Koszt wyceny

Ceny materiałów budowlanych zależą od różnych czynników i mogą się od siebie różnić. Jak znaleźć najlepsze połączenie jakości i ceny? Czy warto zastąpić dany materiał tańszym? To ważne pytania w czasie budowy i remontu. Odpowiedzi na nie znajdziesz w tym dziale.

Moderator: Redakcja e-mieszkanie.pl

wojtbud
Początkujący
Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 25 wrz 2009, 19:25
Koszt wyceny

autor: wojtbud » 25 wrz 2009, 19:54

Witam Jestem tu nowy i może nie za bardzo wiem gdzie co pisac. Dlatego z góry przepraszam.
Jestem początkującym przedsiembiorcą, bardzo często (2-3 razy w tygodniu) odbieram telefon z zapytaniem czy wykonuje taką a taką prace, czy moglibyśmy sie umówić na ogledziny np mieszkania?
Umawiam sie z klientem, dokonuje pomiarów ogledzin, ile za metr licze na gotowo i klient mówi że będziemy w kontakcie, czy coś podobnego, oczywiście klient sie więcej nie odzywa tylko szuka jak najtańszego jelenia (wykonawce)
Na jednej stronie internetowej znalazłem info że wycena u klienta kosztuje 50 zł plus dojazd.
Czy można by w ten sposób postąpić? Bo jak by to policzył to troche kasy na dojazdy idzie, nie licząc mojego czasu, proszę o wypowiedz.

elpapiotr
Re: Koszty wyceny

autor: elpapiotr » 27 wrz 2009, 10:03

Witam.

Mógłby Kolega napisać np. TUTAJ. Bardzo dobry dział dla tego rodzaju wypowiedzi. Klienci też by poczytali. Przydało by im się to.
klient mówi że będziemy w kontakcie, czy coś podobnego, oczywiście klient sie więcej nie odzywa tylko szuka jak najtańszego jelenia (wykonawce)

Można, a nawet powinno się tak postąpić. Sprawa jest oczywista, na której żerują klienci.
Spraszają wykonawców do siebie, słuchają ocen i wycen, a następnie ... do widzenia.
Toteż bardzo rozsądnym rozwiązaniem jest uprzedzenie klienta, że ...

owszem, przyjadę ale mój dojazd oraz wycena robót i ich zakresu kosztuje 100,00 zł.
Jeżeli dojdziemy do porozumienia i będę wykonywał tę usługę, w pierwszym dniu robót oddaję (wręczam) te 100,00 zł z powrotem.