Pompa ciepła - elektryka (problem z podłączeniem).

Domowe prace związane z prądem mogą być bardzo niebezpieczne. Tutaj dowiesz się wszystkiego na temat instalacji elektrycznych począwszy, od wymiany kontaktu po podłączenie prądu.

Moderator: Redakcja e-instalacje.pl

acardo1985
Początkujący
Początkujący
Posty: 1
Rejestracja: 06 sty 2023, 15:15
Pompa ciepła - elektryka (problem z podłączeniem).

autor: acardo1985 » 06 sty 2023, 15:19

Dzień dobry wszystkim.

Na wstępie napiszę, że jestem laikiem, jednak trochę poczytałem zanim zdecydowałem się tutaj napisać. Prosiłbym o wyrozumiałość jeśli będę posługiwał się językiem nietechnicznym lub palnę jakąś głupotę.
Planujemy z siostrą zmienić u dziadków stary piec kopciuch na pompę ciepła. Znaleźliśmy wykonawcę, który nam w odpowiada etc.
Ich przedstawiciel był na oględzinach domu i generalnie wszystko ok ale gryzie mnie jedna rzecz związana właśnie z podłączeniem pompy ciepła.
Poniżej załączyłem 'schemat' na którym będę opierał swoje pytania:

Zacznę od kilku danych.
Budynek 14 letni (dziadkowie kupili budynek rok temu.)
3 fazy
Obecnie w budynku: pralka, lodówka, zmywarka, piekarnik, TV, bojler na wodę i w sumie tyle.
Pompa ciepłą typu split, jednofazowa 7kW, 2 zasilania (jednostka zewnętrzna max 3kW, jednostka wewnętrzna max 3.5kW).

Instalator powiedział, że taki zestaw przy 3 fazach w domu montuje się w ten sposób że jednostkę zewnętrzną 'komunikuje' się z jednostką wewnętrzną a z jednostki wewnętrznej idą dwa zasilania. Każdy z nich podłącza się pod inną fazę, żeby rozdzielić obciążenie (3kW na 1 fazę i 3.5kW na drugą).
Oczywiście zapewniał też mnie, że non stop montuje takie instalacje i że te 3.5kW poboru pompy to jest max kiedy odpali się dodatkowa grzałka przy wielkich mrozach. Ja natomiast widzę to tak, że właśnie wtedy najmniej bym chciał żeby 'wywalało' dziadkom korki.