Fundament pod szklarnię

Fundament może być wykonany z różnych materiałów, a jego poprawne wykonanie jest podstawą budowy domu. Jeżeli jeszcze nie wiesz jakiego materiału użyć do budowy swojego domu to w tym dziale z pewnością poznasz zalety i wady różnych materiałów i rodzajów fundamentów.

Moderator: Redakcja e-izolacje.pl

mrowka1002
Początkujący
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 15 sty 2024, 17:44
Fundament pod szklarnię

autor: mrowka1002 » 15 sty 2024, 17:47

Witajcie,

W temacie budowlanym jestem zielony i szukam porady.

Zakupiłem szklarnię Szerokość : 250cm x Wysokośc 235 x Długość 5 M . Szklarnia jest z aluminium i poliwęglanu waży około 110 kg.

Chciałbym zrobić dla niej fundament po obrysie z bloczków fundamentowych, lecz nie wiem jakiej mieszanki najlepiej użyć a co najważniejsze jak wykonać podsypkę by bloczki po zimie lub jakimś okresie nie zapadły się.

Dzięki za pomoc - Pozdrawiam Michał

Awatar użytkownika
Om3k
Superużytkownik
Superużytkownik
Posty: 600
Rejestracja: 27 cze 2009, 21:06
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Re: Fundament pod szklarnię

autor: Om3k » 22 sty 2024, 11:01

Witaj Michał,

Szklarnia, to nie budynek mieszkalny, ale zrobiłbym ją porządnie, aby nie trzeba było fundamentu za kilka lat poprawiać.
:idea: Jeśli pod humusem znajdują się wyłącznie grunty niespoiste (piasek, żwir) to głębokość posadowienia może wynosić co najmniej 50 cm poniżej poziomu przyległego terenu.
:idea: Jeśli natomiast występuje piasek gliniasty, glina, ił lub pył to spód fundamentu wykonaj poniżej umownej głębokości przemarzania gruntu (załączam mapkę).
Podział Polski na strefy w zależności od głębokości przemarzania gruntów (do celów fundamentowania).jpg

Następnie wykonaj: