzykuje.

JBZ pozatym zakwestionowales zasadnosc uzycia wszystkich wymienionych metod, nie wiem jakie znasz jescze inne metody. W dodatku Twoje podejscie jest nasiakniete do granic auto-reklama. Wiem ze uslugi Pana firmy sa platne i jezeli ma Pan ochote to zapraszam do mnie, prosze zrobic wszelkie niezbedne pomiary i wydac opinie a nastepnie dac gwarancje na przynajmnije 20 lat ze Panski sposob bedzie dobry i niezawodny, a w dodatku inny niz moj. Zapomnialem dodac ze podcinka nie wchodzi w gre. Koszty Panskiej uslugi prosze mi przeslac na pw.

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 06 paź 2008, 14:28

Niech każdy przeczyta ten wątek zanim przystąpi do prac tego typu

viewtopic.php?p=56295#56295

cygi
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2008, 14:14

autor: cygi » 08 paź 2008, 12:50

... ja nie odslonilem fundamentow - tylko sciany piwnic ...

sertoja
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 47
Rejestracja: 06 paź 2008, 21:42

autor: sertoja » 15 lis 2008, 15:45

Słuchajcie panowie, a jak ja mam piwnice na wierzchu, tzn, Tata jak kiedyś budował dom 30lat temu to w tym miejscu co stoi teraz już mój dom było mokro. Wykopał na fundament, zalał w ziemi, potem papa na lepiku, piwnica na wierzchu, papa no i parter, potem piętro i strych - domek na 9m w górę. No i teraz ja chce się wziąść za termoizolację tego domu chcąc zacząć od fundamentu. Więc ja myślicie czy to w ogóle ma sens ocieplanie tych fudamentów. Jak zobaczyłem tą katastrofe budowlaną powyżej to nie wiem czy się na to odważe a te dwie papy chyba dają mi izolacje przeciwwilgociową - co wy na to?
wszystko jest dla ludzi, tylko ludzie nie są do wszystkiego

cygi
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2008, 14:14

autor: cygi » 17 lis 2008, 12:37

nie jestem budowlancem, ale conieco czytalem przed wlasnym (juz zakonczonym) remontem i ocieplanie fundamentow nie ma sensu - one i tak zawsze beda mokre. jezeli masz dobrze zrobione izolacje poziome to woda nie podejdzie, a co do ocieplenia to spokojnie ociepl tylko to co jest ponad ziemia albo zacznij od izolacji poziomej piwnicy.

sertoja
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 47
Rejestracja: 06 paź 2008, 21:42

autor: sertoja » 17 lis 2008, 20:40

Dzięki, zdziwiło mnie że sam izolowałeś fundamenty a odradzasz Cygi, tego się nie spodziewałem :wink: No ciekawe co na to reszta budowlańców, i teorią o uciekaniu ciepła do gruntu. Z drugiej strony w moim przypadku to domu zbytnio energooszczędnego to chyba nie zrobię, zważywszy na to że posiadam dwa duże balkony wychodzące ze stropów i dwie pary schodów wylanych z betonu i przylegające do domu. to są dopiero mostki cieplne panowie, co nie :?:
wszystko jest dla ludzi, tylko ludzie nie są do wszystkiego

cygi
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2008, 14:14

autor: cygi » 18 lis 2008, 10:36

sertoja nie czytales uwaznie tego co pisalem. Ja mam piwnice ponizej gruntu i odkopywalem tylko piwnice, nie fundament. Fundament odslonilem na okolo 10 - 15 cm zeby polozyc dren i polaczyc izolacje pionowa z istniejaca izolacja pozioma. Wiec ocieplalem jedynie sciany piwnicy styropianem 3.

sertoja
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 47
Rejestracja: 06 paź 2008, 21:42

autor: sertoja » 18 lis 2008, 18:09

wiem wiem, sorry! Jakoś mi się coś poprzekręcało że i fundamenty :lol: Jak ja będę ocieplał fundamenty to myślę że zejdę o 50cm pod powierzchnie ziemi XPS-em a fundament pomaluje jakąś mazią bitumiczną (wodnorozcięczalną :wink: ) no i chyba tyle. Dam sobie spokój z tą folią kubełkową - przerost formy nad treścią - Jaki werdykt Mrs :?:
wszystko jest dla ludzi, tylko ludzie nie są do wszystkiego

cygi
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2008, 14:14

autor: cygi » 19 lis 2008, 13:00

mój werdykt = bez sensu

jak nie chcesz robić drenu to zostaw w spokoju fundament.

sertoja
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 47
Rejestracja: 06 paź 2008, 21:42

autor: sertoja » 19 lis 2008, 15:09

A co z izolacją termiczną? Fundamenty przecież nie tylko się zabezpiecza przed wilgocią ale również przed zbytnią ucieczką ciepła do gruntu :roll:
wszystko jest dla ludzi, tylko ludzie nie są do wszystkiego

cygi
Początkujący
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: 23 lip 2008, 14:14

autor: cygi » 20 lis 2008, 10:51

sertoja mylisz pojecia!
fundamentu sie nie zabezpiecza ani termicznie ani przeciw wilgociowo ani wcale. Mokry beton ktory jest pod ziemia poza strafa zamarzania jest mniej narazony na erozje niz reszta budynku. Fundament ma byc mokry. Zebys nie mial wilgoci w domu masz izolacje pozioma ktora dom jest odizolowany od fundamentu. Izolacje pionowa i ocieplenie robisz na tym co jest ponad fundamentem.


Wróć do „Fundamenty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości

Gotowe projekty domów