autor: Zenon » 21 lis 2008, 17:25
W zawieranej umowie istotnymi są m. in.:
zakres prac!!!,
wartość umowy netto/brutto,
termin zakończenia,
regres w przypadku niedotrzymania terminu. (Nie chodzi o gnębienie wykonawców, ani o bezwzględne, wulgarne wykorzystywanie tego, lecz o zabezpieczenie przed ewentualnymi kpiarzami)
Zakres prac, z jednoznacznym wskazaniem, które materiały dostarcza inwestor, a które wykonawca można zapisać bądź to w umowie, bądź w formie załącznika. W przypadku dostaw materiałów przez wykonawcę, rodzaj i ich jakość winny być dokładnie opisane, np.:
Nie wystarczy napisać PAPA - trzeba ją dokładnie opisać.
Zapis "zgodnie z projektem" jest wysoce niebezpieczny dla inwestora i daje często pole do nadużyć wykonawcy. Szereg elementów warto doprecyzować.
Dobrze jest doradzić się kogoś, kto się na tym zna.