Docieplenie ściany trójwarstwowej

Szukasz odpowiedniego materiału na ściany swojego domu? Nie wiesz jakie materiały będą odpowiednie do ich wzniesienia i wykończenia? Jakie trzeba ponieść koszty wynajęcia ekipy remontowej? Tutaj znajdziesz odpowiedzi.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

stanleykop
Początkujący
Początkujący
Posty: 16
Rejestracja: 13 sie 2006, 20:11
Docieplenie ściany trójwarstwowej

autor: stanleykop » 13 sie 2006, 21:31

Witam!
W moim domu ściany zewnętrzne wykonane są w następujący sposób: idąc od zewnątrz - bloczki ceramiczne K-3 grub. 12 cm, styropian 3 cm, gazobeton 24 cm. Mam zamiar teraz zrobić tynk zewnętrzny. Czy będzie błędem docieplenie z zewnątrz styropianem, ponieważ wtedy bloczki ceramiczne będą między dwoma warstwami styropianu?
Proszę o poradę.

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 13 sie 2006, 23:21

Nie będzie błędem, ale trzeba będzie uważać. Są to dość szczególne przypadki wymagające głębszej analizy.
Wkrótce odpowiem co z tego może być.
folia kubełkowa... czemu nie
robota będzie za parę lat...
i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 16 sie 2006, 8:58

To może przeanalizuj Sobie przepływ ciepła z Twojego domu: grzejniki ogrzeają ścianę 24 cm gazobetonu , który to ogrzewa fundament a ten z kolei ziemię pod domem. Dalej jekaś część ciepła niewątpliwie przedostanie się przez wątpliwą 3cm izolację ze styropianu to ogrzeje ceramiczne bloczki 12cm, A te bez najmniejszej wątpliwości przekażą swoje ciepło do fundamentu na kórym stoją. Ponieważ Twój gazobeton nie jest, zapewne zabezpieczony od środka folią hydroizolacyjną (w dachu folię od środka Masz) więc wilgotność ściany będzie rosła, zwłaszcza po dołożeniu styropianu na zewnątrz.
Proponowałbym stelaż nawet 5 cm wełny folia i fermacell od środka.

akk
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 18 sie 2006, 12:33

autor: akk » 18 sie 2006, 12:37

mam dokladnie ten sam problem. pustak z suporeksu 24, styropian 3 cm i pół pustaka.
każdy mówi inaczej, myśle o tym już rok i nie chce popełnić błędu i dlatego czekam:)
nie wiem czy dawać ten styropian i ile. 10 cm?
w domu zimą było zimno, wiec warto by było ocieplić.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 19 sie 2006, 8:53

Oczywiście ściana taka jak opisujesz to symboliczna izolacja, ale zwracanie uwagi na ściany świadczy, że ulegasz zgubnym "muratorowskim" wpływom reklam. Znacznie więcej ciepła przy tej samej grubości izolacji "ucieka" do ziemi czy nawet dachem. W termosie (a izolacja to termos) nie ma ściana czy pokrywka, cokolwiek jest słabe czy niedomknięte, ciepła nie zatrzyma. Czy gdyby w termosię zabrakło izolowanej pokrywki (obojętnie góra czy dół) to owinięcie jego ścian nawet najgrubszym styropianem, zrobi z niego pełnowartościowy produkt?? Kolejnym problemem jest wilgotność ścian, przy 4% zawilgocenia mamy tylko 50% izolacyjności, dlatego ścianę podobnie jak dach warto odciąć od wilgoci z wewnątrz folią hydroizolacyjną. W domach szkieletowych nikogo to nie dziwi!

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 19 sie 2006, 8:57

Podam jeszcze bo warto to powtarzać, gdyż ITB "chroni" nas przed izolacjami (silne lobby energetyczne) Dyrektywa UE BBR 2006 dach 0.08W/m2xC czyki min. 50 cm wełny podłoga 0.1W/m2xC czyli 30 cm styropianu i ściana 0.1W/m2xC czyli 30 cm wełny.

akk
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 18 sie 2006, 12:33

autor: akk » 21 sie 2006, 8:13

tak, tylko to nie daje mi odpowiedzi, czy jednak mimo wszystko ocieplac te ściany.
poddasze nieużytkowe jest ocieplone i tam wiecej już sie nie da zrobić, fundamenty ewentualnie trzeba by było odkopać chociaż z pół metra i zaizolować, ale z nimi bedzie ciężko.
okna są szczelne. A zimą w domu było ok. 17-18 stopni.
Tak więc nie wiem jakie jest mniejsze zło, czy ta ewentualna wilgoć w ścianie i ocieplenie ścian mimo tych 3 cm styropianu w środku, czy jest jakies inne rozwiązanie aby było cieplej.
Bo własnei tego drugiego rozwiązanie za bardzo po prostu nie widzę.

Awatar użytkownika
Andrzej Wilhelmi
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 2153
Rejestracja: 22 lis 2005, 22:08
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

autor: Andrzej Wilhelmi » 25 sie 2006, 21:58

Zgubne to mogą być rady Pana Brzęczkowskiego. Należy sprawdzić czy występuje czynna szczelina powietrzna pomiędzy styropianem a ścianą zewnętrzną. W przypadku gdyby tak było to trzeba zaślepić wloty i wyloty szczeliny i zastosować 10~12 cm styropianu. Pozdrawiam.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 26 sie 2006, 9:48

Odcinanie przegrody termicznej od wilgoci folią hydroizolacyjną nikogo jeszcze nie zgubiło , to powszechna praktyka w szkielecie czy dachu. "Oddychanie" należy zostawić skutecznej wentylacji.

Awatar użytkownika
Andrzej Wilhelmi
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 2153
Rejestracja: 22 lis 2005, 22:08
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

autor: Andrzej Wilhelmi » 30 sie 2006, 9:45

Szanowny Panie Brzęczkowski a kto Panu powiedział, że folia paroizolacyjna nie przepuszcza pary wodnej? Para wodna penetruje też przez sufit i podłogę o czym Pan stale zapomina w swoich poradach! Kolejny raz przypomnę, że połacie dachowe są wentylowane o czym też Pan zdaje się ciągle zapomina! Z niepokojem obserwuję, że część iwestorów budynków szkieletowych też ignoruje ten problem co z pewnością skończy się dla nich dużymi kłopotami. Radzę łyknąć trochę wiedzy. Pozdrawiam.

Tomasz_Brzeczkowski
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 24649
Rejestracja: 16 mar 2006, 13:07
Lokalizacja: Warszawa

autor: Tomasz_Brzeczkowski » 30 sie 2006, 10:36

Pewien jestem, że jezeli poroizolacja przepuszcza wodę to to nie jest paroizolacja.
A co do kłopotów włścicieli domów szkieletowych to,... pierwszy w telefonie 604112308 Kazimierz Nowicki główny inż. BUDOSTOLU proszę zadzwonić i się spytać czy słyszał o kłopotach tam gdzie działa skuteczna wentylacja i izolacja..

fruzin
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 1138
Rejestracja: 28 kwie 2006, 0:03
Lokalizacja: Lublin

autor: fruzin » 31 sie 2006, 17:15

Coraz częściej podczas przeglądania projektów domków szkieletowych spotykam się z "właściwym" określeniem dla folii montowanej od środka - opóźniacz pary wodnej.

W przypadku migracji pary wodnej przez jakąkolwiek przegrodę mamy do czynienia z dużo mniejszymi cząstkami niż w przypadku izolacji od wody. Para wodna nie przenika tylko przez szkło i metale (folia aluminiowa). Folia paroizolacyjna jest tak naprawdę tylko bardzo skutecznym opóźniaczem jej wędrówki wgłąb ściany.

To było tak k'woli ścisłości.

Pozdrawiam
folia kubełkowa... czemu nie

robota będzie za parę lat...

i nie ma czegoś takiego jak 99% izolacji

Pantcho
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 84
Rejestracja: 25 maja 2006, 13:44
Lokalizacja: Opolskie

autor: Pantcho » 31 sie 2006, 20:47

Panowie ta sciana jest trochę bardziej skomplikowana. Nalezy ją odpowiednia zaprojektowac. Zwócić uwage na to gdzie bedzie sie skraplała para (punkt rosy) oby jak najbliżej strony zewnetrznej zeby w lecie mogła odparowac z cciany. W przeciwnym razie mamy tzw. grzyb a to nie jest mila sprawa. proponuje przeprowadzic porządne obliczenia, a nie doradzac na "oko".

stanleykop
Początkujący
Początkujący
Posty: 16
Rejestracja: 13 sie 2006, 20:11

autor: stanleykop » 15 wrz 2006, 11:35

Witam!
Kolega fruzin miesiąc temu napisał:

Wkrótce odpowiem co z tego może być

Czekam na porady, będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam!


Wróć do „Ściany”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości

Gotowe projekty domów