Budowa z Ytonga

Szukasz odpowiedniego materiału na ściany swojego domu? Nie wiesz jakie materiały będą odpowiednie do ich wzniesienia i wykończenia? Jakie trzeba ponieść koszty wynajęcia ekipy remontowej? Tutaj znajdziesz odpowiedzi.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

Awatar użytkownika
deggial
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 867
Rejestracja: 17 mar 2008, 14:24
Lokalizacja: okolice Wrocławia

autor: deggial » 18 maja 2008, 12:51

Ytonga 36,5 ociepla się najczęściej 8 cm styropianu od zewnątrz ale wtedy nie wyjdzie to taniej niż ceramika + docieplenie tak jak pisze kolega !student!.
Pozdrawiam.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24664
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 19 maja 2008, 9:05

Przemek pisze:ja jestem pewien


Mogę wiedzieć jaką metodą Pan mirzył i jakie były wyniki?
Bo mi wyszło zdecydowanie inaczej. To samo też potwierdzili fachowcy z xelly!

Spitfire
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 59
Rejestracja: 11 lip 2008, 10:11

autor: Spitfire » 11 lip 2008, 10:47

Nie ma sensu dawać ścian o współczynniku 0,1, jak jednocześnie nie zadba się o odpowiednie wykonanie szczegółów, tak żeby uniknąć mostków cieplnych przy fundamentach, nadprożach, wieńcach itp, jak zastosuje się "normalną" stolarkę, jak nie wykona się jednocześnie odpowiednio grubej izolacji dachu i jak (o zgrozo) zastosuje się wentylację grawitacyjną. W tak "ciepłym" domu tylko rekuperacja.
Oddychanie ścian to mit wymyślony przez producentów "oddychających" materiałów. W praktyce nawet przez najbardziej "oddychającą" ścianę usuwane jest tylko ok. 3% wilgoci powstającej wewnątrz. Reszta jest usuwana przez wentylację. Więc ocieplenie domu styropianem nie spowoduje zjawiska "termosu", będzie to po prostu nie zauważalne. Takie doświadczenia mogą mieć mieszkańcy modernizowanych budynków, jeśli jednocześnie wymieniono okna na całkowicie szczelne, co jest niedopuszczalne przy wentylacji grawitacyjnej. Zaletą takiego ocieplenia jest to, że punkt rosy wypadnie poza materiałem konstrukcyjnym ścian i wyeliminuje to niebezpieczeństwo ich zawilgocenia. Można w związku z tym zastosować tynk o dużym oporze dyfuzji pary wodnej. W ścianie bez dodatkowego ocieplenia, albo ocieplonej wełną wyprawa musi być paroprzepuszczalna, żeby nie doszło do wykroplenia się pary wodnej w warstwie izolacji.
W normalnych pomieszczeniach mieszkalnych nie trzeba chronić ścian przed zawilgoceniem od wewnątrz stosując folię czy styropian. W praktyce jeśli ściana jest "oddychająca" to wchłania nadmiar wilgoci z powietrza przy większej wilgotności i oddaje tą wilgoć gdy powietrze stanie się suchsze. Nie powinno natomiast nigdy dochodzić do wykraplania tej wilgoci i zawilgocenia ścian. Taka sytuacja może mieć miejsce w ścianach jednowarstwowych w miejscach powstawania mostków cieplnych. Docieplenie styropianem eliminuje ten efekt, ze względu na częściową eliminację mostków i przesunięcie punktu rosy poza ścianę. Natomiast jeśli decydujemy się na ścianę jednowarstwową, trzeba zadbać na etapie wykonania o prawidłowe docieplenie wieńców, nadproży i innych potencjalnych mostków cieplnych. Natomiast izolacji po wewnętrznej stronie nie należy wykonywać gdy można ją wykonać od zewnątrz. Taka izolacja nie chroni ściany przed wpływem czynników atmosferycznych i skraplaniem się w niej wody, bo punkt rosy wtedy zawsze wypada w warstwie konstrukcyjnej.

A poza tym pozdrawiam wszystkich i witam na forum. :)

tomasznik
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 06 lis 2008, 23:00
Lokalizacja: lodz

autor: tomasznik » 14 lis 2008, 22:51

przeglądam to forum od jakiegoś czasu i pan panie TB piszesz takie bzdury,że martwię się o pana
jeżeli chodzi o ytong to polecam 40 cm bez ociepleń problem i dodatkowy koszt jest przy tynkach bo ytong strasznie wpija wodę


Wróć do „Ściany”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Gotowe projekty domów