Jaką grubość steropianu wybrać?

Trudno wątpić, że docieplenie budynku jest opłacalną inwestycją. Ale jak wykonać docieplenie budynku? Jakie materiały wybrać? Jakie są dostępne technologie? Czym się różnią? Odpowiedzi wszystkie pytania dotyczące docieplania budynków znajdziesz w tym dziale.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

robertm
Aktywny
Aktywny
Posty: 131
Rejestracja: 15 wrz 2008, 8:24
Lokalizacja: Wrocław

autor: robertm » 17 paź 2008, 20:45

sertoja pisze: że wskazane jest też stosowanie pustki powietrznej między styropianem (wełną) a licówką o grub.max do 3 cm.Poprawia to odprowadzenie paryi klimat przegrody.

Tu chodzi o ściane 3-warstwową np. mur+izolacja+3cm pustki+licówka

A klejenie styropianu najnormalniej do ściany (przy dobraj przyczepności) na klej .

Też potwierdzam "lepszość" wełny elewacyjnej a jeśli sie dobrze poszuka to wcale nie jest tak duża różnica cenowa.

jochwaw
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 728
Rejestracja: 03 wrz 2008, 9:11
Lokalizacja: Warszawa

autor: jochwaw » 17 paź 2008, 22:21

robertm pisze:
sertoja pisze: że wskazane jest też stosowanie pustki powietrznej między styropianem (wełną) a licówką o grub.max do 3 cm.Poprawia to odprowadzenie paryi klimat przegrody.

Tu chodzi o ściane 3-warstwową np. mur+izolacja+3cm pustki+licówka.

Zgadza się o to mi chodziło.Zawsze trzeba pamiętać przy wznoszeniu trójwarstwówki aby nie przekraczać grubości 3 cm dla szczeliny powietrznej.

A klejenie styropianu najnormalniej do ściany (przy dobraj przyczepności) na klej .
oczywiście jestem na tak przy parterowej zabudowie.Kiedy wchodzi się na wyższą wysokość należy stosować kołki do styropianu ok 4-5 szt/m2.Bardzo ważne jest stosowanie kotwienia przy krawędziach budynku.Wiatr potrafi pięknie oderwać klejoną płytę - widziałem na własne gały :)

Też potwierdzam "lepszość" wełny elewacyjnej a jeśli sie dobrze poszuka to wcale nie jest tak duża różnica cenowa.
correct! :)

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 18 paź 2008, 10:10

Szkoda, że Pan nie pokazał wilgotności lutego i sierpnia, szkoda, że nie zapoznali się Panowie z wykresem Molliera - jaka może być wilgotność względna powietrza przy -15stC.
Szkoda, że nie zapoznali się Panowie z izotermami gruntu i fundamentów przy domu ocieplanym od zewnątrz. Łatwiej by było Panom wytłumaczyć co to jest izolacja termiczna . Bez tego ani rusz....
Pozdrawiam

bronx
Aktywny
Aktywny
Posty: 160
Rejestracja: 17 sie 2007, 22:41

autor: bronx » 28 gru 2008, 20:19

koledzy a co propnujeci mi.
Domek mam z konca lat 60 (1969).
Ściana wyglada tak : (od wewnatrz)
pustak zuzlowy , kilka cm pustki, i pelna czerwona cegla kladziona wzdluz
Ściana ma 38cm szerokosci. Dom parter + pietro. Stropy betonowe po 10cm bez zadnej izolacji. Tak samo sciany bez izolacji. Okna wymienilem na plastiki.
Narazie ogrzewam sam dol, 40m2 grzejniki 7kW, piec 20kw.
I nie moge ogrzac wiecej jak 17-18st, Teraz przy -4 napale do 16st na wieczor i rano mam 10st. Zaczac od ocieplania scian? (ile zalecicie cm styropianu i jaka twardosc?)
Czy lepiej pomyslec na ociepleniem obi stropow (rozdzielajacy parter i pietro oraz pietro i strch?)

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 29 gru 2008, 11:58

Zacząć to trzeba od wentylacji! A ocieplają ściany z zewnątrz misi się Szanowny Pan liczyć, z tym że niewiele ciepła dojdzie do styropianu (grubość nie ma znaczenia). Ciepło w ciele stałym (ściana ) nie płynie prostopadle do nie jak zakłada "fizyka budowli" a tam gdzie zimniej i lepszy przewodnik.

bronx
Aktywny
Aktywny
Posty: 160
Rejestracja: 17 sie 2007, 22:41

autor: bronx » 29 gru 2008, 14:53

Wentylacja jest grawitacyjna i taka ma byc z racji na gaz, jej dzialanie jest bdb !
Ocieplanie od srodka nie wchodzi w rachube.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 29 gru 2008, 15:03

Co ma gaz do wentylacji domu? A izolacja ... na zatrzymać ciepło a nie nie wpuścić zimna. ma też być zdrowa .. czyli sucha (folia od srodka a nie korek na zewnatrz).
Nie ma innych skutecznych rozwiązań.

bronx
Aktywny
Aktywny
Posty: 160
Rejestracja: 17 sie 2007, 22:41

autor: bronx » 30 gru 2008, 13:57

Prawo budowlane wyraznie wskazuje jaka ma byc wentylacja przy stosowaniu gazu. koniec kropka i basta wentylacja bedzie graeitacyjna i nie to jest dyskusja tematu.

Panowie jakiego rodzaju wkoncu mam ta sciane?

I jak walne styropian na zewnatrz 10cm docieple dom nie powodujac powstawania wilgoci w szczelinie powietrznej???

Panie T.B bardzo dziekuje za odpowiedzi ale chcialbym uslyszec cos innego jak cigle tylko i wylacznie ocieplanie od wewnatrz ... ble :)

fpz
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 681
Rejestracja: 22 sie 2007, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

autor: fpz » 06 sty 2009, 16:22

Myślę sobie, że warto pomysleć o 15 cm ocieplenia. Ten styropian powinien spowodować ze na nim "odłoży się" około 41 stopni.
Kwestia wykroplenia nie powinna zaistnieć ta sytuacja, ewentualnie ociepl wełną mineralną, choć jakie to ma znaczenie gdy pomalujesz farba emulsyjna albo lateksową.
I jeszcze kwestia stropów. Strop nad pietrem to stropodach, czy strop a nad nim poddasze.
Czy dom masz podpiwniczony?

bronx
Aktywny
Aktywny
Posty: 160
Rejestracja: 17 sie 2007, 22:41

autor: bronx » 07 sty 2009, 7:42

Dom byl podpiwniczony tylko na 3m2 (zejscie do wyczystki kominow). Nad welna sie zastanawialem ale czy to ma sens jak pomaluje wlasnie farba lateksowa?
Stropodach chce ocieplic w taki sposob: zużyty styropian, granulka itp odpady rozsypać na wysokosci ok 10cm (bo bede to mial prawie za darmo).

A jak potem wyglada sprawa polozenia tynku na taki styropian 15cm? Wszak to juz 15 co od sciany a tynki to ladne kilkaset kg, trzeba to jakos wzmacniac (kolki w styropian?) Podobno do 5-6m mozna dawac na sam klej (tak wlasnie chce zrobic)

chemal
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 98
Rejestracja: 02 sty 2009, 23:48
Lokalizacja: Mazowieckie

autor: chemal » 08 sty 2009, 23:45

Witam , jeśli mogę chciałbym zainteresować Pana dużo skuteczniejszym napewno trwalszym i naprawde energooszczednym systemem termoizolacj zewnętrznej i wewnetrznej budynków z wykorzystaniem , gotowych tynków , zapraw i wylewek ciepłochronnych wyprodukowanych na bazie perlitu,w powiązaniu z siatką stauss można uzyskac rewelacyjne efekty termoizolacyjne Na naszym rynku są już takie produkty rodzimej produkcji. Korzystam z tych produktów od lat, więcej informacji na temat badań, współczynników atestów można uzyskaś na strauss.pl impregnaty-wylewki.pl .Styropian to nieporozumienie najwyżej wata.Pozdrawiam

fpz
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 681
Rejestracja: 22 sie 2007, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

autor: fpz » 09 sty 2009, 13:25

Bronx czy ty przypadkiem nie jestes rodem z Poznania. Przesadzasz chyba z tą oszczędnością. 4 kołki na metr kwadratowy. Koszt kołka to około 0,2 zł, Czyli złotówkę na metr kwadratowy.
Ja słyszałem, że się kołkuje przy ociepleniu powyżej 2 kondygnacji. Ale nie wiem i czy to prawda.

bronx
Aktywny
Aktywny
Posty: 160
Rejestracja: 17 sie 2007, 22:41

autor: bronx » 09 sty 2009, 14:16

Mi tam kolkowanie nie przeszkadza pod wzgledem finansowym ale jesli nie jest potrzebne to po co sie wiecej narobic o to mi chodzi, a druga sprawa to czy sam klej utrzyma styropian 15cm i tynk, a inne pytanie jak w tym mają pomóc kolki których średnica ma kilka cm(np4cm)x4 co moze dac ok 150cm2 a powierzchnia steropianu to0.5mx1m=5000cm2
wiec te nawet 200cm2 to zaledwie 4% powierzchni ....


Wróć do „Docieplanie budynków”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Grapeshot [Crawler], Proximic [Crawler] i 43 gości

Gotowe projekty domów